Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#1924173
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje aan jullie.
Ik heb ene sheltie reu van 6 jaar en sinds een tijdje lekt ie erg van onder, af en toe iets groenig. :(
In eerste instantie dacht ik na wat informeren ik laat hem castreren, alleen omdat er maar 1 bal is ingedaald gaat me dat aardig wat kosten (kleine 400eur)
Dus toen ben ik gaan googelen en kwam ik op onderwerpen hier van mensen die silicea d30 hebben gebruikt en dat dat goed werkte.
Ik heb het nu dus ook in huis, geef nu ruim 1,5 week 2 granules per dag maar zie nog geen verbetering.

Mijn vraag is dus hoe lang duurde het bij jullie voor jullie resultaat zagen?

alvast bedankt,

groetjes!
#1924179
Ik heb dit middel nooit gebruikt bij een voorhuidontsteking. Ik spoelde Brutus met een sterke oplossing Echinacea Extra Forte (met plantago en Cat's Claw) van Bloem en gekookt afgekoeld water. Twee keer per dag spoelen (met een spuit) en dat een weekje lang. Dan was het altijd weer langere tijd weg.
#1924622
Bij Borke heeft het een jaar lang goed geholpen, daarna niet meer.
Echter Borke is wel een reu met een extreme drup.
Hij gebruikt nu alweer 1 jaar maatwerk homeopathie en dat helpt prima.
Ik wil hem alleen maar laten castreren als dat op medische gronden noodzakelijk is, maar dat gelek dat werd ik goed zat, het hele huis zat onder.
Gelukkig heb ik het nu goed onder controle  :biggrin2:
#1925197
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Zo te horen moet ik gewoon nog even geduld hebben dus?
Net wat jij zegt Borke, je word er helemaal gek van, van dat gelek.
Ik heb een dochter van 11maanden die lekker rondkruipt en ben dus continu op die vloer aan het loeren of er niet ergens een drup ligt, word er gek van.
En dan heb ik er net 1 opgeveegd, ligt er weer een nieuwe :(

Mocht het niet werken kom ik zeker nog even bij jullie terug voor de andere tips die jullie noemden.

groetjes
#1925920
Hoi,
Anders wellicht een keer een reiniger gebruiken?
Of zowiezo reinigen met afgekoeld gekookt water?

Met operaties met shelties moet je heel voorzichtig zijn he? Dat weet je neem ik aan?

Ben wel benieuwd naar je hondje.. foto's? ;-)

Groetjes,
Suzanne
#1927111
Suzanne,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb een tijdje gespoeld met een speciaal middel ervoor, maar moet zeggen, vind dat erg omslachtig en een hoop werk, en had het idee dart het ook niet werkte.
Maar nee ik weet niks van dat je voorzichtig moet zijn met operaties bij shelties ???  hoezo is dat dan?
Ehh weet niet hoe ik hier een foto moet plaatsen haha, heb t geprobeerd, maar snap het niet.

groetjes
#1927266
Silicea is een traag werkend homeopatisch middel. Alleen als het zijn constitutiemiddel niet is dan kan je blijven geven maar zal het niet helpen. In principe behandel je op het totale beeld en niet op de "ziekte" alleen. Deze laat je mee gaan in de keuze van je middel.
#1927349
anoniempjuh schreef: Anne-René bedankt voor je reactie.
Moet eerlijk zeggen dat ik hem wel een paar keer gelezen heb, en niet helemaal snap wat je bedoeld.
Maar heb je misschien nog andere suggesties dan?
Hoe ga ik dit nou eens makkelijk uitleggen.
Ieder mens / dier heeft een middel wat bij hem/haar in zijn geheel past, met de ziekte / mankement/ o.i.d meegenomen. Het kan zo zijn dat jouw hond een ander middel nodig heeft dan een andere hond met dezelfde kwaal. Als jouw hond niet een Silicea hond is dan is de kans zeer groot dat het middel niet past en dus ook niks doet. Het juiste middel vinden is naar mijn idee niet in een boekje kijken bij de kwaal en dan dat middel geven. Heel vaak is het gewoon niet het passende middel. Je moet het zo zien dat ieder middel een persoonlijkheid heeft.

Als ik kijk naar mijn 2 honden. Lottie is een echte Nux Vomica hond, als ik haar Silicea zou geven dan doet dit niks.
Lottie heeft cornea distrofie gehad hier wordt o.a. Pulsatilla genoemd. Ik heb haar Puls. gegeven maar pakt niet. Nux Vomica staat niet voor het oogprobleem wat ze had, haar dit middel wel gegeven. Na 2 weken de distrofie is weg, terwijl de oogarts vertelde dat het niet te genezen meer was.
#1928020
anoniempjuh schreef: Suzanne,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb een tijdje gespoeld met een speciaal middel ervoor, maar moet zeggen, vind dat erg omslachtig en een hoop werk, en had het idee dart het ook niet werkte.
Maar nee ik weet niks van dat je voorzichtig moet zijn met operaties bij shelties ??? hoezo is dat dan?
Ehh weet niet hoe ik hier een foto moet plaatsen haha, heb t geprobeerd, maar snap het niet.

groetjes
Coliie-achtigen kunnen een defect hebben in het het MDR1-gen waardoor ze heel slecht kunnen reageren op bepaalde narcose-middelen en bepaalde ontwormingsmiddelen (ivermectine). Zie http://www.ascn.nl/pdf-files/narcose.pdf
#1928739
Anne-rené bedankt voor je uitleg, snap het nu een stuk beter.
Moet eerlijk zeggen dat ik helemaal geen verstand heb van homeopathische geneesmiddelen.
Zoals ik in mijn eerste bericht ook schreef, na wat googelen kwam ik op een topic op deze site waar veel mensen tevreden waren over het gebruik van silicea d30 en daarom probeer ik het nu ook.

Maar of het wel of niet bij mijn hond past, ik heb werkelijk geen idee.
Hoe zou ik erachter kunnen komen wat goed bij mijn hond past?


Mevroi Kruim, bedankt voor de informatie.ik ga die link die je hebt gegeven eens even rustig nalezen.

groetjes
#1928989
anoniempjuh schreef: Anne-rené bedankt voor je uitleg, snap het nu een stuk beter.
Moet eerlijk zeggen dat ik helemaal geen verstand heb van homeopathische geneesmiddelen.
Zoals ik in mijn eerste bericht ook schreef, na wat googelen kwam ik op een topic op deze site waar veel mensen tevreden waren over het gebruik van silicea d30 en daarom probeer ik het nu ook.

Maar of het wel of niet bij mijn hond past, ik heb werkelijk geen idee.
Hoe zou ik erachter kunnen komen wat goed bij mijn hond past?


Mevroi Kruim, bedankt voor de informatie.ik ga die link die je hebt gegeven eens even rustig nalezen.


Dat doe je door een repetorisatie te maken, en dat kan je als leek niet. Hiervoor heb je een homeopaat nodig. Het hangt gewoon van zoveel dingen af. Laat even weten via pb waar je woont misschien kan ik je een goed adres doorgeven.
groetjes
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door