Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Esthertjuh
#1859659
Een (of meerdere) katten plassen soms binnen.
Het is niet vaak en de ene keer wat vaker dan de andere.
Soms een paar dagen achter elkaar, soms een maand niet.
We vermoeden dat Kayleigh het is, we hebben het haar een paar keer zien doen toen we haar net hadden.
Eerst werd er op de mat voor de kattenbak geplast, niet zo erg dus.
Maar nu wordt er voor de krabpaal van over de 100kilo geplast en dat loopt er allemaal onder.
Iedere keer die paal verschuiven is niet goed voor de rug van mijn vriend maar ook niet voor de vloer.
We weten dus niet zeker dat Kayleigh het is en ook niet of het door dominantie of stress komt.
Zou je de druppels voor dominantie en stress door elkaar kunnen gebruiken, of kun je beter eerst een van de twee proberen?
En welke druppels kan ik dan het beste als eerste proberen?
Door Sandra K
#1860303
Lastig als je niet weet wie het is. Heb je wel genoeg, schone kattenbakken. En is er niemand met blaasproblemen?
In ieder geval zou ik Crab Apple gebruiken, dat werkt op overdreven reinheidsgevoelens. Dus als ze de bak nooit schoon genoeg vinden.
Als er geplast wordt uit dominatie, behoefte om te markeren kun je Vine gebruiken.
Gaat het om jaloezie, boosheid dan gebruik je Holly (kan ik me iets bij voorstellen als ik in je onderschrift zie dat er veel katten samenleven).
Een Chicory poes wil ook nog wel eens ergens plassen als ze hun zin niet krijgen. Dit zijn hele lieve dieren, maar wel manipulatief.
Op zich is het niet zo erg als een kat een remedie krijgt die hij niet nodig heeft. Je zou ook kunnen proberen om de remedies aan een bakje water toe te voegen en die naast de gewone waterbak te zetten. Bij honden is het dan zo dat degene die het nodig heeft het dan zelf wel neemt. Maar ik ben bang dat katten het water waar een klein beetje alchohol in zit niet willen.
Plekken waar geplast is schoonmaken met een sopje met wasmiddel. Eenje waar enzymen (biotex of iets van vanish) inzitten die breken urineresten echt af. Met gewoon schoonmaakmiddel ruikt het voor jou wel schoon, maar voor de kat niet.

Succes.
#1860339
Met kattenbakken zijn we inderdaad het eerst gaan sleutelen.
Meer bakken, op andere plaatsen, met kap, zonder kap, maar dat hielp allemaal niet.
Kayleigh is getest op blaasproblemen, maar de DA vermoed dat daar het probleem niet zit omdat ze het dan niet iedere keer op dezelfde plek doen.
Dat manipulatieve herken ik wel een beetje in Kayleigh, ze loopt ook altijd klaaglijk te miauwen als ze niet bij ons kan zijn omdat de deur dicht zit. En ik heb gister dus een hele tijd in bad gelegen met een zingende kat voor de deur. Zal ook eens op gaan letten wat er allemaal gebeurd is op een dag dat het gebeurt.
Schoonmaken doe ik eerst met stalfris, daarna met allesreiniger en dan spuit ik er Feliway op.

Kan ik verschillende soorten druppels gewoon bij elkaar gooien dan?
Door Sandra K
#1860393
Als ik je verhaal zo lees, zou ik met Kayleigh beginnen. Wat je beschrijft is echt Chicory. Ik zou kiezen voor een mengsel van Crab Apple, Chicory en Holly. Holly is de bloesem van de universele liefde. Bij Holly gebrek hebben mensen en dieren vaak het gevoel dat ze niet genoeg liefde krijgen. Dat geeft gevoelens van jaloezie en boosheid. Gaat vaak samen met Chicory.
Je kunt een gebruikersflesje laten maken of de drie remedies zelf aanschaffen en van elk drie druppels aan een pipetflesje met 30 ml water toevoegen. Hiervan geef je 4x daags 4 druppels. Bij een kat kun je het op het voer druppelen of mengen met een heel klein beetje kattenmelk.
#1860437
Bedankt :)
Nu nog even gaan zoeken waar ik de pipetflesjes kan krijgen.
Sandra K schreef: Als ik je verhaal zo lees, zou ik met Kayleigh beginnen. Wat je beschrijft is echt Chicory. Ik zou kiezen voor een mengsel van Crab Apple, Chicory en Holly. Holly is de bloesem van de universele liefde. Bij Holly gebrek hebben mensen en dieren vaak het gevoel dat ze niet genoeg liefde krijgen. Dat geeft gevoelens van jaloezie en boosheid. Gaat vaak samen met Chicory.
Je kunt een gebruikersflesje laten maken of de drie remedies zelf aanschaffen en van elk drie druppels aan een pipetflesje met 30 ml water toevoegen. Hiervan geef je 4x daags 4 druppels. Bij een kat kun je het op het voer druppelen of mengen met een heel klein beetje kattenmelk.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door