Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nitus
#174184
Hoi Kati, wat voor verse voeding geef jij je hond precies? Want je schrijft nergens (of ik kan dat niet vinden) wat je je hond precies voert, en om meer tips te geven lijkt me het toch wel handig om dat te weten. En geef je die verse voediing rauw of kook je het?
Verder schrijf je dat hij bloed heeft bij de ontlasting, maar ik begrijp dat hij dat ook bij sommige brokjes had?
En hoelang is het geleden dat je hond ontwormt is en zijn ontlasting daarop is onderzocht? Want een hond die wormen heeft moet vaak nog een keer ontwormt worden en dan wel op de juiste tijd, ik meen 2 weken na de laatste kuur. Anders raak je de wormen niet kwijt.

Maar ik vind bloed bij de ontlasting wel verontrustend en daar moet je niet te lang zelf mee door dokteren. Dus bij twijfel, neem contact op met je dierenarts.
Door Lizzy
#174200
Diarree met bloed erin is niet normaal. Dat hoort ook niet wanneer je over stapt naar andere voeding. Dus als het nu niet over is, dan kunt je dit niet 3 maanden afwachten/aankijken.

Geef je dat spul Nizoral nog? Want ik las dat 1 van de bijwerkingen diarree was?

Ik zou toch maar even naar de dierenarts gaan. Laat daar inderdaad desnoods de ontlasting controleren op wormen/parasieten (neem dus ontlasting mee in een potje). En ga je hondje nu niet ook nog eens vaccineren! Alleen een 100% gezonde hond mag gevaccineerd worden.

Goed, en wees kritisch tegen je DA. Als hij medicijnen wil geven, vraag dan wat het is en waarom je het moet geven. En laat je dus ook niet zomaar brokjes aansmeren.

Oh ja, wat geef je je hond nu precies? En wat is dat middel dat je gehaald hebt? Is dat probiotica?
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 25 sep 2004, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kati
#174639
Ik geef duck voeding momenteel en ik giet er nog altijd kokend water over. Die canizyme is idd. probiotica. Ik liet een maand geleden de stoelgang al onderzoeken en het resultaat was normaal, buiten dan dat er bloed inzat en dat hij wormkes had. Hij is dan ook ontwormd geworden. Het raarste is dat hij er helemaal geen last van schijnt te hebben en dat hij zelfs in gewicht is toegenomen. Ik heb gisteren in een natuurwinkel groene klei gekocht, zou goed zijn tegen diaree. Ik ben het nu aan het proberen en hoop dat dit resultaat geeft.

Groetjes,

Kati
Door Lizzy
#174665
Misschien zijn de wormen nog niet uitgeroeid. Ik zou de ontlasting nog maar een keer laten controleren.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door