Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Helen
#13143
Nou, ik ben gisteren begonnen met de reinigingkuur. Theelepeltje groene leem, druppeltje jeneverolie in honingwater. Nou vandaag is Balou dus echt niet fit. Ik hou het er maar op dat het ontgiftingsverschijnselen van de kuur zijn... :( Ze heeft geen koorts of zo), maar ze is voor haar doen sloom en ze plakt aan me. Dat doet ze altijd als ze niet lekker is.
Heeft iemand ervaring met hoe lang dit kan duren ( dat ze niet zo lekker is)? Ik vind het niet leuk om haar ze duf te zien....

groetjes Helen
Door qyan
#13144
helen, heb het boekje van de huisdierendokter niet meer liggen, maar kan me wel herinneren dat daarin stond dat de hond griepverschijnselen kan krijgen gedurende de kuur en dat de kuur NIET onderborken mag worden.
stond geloof ik ook in dat je desnoods voor ene paar dagen de dosering halveert en daarna weer opbouwt.
kijk anders ff op www.huisdierendokter.nl
of ellen vertelt het je, kan natuurlijk ook ;D
Door Helen
#13145
Ja natuurlijk Ellen :) Balou had een super heftige reactie op een scalibor band, ze krabde bij wijze van spreken haar oren bijna van haar hoofd. De jeuk was na een paar dagen voor de grootste gedeelte weg, maar het bleef een beetje geirriteerd. Dit is de hoofd reden, die troep moet 'r lijf uit. Verder spreekt het mij aan dat de aanwezige gif en afval stoffen verwijdert worden uit het lichaam. Een reinigingskuur wordt door velen zelfs een keer per jaar aangeraden. Nou ik weet niet of ik dat doe, eerst kijken hoe het loopt.
Ik ken de werking van groene leem bij uitwendig gebruikt bij paarden, op wonden of zelfs peesblessures. Het heeft een krachtige werking.

groetjes Helen
Door aschra
#13146
ik heb deze kuur ook gebruikt bij macho met zijn allergie, de eerste week was hij erg sloom sliep ook wel veel maar na een week ging het steeds beter.

je mag de dosis halveren en dan later weer opbouwen.

dit heb ik niet gedaan en na een week was hij er toch wel aan gewend en ging het steeds beter.

ik denk dat je het even aan moet kijken of ze er echt ziek van is of niet.
Door Helen
#13147
O, gebruik jij zelf ook leem, Ellen? MM ik beperk het tot de paarden en Baloutje ;D Vandaag voelt ze zich gelukkig weer een stuk fitter. Ze dook vanochtend met een noodvaart op bed met een bal in d'r bek.....Spelen wilde ze. Maar ze slaapt wel wat meer. Al is ze lang niet zo duf als gisteren.

groetjes Helen
Door oebaya
#13148
Hoi Helen,
Zie dat je bent gaan reinigen en gezien de heftige reactie had je hond het ook echt wel nodig. En groene leem is heftiger dan chlorofyl. Maar gebruik je er geen citroen- en tea tree-olie bij? Dan haal je meteen eventuele ontstekingsresten die er nog zitten eruit.
Let ook eens op de poep: als er werkelijk nog troep in het lichaam zat, dan zal je zien, dat de hond net zo poept als versvleesvoerders beschrijven als ze van brokken op vlees overgaan: of de poep in een glimmend cellofaantje is verpakt. Bij mijn reuen heb ik dat niet, maar bij het teefje, dat ik een maand na de loopsheid reinigde kwam er echt een hoop troep mee.
Succes met het reinigen. Je zal zien, dat als je het eenmaal een keer hebt gedaan, je het vaker doet.
Door Helen
#13149
Hoi Nicolette,

Ze poept normaal. Alleen gisteren reageerde ze heftig, vandaag gaat het gelukkig weer goed, al slaapt ze wel wat meer. De tea tree en de citroen olie geef ik na de leemkuur, zo ( vertelde Roger me) raadt mw. Dudok van Heel deze kuur aan. Tegelijkertijd kan ook, maar ik heb deze keer gekozen  voor erna. Misschien doe ik een eventuele volgende keer anders.

groetjes Helen
Door Helen
#13150
En vandaag was ze weer topfit, ze stuitert weer. ;D  ;D Gelukkig maar,

groetjes Helen
Door oebaya
#13151
Hoi Nicolette,

De tea tree en de citroen olie geef ik na de leemkuur, zo ( vertelde Roger me) raadt mw. Dudok van Heel deze kuur aan.

groetjes Helen
De reinigingskuur, zoals ik die heb, komt van Dudok van Heel, maar ze kan haar ideeën best gewijzigd hebben hoor. In oktober ga ik bij haar naar een speciale dag over olieën voor dieren en dan zal ik nog eens naar de reinigingskuur vragen. Ze heeft nl. inmiddels ook een mengsel dat gegeven kan worden en alle aparte olieën vervangt en aangezien ik van de makkelijke ben, wil ik daar ook eens wat meer van weten.
Duurt nog even, maar hoor ik m.b.t. reinigen wat nieuws, dan laat ik het hier weten.
Door Helen
#13152

De reinigingskuur, zoals ik die heb, komt van Dudok van Heel, maar ze kan haar ideeën best gewijzigd hebben hoor. In oktober ga ik bij haar naar een speciale dag over olieën voor dieren en dan zal ik nog eens naar de reinigingskuur vragen. Ze heeft nl. inmiddels ook een mengsel dat gegeven kan worden en alle aparte olieën vervangt en aangezien ik van de makkelijke ben, wil ik daar ook eens wat meer van weten.
Duurt nog even, maar hoor ik m.b.t. reinigen wat nieuws, dan laat ik het hier weten.
Leuk, ben benieuwd,

groetjes Helen
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door