Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#1482058
Sinds vorige week slik ik op aanraden van Femke Bloem Ruval Extra Forte, en ik heb het idee dat het goed werkt.

Omdat het volgens de verpakking "op lichaam en geest een ontspannende en rustgevende invloed heeft" vroeg ik me af of ik het misschien ook aan ons ADHD-tje Beau zou kunnen geven? :-\ Of zit er iets in wat voor honden niet geschikt is/niet werkt?

Dit zijn de ingrediënten:

Werkstoffen per capsule

Droogextracten:

Wijnruit-kruid (Ruta graveolens) 60 mg
Haver-stro (Avena sativa) 40 mg
Kleefkruid (Galium aparine) 40 mg
St. Janskruid (Hypericum perforatum) 40 mg
Knopig helmkruid (Scrophularia nodosa) 40 mg
Echte valeriaan-wortel (Valeriana officinalis) 40 mg
Passiebloem-wortel en kruid (Passiflora incarnata) 30 mg
Meidoorn-blad en bloemen (Crataegus oxyacantha) 20 mg
Heermoes-kruid (Equisetum arvense) 20 mg
Hop-vruchtkegels (Humulus lupulus) 20 mg
Paardebloem-wortel en kruid (Taraxacum officinalis) 20 mg
Mannetjesereprijs-kruid (Veronica officinalis) 20 mg
Lavendel-bloemen (Lavandula officinalis) 10 mg


Zie deze link voor meer info: http://www.bloem.net/ruvalextraforte
#1482087
Lizzy schreef: Je kunt het prima proberen hoor Natasja. Ik zou de helft van de mensendosering geven.
Thanks, ga ik er meteen mee beginnen! :) Hij lijkt nu nog rustelozer dan anders, maar hij krijgt natuurlijk een hoop mee de laatste weken. Benthe heeft nergens last van, maar Beau is nogal een gevoelig typje ;)
#1494281
*Natasja* schreef: Op de halve dosering is hij nog steeds misselijk, dus ik stop er maar mee denk ik :-\
Jammer dat het niet werkt. Ik zou inderdaad even stoppen en kijken of de misselijkheid verdwijnt. Als het verdwijnt, weet je zeker dat het daar van is...
#1494430
Lizzy schreef: Jammer dat het niet werkt. Ik zou inderdaad even stoppen en kijken of de misselijkheid verdwijnt. Als het verdwijnt, weet je zeker dat het daar van is...
Hij heeft donderdag en vrijdag geen Ruval gehad (was uit logeren en ik was vergeten het mee te geven) en vrijdag- en zaterdagochtend was hij niet misselijk. Gisteren heb ik hem een halve capsule gegeven, en vanochtend was hij meteen weer misselijk. Ik denk dat ik dus wel zeker kan zeggen dat het van de Ruval is...
#1494462
Lizzy schreef: Ik vrees het ja.... Hielp het bij zijn onrust?
Lastig te zeggen. Hij was de afgelopen week niet extra onrustig, ondanks de situatie hier. Dus wie weet deed het wel iets voor hem, maar die misselijkheid is natuurlijk minstens zo vervelend als de onrust. Ik kijk de komende week maar even hoe het gaat met hem, denk ik :-\
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door