Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#1605958
Lizzy schreef: Oh bah gatver Natasja, wat zielig voor Benthe. Als het vol met pus zit, zal het ook wel behoorlijk pijn doen... Sterkte met haar. Het kan inderdaad een allergie zijn. Een kuurtje inwendige groene leem en wat extra visolie lijkt mij ook wel een goed idee.
Dat kan gewoon tegelijk met de zalf-kuur?

Zijn deze goed:

- http://www.dursydog.nl/product/105/137/ ... ig/103931/ (daar staat bij vermeld dat dieren met een chip geen inwendige groene leem mogen hebben, klopt dat?)
- http://www.dursydog.nl/product/280/285/ ... _3/203030/
Laatst gewijzigd door *Natasja* op ma 03 mei 2010, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
#1606726
*Natasja* schreef: Ze heeft meteen al een stuk minder last, ik zie haar amper nog krabben en/of schudden. Het was vanmorgen wel even lastig om in mijn eentje én Benthe in bedwang te houden, én haar kop stil te houden, én haar oor open te houden, én de tube in haar oor te mikken... ::)
Dat was wel even een lekker klusje dan ja in je eentje, begrijp wat je bedoelt. :-*

Jane heeft hotspots op haar poten, ben er al een week of 3 mee zoet en die moeten natuurlijk ook verschoond worden en bij Jane kan eigenlijk bijna alles, maar kom niet aan haar pootjes want die kan ze dan echt niet stil houden. ::)
En het gevoel dat je het zo zeilig voor ze vind maakt het ook niet makkelijker.
#1606731
Bernie schreef: Dat was wel even een lekker klusje dan ja in je eentje, begrijp wat je bedoelt. :-*

Jane heeft hotspots op haar poten, ben er al een week of 3 mee zoet en die moeten natuurlijk ook verschoond worden en bij Jane kan eigenlijk bijna alles, maar kom niet aan haar pootjes want die kan ze dan echt niet stil houden. ::)
En het gevoel dat je het zo zeilig voor ze vind maakt het ook niet makkelijker.
Wat Jane met haar poten heeft, heeft Benthe met haar oren ;)

Wat vervelend joh, dat die hotspots al zo lang duren. En inderdaad: eigenlijk zou je gewoon even streng moeten zijn op zo'n moment, maar ik vind het ook zo zielig... :-\
#1606755
*Natasja* schreef: Wat Jane met haar poten heeft, heeft Benthe met haar oren ;)

Wat vervelend joh, dat die hotspots al zo lang duren. En inderdaad: eigenlijk zou je gewoon even streng moeten zijn op zo'n moment, maar ik vind het ook zo zielig... :-\
Ja, dat idee had ik al dat Benthe dat met haar oren had.
Hopelijk ordt het ook makkelijker als ze er geen pijn meer aan hebt, want je moet nog een tijdje doorgaan zeker?
Dikke knuffel voor jullie hoor. :-*
#1606765
Bernie schreef: Ja, dat idee had ik al dat Benthe dat met haar oren had.
Hopelijk ordt het ook makkelijker als ze er geen pijn meer aan hebt, want je moet nog een tijdje doorgaan zeker?
Dikke knuffel voor jullie hoor. :-*
Neuh, oren-gefriemel is altijd een nono. Als ze mij het flesje oorcleaner uit de kast ziet pakken, weet ze niet hoe hard ze de tuin in moet rennen, zo ver mogelijk bij me vandaan :-\

Het zalven moeten we nog 2 weken doen, dus dat wordt dolle pret (maar niet heus ::)).
#1607090
*Natasja* schreef: Neuh, oren-gefriemel is altijd een nono. Als ze mij het flesje oorcleaner uit de kast ziet pakken, weet ze niet hoe hard ze de tuin in moet rennen, zo ver mogelijk bij me vandaan :-\

Het zalven moeten we nog 2 weken doen, dus dat wordt dolle pret (maar niet heus ::)).
Dat wordt een heeeeeeel lekker hapje verzinnen/maken/bakken/inelkaarknutselen, voor de 'aftercare'!!
Als ze, zodra je de oorcleaner uit de kast haalt, naar je toe komt sprinten, weet je dat je geslaagd bent!! ;D

Sterkte!! en Beterschap voor Benthe!
#1607119
yuki11 schreef: Dat wordt een heeeeeeel lekker hapje verzinnen/maken/bakken/inelkaarknutselen, voor de 'aftercare'!!
Als ze, zodra je de oorcleaner uit de kast haalt, naar je toe komt sprinten, weet je dat je geslaagd bent!! ;D

Sterkte!! en Beterschap voor Benthe!
Zodra ik zeg dat we klaar zijn, begint ze al te likkebaarden en te smakken, want ze weet dat ze dan iets lekkers krijgt ;D Maar ja, die zure appel die eraan voorafgaat he... :-\
#1607279
Ik herken het helemaal, hier ook regelmatig allerlei oorproblemen en dus ook een trauma wat betreft oren kijken/aanraken laat staan er wat in doen :o !! Ook al beloon ik me achteraf helemaal suf, ze blijft het doodeng vinden. Inmiddels is ze volgens mij wel zo ver dat ze weet dat ze er niet onderuit komt en het wat makkelijker toelaat. Of ik ben inmiddels een stuk handiger geworden :biggrin2: !
#1607337
Stef@nie schreef: Ik herken het helemaal, hier ook regelmatig allerlei oorproblemen en dus ook een trauma wat betreft oren kijken/aanraken laat staan er wat in doen :o !! Ook al beloon ik me achteraf helemaal suf, ze blijft het doodeng vinden. Inmiddels is ze volgens mij wel zo ver dat ze weet dat ze er niet onderuit komt en het wat makkelijker toelaat. Of ik ben inmiddels een stuk handiger geworden :biggrin2: !
Nou, Benthe blijft stug volhouden in het tegensputteren hoor. Ik heb haar vanmorgen klem tussen mijn knieën moeten zetten, zodat ik 1 hand vrij had om haar kop stil te houden. Morgenochtend is Arno hier om Beau op te halen, dus dan mag hij de glibberworm in de houdgreep houden ;)
#1607343
*Natasja* schreef: Nou, Benthe blijft stug volhouden in het tegensputteren hoor. Ik heb haar vanmorgen klem tussen mijn knieën moeten zetten, zodat ik 1 hand vrij had om haar kop stil te houden. Morgenochtend is Arno hier om Beau op te halen, dus dan mag hij de glibberworm in de houdgreep houden ;)
Heb je er ook al 4 jaar training op zitten :D ?? Het heeft hier even geduurd!
Veel sterkte en succes in ieder geval en heel veel beterschap voor Benthe :-* , het is zo rot als ze wat met hun oortjes hebben :( .
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door