Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Peet
#182206
Klopt het dan ook dat die plek heel warm wordt?

Ik bedoel, als ik mijn hand op Beau's kop leg en hem daar gewoon stil laat liggen, wordt zijn kop bijna heet!
:P
Door bernerfan
#182257
:) maar volgens mij heeft iedereen dat wel en t kan verder ontwikkeld worden(reiki) , maar ik denk wel dat je er in moet geloven....
Door Danique
#182319
In principe heeft iedereen het in zich alleen met Reiki wordt het door middel van een inwijding je energie- banen weer geopend en leer je hoe je er mee om moet gaan..... erg leuk om te doen en erg effectief ....heel leuk om het in de praktijk toe te passen !!
Door yalla
#182341
bernerfan schreef: ;D laat die hand maar niet te lang op zijn kop liggen dan! ??? :o
Ja straks kun je er een eitje op bakken :P
Maar zonder dollen, ik vind het een zeer merkwaardig verschijnsel. Heb eens een Reiki-behandeling gehad en inderdaad, alles wat aangeraakt wordt wordt heel warm en het is een heerlijk gevoel :)
Door Truus
#182466
Nou...het blijkt dus helemaal niet zo'n raar vraagje te zijn als ik dacht ;)
. Ik heb alles gelezen en lees veel herkenning.Leuk is dat, dat er meerderen zijn die dit doen en resultaat merken.Wel fijn om dit te weten!
Bedankt voor jullie reactie's :-*
Door Ollie
#182834
Peet schreef: Klopt het dan ook dat die plek heel warm wordt?

Ik bedoel, als ik mijn hand op Beau's kop leg en hem daar gewoon stil laat liggen, wordt zijn kop bijna heet!
:P
Ja ook heel herkenbaar!
Door Lizzy
#182918
bernerfan schreef: :) maar volgens mij heeft iedereen dat wel en t kan verder ontwikkeld worden(reiki) , maar ik denk wel dat je er in moet geloven....
Nee, je hoeft er niet in te geloven. Energie is er gewoon. Overal is energie. Zonder energie was er geen leven. Konden planten niet groeien. Zouden mensen en dieren niet bestaan. Alles = energie. En iedereen heeft een eigen energie-trilling. Zelfs stenen hebben energie en een eigen energie-trilling.

Om ons heen is ook energie. Universele energie. En sommige mensen kunnen dit uit zichzelf opnemen en via handoplegging door geven. Andere mensen vinden het heel moeilijk om open te staan voor deze universele energie en kunnen het moeilijk op nemen en door geven. Andere mensen kunnen het niet omdat zij door bijv. stress 'op slot staan'. En de meeste mensen staan er gewoon niet bij stil. En, er zijn dus ook mensen die er normaal niet bij stil staan, maar wel energie kunnen doorgeven op de manieren die jullie beschrijven. Je hond heeft pijn, je legt je hand erop en de pijn verdwijnt. Moeders met kinderen doen dit ook vaak. Gevallen? Kusje erop en de pijn is over...! Maar voor de meeste mensen geldt dat ook de hoeveelheid energie die ze door kunnen geven beperkt is (tenzij er bijv. speciale 'gaven' aanwezig zijn!).

Om optimaal gebruik te kunnen maken van universele energie en het door te kunnen geven kun je je bijvoorbeeld in laten wijden in Reiki (je hebt drie "graden": 1, 2 en 3). Tijdens deze inwijdingen worden je energiekanalen een beetje verder open gezet en ben je daarna direct in staat om via handoplegging energie door te geven aan jezelf of aan andere mensen, dieren, planten, etc. De ontvanger kan deze energie eigenlijk gebruiken zoals ie wil (zoals het lichaam het nodig heeft). Hoe dan ook, deze energie is een helende energie.

Maar goed, er zijn talloze manieren om in contact te komen met universele energie. En er zijn talloze manieren om energie door te geven. Reiki is er 1 van. Maar er zijn vele andere wegen die naar Rome leiden en Reiki is dus niet (vind ik) zaligmakend of 'de ultieme manier'. Het is simpelweg een manier. Een tool. Inmiddels heb je trouwens binnen Reiki ook al ik-weet-niet-hoeveel verschillende stromingen. Maar uiteindelijk komt het (in mijn ogen) gewoon hier op neer: je staat (weer) in contact met de universele energie. De energiekanalen zijn weer open gezet en je kunt energie ontvangen en doorgeven (of aan jezelf geven).

Je hoeft, om je bijv. in te laten wijden in Reiki, helemaal niets te kunnen. Iedereen kan het dus. Je gaat naar een Reiki master en laat je inwijden. Het is overigens wel handig een Reiki master te zoeken die je aan staat. Waarbij je een goed gevoel hebt.

Je hoeft dus ook niet in Reiki te geloven om het te kunnen ontvangen.

Overigens wordt er in het Westen gekeken naar Reiki als een manier om helende-energie door te geven. Waar Reiki oorspronkelijk vandaan komt (Japan) is Reiki een manier van leven. Is Reiki een manier om verlichting (satori) te bereiken. En heeft Reiki ook een genezend aspect (lichamelijk en geestelijk). Ik vind eigenlijk dat wij het hier in het Westen een beetje "uit hebben gekleed". En daarna hebben "aan gekleed" met allerlei frutsels zoals kristallen, chakra's en dergelijke.

De allerbeste site over Reiki (vind ik) is helaas in het Engels: http://www.angelreiki.nu

(ik schrijf hier dus vooral over Reiki omdat ik zelf geen andere manier van energie-overdracht machtig ben).
Door bernerfan
#182943
:) ja,ik weet (door eigen eraring) dat dit allemaal kan, ik vind reiki en alles wat daarmee te maken heeft ook erg interessant...ik vraag mij bijvoorbeeld ook af of reiki bij dudly zou kunnen helpen...i.v.m. zijn arthrose
Door bernerfan
#182949
;D ah ik zie dat er een hele topic is over reiki bij dieren ;D ;D , nou mischien kan ik de mensen die geinteresseerd zijn in reiki en spiritualiteit de tip geven om es te kijken op innerned.com :)
Door Truus
#182952
bernerfan schreef: :) ja,ik weet (door eigen eraring) dat dit allemaal kan, ik vind reiki en alles wat daarmee te maken heeft ook erg interessant...ik vraag mij bijvoorbeeld ook af of reiki bij dudly zou kunnen helpen...i.v.m. zijn arthrose
Ja, ik weet het wel zeker ;), niet dat de arthrose over gaat hoor, maar om meer energie en minder pijn te krijgen alleen al.
Vandaag kwam Timo nog bij me en tikte met z'n neus m'n hand aan. Als ik ophoudt, doet hij dit telkens weer en als ik de hand op de plek legt, is hij volkomen rustig, bijna in slaap zeg maar. Leuk is dat. Heeft hij genoeg, dan loopt hij weg.
Het is prachtig!
Door Nelly
#185143
Die ervaring heb ik ook hoor. Weet nog goed dat Ashley nog pup was en zich vreselijk pijn had gedaan, hij was met z'n schouder tegen een keilbout in de muur gevlogen tijdens het spelen :( hij had zo'n pijn dat-ie bijna in shock was, z'n tandvlees werd bleek en z'n ogen draaiden weg :o ) Toen heb ik de bewuste plek zachtjes vastgepakt en heel zacht gewreven. Langzaam maar zeker zag en voelde ik hem weer terugkomen en toen hij weer helemaal bij z'n positieven was, heb een koude omslag gemaakt om te zorgen dat de schouder niet ging zwellen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door