Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door yvondiez
#1949512
ik wil graag chineese kruiden voor mijn hond tegen de ziekte van Cushing bestellen,...iemand hier ervaring met deze ziekte/kruiden?
Door nienk
#1949521
Geen ervaring met de ziekte van Cushing, ik zou een dierenarts raadplegen die met Chinese kruiden werkt. Dan weet je zeker dat je die kruiden hebt die bij het ziektebeeld van jou hond horen. het is met Chinese kruiden namelijk niet zo dat een bepaalde ziekte altijd om dezelfde kruiden vraagt.

Succes!
Door yvondiez
#1949562
nienk schreef: Geen ervaring met de ziekte van Cushing, ik zou een dierenarts raadplegen die met Chinese kruiden werkt. Dan weet je zeker dat je die kruiden hebt die bij het ziektebeeld van jou hond horen. het is met Chinese kruiden namelijk niet zo dat een bepaalde ziekte altijd om dezelfde kruiden vraagt.

Succes!
mijn hond krijgt Vetoryl 30mg p/d ,...ik zou niet gauw zomaar op de kruidencomplex overgaan zonder overleg met een goed dierenarts,
ben gewoon heel beniewd naar mensen die er ervaring mee hebben :)
Door Anne in Zweden
#3333733
Even een oud topic oprakelen...

Onze Max wordt over een maand 14, en hoewel hij nog graag mee gaat wandelen (en dat ook nog goed kan), is toch duidelijk te zien dat hij nauwelijks nog spieren in zijn kont heeft. Als hij in beweging is, gaat hij goed, maar als hij wat langer stil moet staan, zie je hem echt zijn achterpoten onder zijn lichaam zetten.
Hij krijgt al een jaar (ongeveer) Puur Muscle Mass, wat in het begin goed hielp; ik kon echt zien dat hij meer spieren kreeg. Maar het effect daarvan is weg. Hij krijgt het nog wel, maar de spiermassa is weer minder geworden. Vandaar dat ik op zoek ben naar een alternatief.
Ik heb in het verleden lovende dingen over de Chinese kruiden van Huisdierendockter.nl gehoord, en wil die eigenlijk weleens proberen (de Backmotion). Bij het googelen stuitte ik op dit oude topic, maar hierin zegt iedereen dat de kruiden 'op maat' moeten worden voorgeschreven, oftewel, ik zou eerst langs een homeopaat moeten met Max. En een homeopatisch dierenarts is hier in Zweden in de verre omtrek niet te vinden (mijn reguliere da heeft ernaar gezocht, maar de dichtstbijzijnde was echt honderden kilometers verderop).

Nou is mijn vraag: hoe belangrijk is die beoordeling door een homeopaat? De kruiden zijn gewoon kant en klaar te bestellen, zou het dan echt zo doorslaggevend zijn dat er eerst een homeopaat aan te pas komt? Of is dat ivm eventuele andere lichamelijke kwaaltjes? Max heeft wel wat verhoogde leverwaarden, daar krijgt hij mariadistel voor, en Cimalgex (40 mg per dag) voor de pijn (artrose, 't is een oudje natuurlijk).

Of weet iemand nog andere spieropbouwende middeltjes die ik hem zou kunnen geven?
Gebruikersavatar
Door nina.smit
#3333734
Geen ervaring met chinese kruiden. Wel met ‘gewone’ kruiden.
En ik adviseer je om toch echt met een therapeut of arts te spreken.
Vooral combinaties kunnen tot gevaarlijke situaties leiden.
Onschuldig ifende kruiden al echinacea zijn dat zeker niet. Zo heb ik het ooit niets vermoedens aan mijn shetlander gegeven die er echt doodziek van werd. En dat is toch een kruid wat dr vogel overal in stopt...
even ter illustratie van wat kruiden bij onoordeelkundig gebruik kunnen doen.
Ben overigens wel overtuigd van de werking van kruiden. Niets geen hocus pocus gewoon bepaalde inhoudsstoffen die een bepaalde werking hebben in het lichaam.
Veel succes! ;)
Gebruikersavatar
Door Laika
#3333739
Kan je geen telefonisch (of via e-mail) consult aanvragen bij een holistisch da die verstand heeft van chinese kruiden?
Wij kunnen niet meer reizen met ons oudje maar we hebben regelmatig contact met een homeopatisch dierenarts en dat is erg fijn.
Zij heeft geen verstand van chinese kruiden maar ik heb ook wel de chinese kruiden van de huisdierendokter gebruikt zonder overleg.
De kruiden die gebruikt worden zijn over het algemeen veilig (allergische reacties kan je altijd tegenaan lopen).
Afname van spiermassa hou je nooit helemaal tegen. Dat gebeurt bij ouder worden. Om ons oudje op de been te houden gebruiken we homeopatische middelen, cbd olie en voedingsupplementen (Flexijoint, l carnitine en Q10)
Door Aprilsnow
#3333752
Zoiets zou ik ook proberen. Filmpje erbij van Max en aangeven wat je nu al gebruikt. Lijkt me beter dan op de goede gok maar wat doen.
Gebruikersavatar
Door nina.smit
#3333763
Hier meer ervaring in de paarden, maar heb ook een fototherapeut die per telefoon of mail advies geeft. Vaak kom je dan al een heel eind en hoef je niet speciaal ergens op consult....
Deze weten vaak wel wat meer over kruisallergieen etc.
Door Anne in Zweden
#3333839
pike schreef:De "huisdierendokter" waar je het over hebt (Robert Smiesing) kun je ook consulteren. Op de homepage van de website staat een link voor on-line advies. Je kan altijd proberen of je er wat aan hebt.
(https://www.huisdierendokter.nl/index.html)
Ik heb inderdaad per mail wat vragen gesteld, en de dienstdoende medewerker schrijft dat Backmotion alleen natuurlijke ingrediënten bevat en geen interactie vertoont met andere middelen. Ik heb nog wat extra informatie gegeven over Max' situatie, eens kijken wat ze verder nog aanraden.

Ik zal de Duitse homeo-da waar ik met Max kwam eens vragen hoe die tegen Chinese kruiden aankijkt, in combinatie met wat Max verder nog aan supplementen inneemt.

Wat is er eigenlijk zo speciaal aan Chinese kruiden, dat de combinatie met andere middelen zo nauw luistert? Voorheen heb ik nieuwe supplementen gewoon toegevoegd aan zijn dieet, al dan niet ter vervanging van een ander supplement. Nooit bij nagedacht dat dat ongewenste effecten zou kunnen hebben.

Overigens hoop ik dat Max' bespiering ook weer wat beter wordt wanneer het lente wordt en de sneeuw smelt en we weer over onze bergpaadjes kunnen lopen. Bergop lopen, over rotsen en door struiken en op ongelijke ondergrond, had voorheen best wel effect bij hem. Nu het zo koud is en er zoveel sneeuw ligt, zijn de wandelmogelijkheden minder en minder veeleisend. Ook moet hij vanwege de kou (we zitten al een paar weken tussen -15 en -25 graden) steeds een jas aan als hij moet wandelen, en dan een jas met 'mouwen' zeg maar, om zijn schouderspieren warm te houden. Dat vindt ie eigenlijk maar niks natuurlijk, dus hij loopt als een juffer en vindt het leven (en dan vooral vrouwtje) hééél meedogenloos. ::) Als hij straks weer zonder jas door het bos kan sprinten, verbetert zijn bespiering hopelijk ook weer een beetje.

Bedankt voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
Door nina.smit
#3334224
Niet alleen bij chineese kruiden hoor. Bij gewone alledaagse kruiden die we gebruiken geld dit ook.
Mensen denken vaak baat het niet schaad het niet maar dat is zeker niet waar.
Ik heb bijna mijn pony laten euthanaseren omdat hij zooo slecht was. Liep niet meer, kwijlde, sloom... we dachten hij is gewoon op. (Was inmiddel rond de 40)
Bleek dat het kwam door de echinacea.
Vreselijk, denk je een op pepper te geven voor een beetje weerstand.
Sindsdien ben ik erg voorzichtig in wat ik geef, wanneer en in combinatie met wat. Altijd in overleg met fytotherapeut. Veel staat niet op de verpakking of is niet algemeen bekend.
Door Anne in Zweden
#3334252
nina.smit schreef:Niet alleen bij chineese kruiden hoor. Bij gewone alledaagse kruiden die we gebruiken geld dit ook.
Mensen denken vaak baat het niet schaad het niet maar dat is zeker niet waar.
Ik heb bijna mijn pony laten euthanaseren omdat hij zooo slecht was. Liep niet meer, kwijlde, sloom... we dachten hij is gewoon op. (Was inmiddel rond de 40)
Bleek dat het kwam door de echinacea.
Vreselijk, denk je een op pepper te geven voor een beetje weerstand.
Sindsdien ben ik erg voorzichtig in wat ik geef, wanneer en in combinatie met wat. Altijd in overleg met fytotherapeut. Veel staat niet op de verpakking of is niet algemeen bekend.
O, da's inderdaad even schrikken, als je erachter komt dat de supplementen die het leven van je dier moeten verbeteren, het dier juist ziek maken. :-X

Ik heb contact gehad met huisdierendokter.nl, en daar zeggen ze dat hun formules mild en diervriendelijk zijn en geen nadelige bijwerkingen hebben. In hoeverre dat een kwestie van "wij van WC-eend" is, weet ik natuurlijk niet. Mijn homeo-da weet te weinig van Chinese kruiden om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.
Ik overweeg het gewoon uit te proberen. Stoppen met de Puur Muscle Mass en eventueel nog wat andere supplementen, en dan kijken hoe Max zich erbij voelt. Ik zie snel genoeg aan hem of het lekker valt of niet, dan kan ik altijd nog meteen stoppen.
Gebruikersavatar
Door nina.smit
#3334256
Natuurlijk kan je het proberen hoor.
Mijn punt was eigenlijk dat je er op bedacht bent dat het dus van de kruiden kan zijn ;-)
Ik had het zelf echt niet bedacht dat een beetje echinacea een pony van 100kg zo ziek kon maken...
gelukkig kwam ik er al vrij snel achter door een bevriende fytotherapeut oa.. en heb ik de euthanasie optijd afgebeld..
er zijn best milde kruiden die je altijd kan geven maar wees altijd besacht op allergische reacties en evt kruisallergieen met ander kruiden en of middelen.
Als je er op bedacht ben en extra oplet scheelt al heel veel. Succes, benieuwd naar je ervaringen.
Meld je ze tzt ook weer hier in het topic?
Door Anne in Zweden
#3334260
nina.smit schreef:Natuurlijk kan je het proberen hoor.
Mijn punt was eigenlijk dat je er op bedacht bent dat het dus van de kruiden kan zijn ;-)
Ik had het zelf echt niet bedacht dat een beetje echinacea een pony van 100kg zo ziek kon maken...
gelukkig kwam ik er al vrij snel achter door een bevriende fytotherapeut oa.. en heb ik de euthanasie optijd afgebeld..
er zijn best milde kruiden die je altijd kan geven maar wees altijd besacht op allergische reacties en evt kruisallergieen met ander kruiden en of middelen.
Als je er op bedacht ben en extra oplet scheelt al heel veel. Succes, benieuwd naar je ervaringen.
Meld je ze tzt ook weer hier in het topic?

Dat doe ik zeker! Dank je voor het delen van je ervaringen en voor de waarschuwing. Altijd goed om daar rekening mee te houden, inderdaad!
Door hamada
#3334272
Sam krijgt de Mu Ren van de Huisdierendokter ivm een bloedbeeld en vage klachten die duidden op een bijna pancreatitis. Na een half jaar waren klachten weg en zijn bloedbeeld was normaal. Daar was ik erg blij mee.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door