Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door qyan
#12982
op 8 oktober zal ik met qyan de training weer gaan hervatten.
we mogen dan eindelijk na 5 maanden niets doen gaan an trainen voor het VZH.
gezien qyan zijn te lage waarde aan het stress hormoon cortisol, en het feit dat we weten dat hij door stress ziek kan worden heeft mijn trainer het een en ander uitgezocht en dat middel stress en adrenal plex gevonden.

Het middel bevat dus het volgende:
Siberische Ginseng wortel, Chinese Schizandra bes, vers Damiana blad, Kola noot, verse Wild Oats, Licorice wortel, vers Scullcap kruid, en Prickly Ash bast. Al deze ingredienten werken samen om de integriteit van de adrenaline klieren te herstellen , de energie te verhogen, een beter weerstandsvermogen op te bouwen en het lichaam beter te laten reageren op stress. Deze kruiden zijn ook voeding en drank voor de adrenaline klieren evenals voor het zenuwcellen en weefsels. Als een gemakkelijk op te nemen complex , verminderen deze kruiden de stress in het lichaam, dat voortdurend blootgesteld is geweest aan excessieve fysieke en/of emotionele spanningen.

heb dus ook gevraagd of het ene middel is wat zijn prestaties kan beinvloeden, en of het bijwerkingen heeft.
en dan bedoel ik uiteraard bijwerkingen op het maag/darmkanaal.

ik heb natuurlijk de ballen verstand van bovenstaande ingredienten ;D
wat denken jullie? zou dit iets kunnen zijn voor qyan of is dit iets waarvan jullie zeggen: moet dit helpen.

als het iets is wil ik het alleen proberen nadat ik een paar keer aan heb gekeken hoe het zonder gaat en of er idd weer sprake zal zijn van ziekteverschijnselen door de stress.

maar, wat denken jullie hiervan???
Laatst gewijzigd door qyan op ma 29 sep 2003, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door qyan
#12983
is ook heel leuk, althans, als qyan er niet weer ziek van wordt, maar we beginnen rustig aan. voorlopig alleen appel en dan met de tijd weer speuren en pakwerk erbij, en voorlopig ook niet te veel apporteren en nog zeker geen springen voor zijn poten.
dus alles lekker relaxed!
mijn trainer besteld haar spullen altijd bij www.dierendokter.nl en daar had ze dit ook van.

meer weet ik er ook niet van. heb je dara wat aan of niet???

gr wendy
Door qyan
#12984
ok, verder ben ik te weten gekomen dat het dus dagelijks gegeven dient te worden, 3 tot 4x per dag. dosering afhankelijk van de hond.

hierdoor krijg ik alweer twijfels, want in de thuissituatie is er weinig sprake van stress, tenminste, niet in de zin dat hij er ziek van wordt, heeft geen verlatingsangst, sloopt niet, etc, etc, etc.
ik weet, maar weet natuurlijk niet of dat nog zo is, of hij nog steeds ziek wordt van trainen.
het trainen gaat natuurlijk al heel anders aangepakt worden met hem en met veel minder druk.
krijg toch de indruk dat dit middel voor de stress van alle dag is.
zou het nu een middel zijn wat gebruikt kan worden voor of na een trainingsdag ofzo, maar het hele leven lang :-/ zolang ik met hem train?

verder adviseert ze me om te overleggen met mijn da of qyan het wel mag???
wat weet mijn da in godsnaam van dit soort zaken af, helemaal niets!

TANNETJE!!! heb jij misschien een mening over dit middel??? of wie dan ook
Gebruikersavatar
Door Hitam
#12985
Ja, wacht nou effe :-/. Dit zijn Chinese kruiden en ik schat zo in dat dit een middel is om de lever te kalmeren. Maar ik ben nog lerende op het gebied van Chinese kruiden en ik mijn boeken staan alleen de Chinese namen. Dus ik moet eerst alles vertalen :(Er staat niets op het potje over hoe het geheel heet?
Ik probeer het voor je op te zoeken.
Door qyan
#12986
Ja, wacht nou effe :-/. Dit zijn Chinese kruiden en ik schat zo in dat dit een middel is om de lever te kalmeren. Maar ik ben nog lerende op het gebied van Chinese kruiden en ik mijn boeken staan alleen de Chinese namen. Dus ik moet eerst alles vertalen :(Er staat niets op het potje over hoe het geheel heet?
Ik probeer het voor je op te zoeken.
om de lever te kalmeren ??? hoe moet dat hem nu weer helpen.
verder staat er niets, dit is de enige informatie die ik heb doorgekregen en op de site staat ook niet veel meer.
maar ik denk dat ik het niet ga geven.
het feit dat beweerd wordt dat ik het zolang ik met hem train, dat zou als het goed is ene aantal jaar moeten zijn, moet geven, bevalt me niet zo.

volgens mij kan ik hem beter voor en na het trainen wat extra vitamine C geven, doe ik ook met DA bezoeken.
verder is het bij qyan gewoon ene feit, een te laag aantal hormonen, tenminste, iets te laag.
als het nog lager had geweest had hij ana d prednison gemoeten en dat is niet het geval.

ik weet alleen dat voor dat we 5 manaden geleden ene stop in hebben hebben gelast met trainen, qyan na 2 of 3 x trainen een terugval kreeg naar zijn oude klachten. weet natuurlijk niet hoe het nu is, dus gaan we eerst proberen.
hierna kregen we dus te horen dat zijn stresshormoon wat aan de lage kant was, dus heb zelf het vermoeden dat dat dus ook iets met het trainen en de terugvallen te maken heeft.
maar weet dit niet zeker.
verder had hij toen ook de ziekte van lyme wat we nog niet wisten, dus misschien dat hij daardoor toen dstijds wel terugviel en helemaal niet door het hormoon.
Door ine
#12987
om de lever te kalmeren hoe moet dat hem nu weer helpen
De werking van de lever heeft zeker te maken met gedrag!!
Jaren geleden was er bij de Goldens een Agressie probleem, in een bepaalde bloedlijn, na onderzoek, bleken die een leverafwijking te hebben!
Zelf heb ik een Lab gehad, die een zware leverafwijking had, die na verloop van tijd ook ander gedrag vertoonde. Angst, rondjes draaien, graven, zich afzonderen etc. gelukkig geen agressie.
Laatst gewijzigd door ine op do 02 okt 2003, 01:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#12988
Sorry, ik heb het over het Chinese orgaan de Lever. Dat is meer de energie van de lever. Dat houd verband met stress, woede en frustratie. Van een overactieve leverenergie krijg je stress en maak je je eerder kwaad en andersom, als je je veel kwaad maakt krijg je een overactieve leverenergie.

Dit middel kalmeert waarschijnlijk (ik heb het nog niet nagezocht) de leverenergie waardoor de stress vermindert.
Chinese kruiden zijn zeker niet onschuldig, zoals ze bij de dierendokter.nl wel eens beweren. Je kunt het namelijk ook teveel gebruiken. Een middel wat de lever kalmeert koelt, werkt verkoelend en dat kun je te ver doorvoeren, dan wek je koudesyndromen op.

Afijn een ingewikkeld verhaal. het zou best een goed middel voor Qyan kunnen zijn.
Door qyan
#12989
Kijk eens op
http://www.chinese-kruidendokter.nl
http://www.sensipharm.com
en dan bij het middel
Feelings-control-herbs
dit middel
-kalmeert de geest
-Hart en lever te voeden
-abnormale vloeistoflekkage (zweten) te voorkomen

Lever bloeddoorstroming reguleren voorkomt irritatie
hitte (irritatie) koelen
Yin (rust) versterken
droogte bevochtigen

hopelijk heb je hier iets aan
ellen
bedankt voor de info, jij ook Tannetje!!!.
heb wel besloten dat ik het niet ga geven.
heb altijd zo mijn bedenkingen bij dit soort middeltjes :-/
zo geloof ik bijv ook totaal niet in die bach remedies, tenminste, erg afhankelijk van de situatie natuurlijk, maar overal op fora zie je maar dat vooor alles en nog wat bach en weet ik het wat voor druppels worden gegeven.
geloof best dat sommige honden er baat bij hebben, maar om qyan nu iedere dag 4x per dag aan de druppels te zetten voor 10 minuten speuren en pakwerk ???
ik weet het niet, vindt dit altijd moeilijke dingen.

nou, zoals tannetje schrijft met die overdosering en dat het niet zo onschuldig is als dat het lijkt.
dan vindt ik het al helemaal niets.
qyan heeft wel genoeg gehad nu en het idee dat ik straks te veel van druppels ga geven, omdat ik zo nodig moet trainen met hem en hij weer iets anders aan over houdt, zit me ook niet echt lekker.

we gaan gewoon kijken wat de training doet en wat er gebeurt.
misschien toch een beetje extra vitamine C.
voor qyan geldt op het moment toch ene soort van aangepast programma met zo min mogelijk druk, maar gewoon de draad oppakken en lekker bezig zijn.

Tannetje, wat ik me dus ook afvraag bij dit soort mideltjes: wat voor invloed heeft, of kan dit nou hebben op zijn algehele gedrag en karakter.
ik heb bijv dus ook aan de huisdierendokter geschreven dat als het zijn gedrag in dusverre beinvloedt dat hij te kalm is en dus ook zoiets heeft of kan hebben met pakwerk en trainen, dat ik dan liever stop met trainen.
qyan is een hond met erg veel werklust en wat dus totaal niet de bedoeling zou mogen zijn, is dat dat dus verdwijnt.
verder zitten we natuurlijk met zijn naar mijn idee, ondanks alles wat hij er al voor hefet gehad, veel te zwakke maag/darmkanaal, wat in 3 seconden voor ene week weer van streek kan zijn.
werken die kruiden daar nu ook op, of weetr je dat niet???

wat bedoel je precies met het koudesyndroom???
kan ik dat letterlijk nemen als hij krijgt het koud, of kan er iets in zijn gedrag gebeuren waardoor hij totaal ongevoelig wordt ofzo???

groetjes wendy
Gebruikersavatar
Door Hitam
#12990
Als het goed ik beinvloed dit zijn werklust niet. Als een hond pakwerk echt leuk vind, is er niet zoveel wat hem rustiger kan krijgen. Dan lopen ze overal doorheen. Dat is ook tevens het gevaar.

Koude sypmtomen; dan wordt hij moe en te rustig, zoekt warme plekken op en voelt zich ook daadwerkelijk koud. Dat wil je helemaal niet.

Nu heb ik het middel even bekeken en ik denk dat het wel meevalt. Er zitten ook verwarmende kruiden in. Het is een vrij goed uitgebalanceerd middel dat niet alleen de lever koelt maar ook energie geeft, en dus ook warmte.

Dit soort kruiden is meestal zo uitgebalanceerd dat het de darmen niet te veel prikkelt maar als hij erg gevoelige darmen heeft zou ik er wel voorzichtig mee zijn.

Ik zou eerst maar eens rustig beginnen en voorzichtig opbouwen. Kijken hoe ver je komt.
Door qyan
#12991
hoi tannetje,
bedankt voor de info!
ik ga zowiezo eerst kijken wat er gebeurt zonder hulpmiddelen.
mocht hij echt last krijgen van de stress kan ik het in ieder geval proberen.
hij heeft wel supergevoelige darmen en heeft van het minste geringste last van buikpijn en/ of diaree,
maar dan zou ik eventueel met een hele lage dosering kunnen beginnen en langzaam opbouwen.
in ieder geval bedankt.

gr wendy
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door