Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door fester
#210262
Volgens mij mag je groene klei niet zo maar gebruiken en als je het over het voer doet moet je het verdunnen met water en honing en een druppel jeneverbes per dag volgens mij niet langer als 14 dagen en daarna een week stoppen ik heb er een stuk over gelezen in essentiele olien voor honden en paarden van Margriet Dudonk je kunt haar ook bellen op werkdagen tussen 9 en 10 uur zij heeft dan spreekuur tel076 5424688 Ik ga het ook doen met mijn flatcaoted maar om zijn lichaam te ontgiftegen :) :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#210282
fester schreef: Volgens mij mag je groene klei niet zo maar gebruiken en als je het over het voer doet moet je het verdunnen met water en honing en een druppel jeneverbes per dag volgens mij niet langer als 14 dagen en daarna een week stoppen ik heb er een stuk over gelezen in essentiele olien voor honden en paarden van Margriet Dudonk je kunt haar ook bellen op werkdagen tussen 9 en 10 uur zij heeft dan spreekuur tel076 5424688 Ik ga het ook doen met mijn flatcaoted maar om zijn lichaam te ontgiftegen :) :)
Het verdunnen met water en honing heeft betrekking op de jeneverbesolie die in dat verhaal erbij gedaan wordt. De honing dient dan als emulgator voor de olie.
De groene klei kun je wel zo over/door het eten strooien, maar even nat maken is wel beter weg te werken.

Bij diarree mag je trouwens nooit groene leem in combinatie met andere stoppende middelen gebruiken.
Het is dus inderdaad niet zo dat je het maar te pas en te onpas kunt geven.
Door Sjakie
#210465
Ik heb mij bij de reformwinkel laten vertellen dat er een heleboel broodje aap verhalen zijn rondom groene klei. Het is zeker niet zo dat het de werking van medicijnen teniet doet. Het is een ontslakkingsmiddel dat vooral in de darmen zijn werk doet.

Wie kan hierover wat meer vertellen, of beter nog, wie weet een url waar dit (onderbouwd) uit de doeken wordt gedaan.
Ik heb nog niet gegoogled, maar ga het nu doen. Als ik iets tegenkom dat interessant is zal ik het melden.
Door Sjakie
#210627
Na een hele tijd gegoogled te hebben, ben ik nog niet veel wijzer geworden...... Een heleboel verhalen, maar nergens onderbouwingen. Tot nu toe heel vaak gezien dat het ontgift en dat het goed is voor de huid (masker), maar 1 keer wordt gezegd dat de ontgiftende functie in de maag en darmen plaatsvindt doordat groene klei een groot absorberend vermogen heeft en zodoende alle onregelmatigheden aan zich bind in de darmen en maag.

Uitgaande van bovenstaande kun je de medicijnen gewoon naast de groene klei gebruiken, alleen moet je ze niet tegelijk innemen. een aantal uren wachten dus na de groene klei. Alleen bij honden duurt het langer dan bij mensen dat de maag leeg is (24 uur) en kun je je dus afvragen of het zin heeft.........
Maar goed, dit is mijn conclusie naar aanleiding van niet onderbouwde gegevens, voor wat het waard is dus.....
Door oebaya
#210645
Sjakie schreef: Na een hele tijd gegoogled te hebben, ben ik nog niet veel wijzer geworden...... Een heleboel verhalen, maar nergens onderbouwingen. Tot nu toe heel vaak gezien dat het ontgift en dat het goed is voor de huid (masker), maar 1 keer wordt gezegd dat de ontgiftende functie in de maag en darmen plaatsvindt doordat groene klei een groot absorberend vermogen heeft en zodoende alle onregelmatigheden aan zich bind in de darmen en maag.

Uitgaande van bovenstaande kun je de medicijnen gewoon naast de groene klei gebruiken, alleen moet je ze niet tegelijk innemen. een aantal uren wachten dus na de groene klei. Alleen bij honden duurt het langer dan bij mensen dat de maag leeg is (24 uur) en kun je je dus afvragen of het zin heeft.........
Maar goed, dit is mijn conclusie naar aanleiding van niet onderbouwde gegevens, voor wat het waard is dus.....
Hoi Sjakie,
Heb een cursusje gedaan over gebruik van essentiële olieën bij Margriet Dudok van Heel en daar is ook ontgiften ter sprake gekomen. Ik heb expliciet gevraagd naar groene klei en medicijnen, omdat ik een hondje heb dat hartmedicijnen krijgt. Margriet heeft toen zelf bevestigd, dat je dan niet moet ontgiften met groene leem, maar dat het wel met chlorofyl kan.
gr.
Nicolette
Door Marion
#212794
Wie en wat is Margriet Dudonk? Ik zie dat zij in Breda woont, en daar woon ik dus ook. Is zij een holistische dierenarts ???
Gebruikersavatar
Door Angelique
#212816
Marion schreef: Wie en wat is Margriet Dudonk? Ik zie dat zij in Breda woont, en daar woon ik dus ook. Is zij een holistische dierenarts ???
Margreet Dudok van Heel ;D

Ze heeft in Breda een veterinair geneeskundig praktijk en opleidingscentrum "De Silverlinde".
Ik weet niet helemaal zeker, maar volgens mij is ze geen "echte" dierenarts.
Door Marion
#212831
Angelique schreef: Margreet Dudok van Heel ;D

Ze heeft in Breda een veterinair geneeskundig praktijk en opleidingscentrum "De Silverlinde".
Ik weet niet helemaal zeker, maar volgens mij is ze geen "echte" dierenarts.
okee thx ik heb haar site gevonden ;)
Door Lindy
#218041
Mensen, Ik ben het eens met het groene leem voor diaree problemen. Het werkt bij alle levend wezens in dat het alles wat schadelijk is in het lichaam netjes inpakt en afvoert met de ontlasting. Waar je wel op verdacht mag zijn is dat groene leem zo krachtig is in het inwendig zorgen voor opruimen dat het ook verantwoordelijk kan zijn voor het uitpoepen van de chip als je kameraad gechipt is. Bij mensen mag je groene leem niet gebruiken als zij een pacemaker hebben, stalen pinnen in het lichaam voor breuk herstellen, spiraal voor anticonceptie. Het maakt ook de werking van de anti-conceptie pil en andere medicijnen minder zeker. Dat het diaree stopt is zeker en persoonlijk zou ik het wel gebruiken maar dan in een veel kleinere dosis dan er boven werd geschreven. Ook voor groterer rassen. Je kan gewoon een heel klein beetje strooien over het eten. Een afgestreken theelepel zou al helpen tegen diaree. Je kan dan ook rustig dagen lang dit doen omdat de werking niet heftig is. Wat betreft de schimmel infectie is groene leem door de vacht ook uitstekend. Vlooien vinden het ook vreselijk en vermijen dieren met groene leem in hun vacht. Wat wel nuttig kan zijn is het toevoegen van rechtsdraaiende kwark en yoghurt. Het is mogelijk acidophilus en bifidus te kopen bij sommige reform zaken. Als je dit ook in geringe mate ook over het eten strooit dan herstelt de darmflora en het lichaam zelf geneest vervolgens de schimmels.
Door Femke
#221539
is dat van die chip ook niet een broodje aap verhaal? Ik weet het niet zeker hoor, heb zelf nooit groene leem gebruikt maar ik dacht dat ik hier een keer gelezen had dat je het rustig kunt geven als je hond gechipt is?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#221580
Femke schreef: is dat van die chip ook niet een broodje aap verhaal? Ik weet het niet zeker hoor, heb zelf nooit groene leem gebruikt maar ik dacht dat ik hier een keer gelezen had dat je het rustig kunt geven als je hond gechipt is?
Het is geen broodje aap verhaal, maar wel min of meer achterhaald.
Bij paarden was men nog wel eens een chip kwijt en men wijtte dat aan het gebruik van de groene klei. Ondertussen weten we al dat chips kunnen gaan zwerven door het lichaam waardoor ze invindbaar worden voor de scanner.
Ook zou het verschil maken in welk weefsel de chip geplaatst werd, daar zat/zit een verschil in bij honden en paarden, hoe dat precies ook al weer zat is me even ontschoten. Je kunt dus gerust groene klei aan je hond geven, die chip loopt daar niet van weg.
Door Lil
#227956
Klopt, bij paarden gaat de chip veel sneller zwerven en wel heel erg ver.
Paarden mogen als ze gechipt worden 24 uur niet bewegen (ook niet wandelen, alleen maar op stal staan).
Dit in tegenstelling van honden, die mogen gewoon daarna gaan spelen en rennen. Bij paarden moeten ze het in week (spierweefsel) in de nek zetten. Bij honden kan het gezien de lichaamsbouw meer tussen de schouderbladen. De chip zakt dan wel, maar wandelt niet zo snel door het hele lichaam.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door