Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#213338
Een tijdje geleden heb ik voor mijn ene hond Tess een pot anti-oxidanten gekocht: NAF Cleartox van de paardendrogist (bevat krachtige 100% natuurlijke anti-oxidanten uit fruit, kruiden en groenten, waaronder broccoli, cirtusvruchten, rozemarijn en druiven).

De pot is bijna leeg en Tess is er een heel stuk van opgeknapt, maar nu vraag ik me af of je anti-oxidanten als kuurtje moet geven en er na een paar weken weer mee moet stoppen? Of kan je het ook voor een langere periode aan je hond geven?
Laatst gewijzigd door Audrina op zo 28 nov 2004, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
#213642
Ik houd meestal aan dat je supplementen niet heel lang achter elkaar moet geven. Je loopt gevaar dat het lichaam went aan de syupplementen en dat het minder goed werkt of dat het lichaam lui wordt en bepaalde stoffen zelf niet meer maakt.

Behalve als je hond ziek is en het nodig heeft om die reden, maar dat is geloof ik niet het geval.
Las anders een periode van drie weken rust in en begin dan weer.
#213781
Mooi, dan blijf ik het geven tot het potje leeg is en dan stop ik er een tijdje mee.

Ik gaf het aan Tess om een aantal redenen: Omdat ze in korte tijd flink is afgevallen (ruim 9 kilo, door een dieet) en dan komen er toch heel wat afvalstoffen vrij die eruit moeten, omdat ze HD & arthrose heeft en omdat haar stofwisseling sinds ze kanker heeft gehad (is nu na een operatie weg) nooit meer helemaal optimaal is geworden.

Hartelijk dank voor je antwoord. ;)
#243175
Hitam schreef: Ik houd meestal aan dat je supplementen niet heel lang achter elkaar moet geven. Je loopt gevaar dat het lichaam went aan de syupplementen en dat het minder goed werkt of dat het lichaam lui wordt en bepaalde stoffen zelf niet meer maakt.

Behalve als je hond ziek is en het nodig heeft om die reden, maar dat is geloof ik niet het geval.
Las anders een periode van drie weken rust in en begin dan weer.
Geldt dat ook voor glucosamine?
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door