Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door lauraV
#1434347
het probleem is dat als ze beledigd is zo goed als niets aan neemt :-[
maar zal proberen of ze iets anders aan gaat nemen .....

ze zit na de spuit overigens wel mn andere hond overijverig helemaal te wassen :biggrin2:
Door Benjy en Misty
#1434348
bloemetje schreef: Suiker... Die zou ik maar laten de volgende keer.. Neem anders een proppie rodieworst en rol het daarin..
Hier gebruik ik wel eens een stukje leverworst om tabletjes in te verbergen. Je kunt het er makkelijk om heen kneden zodat het niet zichtbaar is en het valt er ook niet tussen uit.
Door bloemetje
#1434352
lauraV schreef: het probleem is dat als ze beledigd is zo goed als niets aan neemt :-[
maar zal proberen of ze iets anders aan gaat nemen .....

ze zit na de spuit overigens wel mn andere hond overijverig helemaal te wassen :biggrin2:
Tja... Ik zou dan denken dat ze flinke pech heeft :biggrin2:
Ze is het gerust wel vergeten straks
Door Mevroi Kruim
#1434447
Ik kneed het in een balletje gehakt, eerst een balletje zonder en dan een met en dan weer een zonder. Gaat prima, vooral als meneer denkt dat Tara 'm krijgt  :biggrin2: het is idd smerig  :P
Door Eef+Stippels
#1435473
Mevroi Kruim schreef: Ik kneed het in een balletje gehakt, eerst een balletje zonder en dan een met en dan weer een zonder. Gaat prima, vooral als meneer denkt dat Tara 'm krijgt :biggrin2: het is idd smerig :P
Zo doe ik het met de druppels :biggrin2:
Eerst een stukje brood zonder, dan met en dan weer zonder.
Gelukkig is xindy nu zo ver dat ze het stukje brood met druppels zo wel opeet.
Door Henny V.
#1435962
Ik heb dus ook dat vuurwerkpakket.
De rustcompositum gooi ik gewoon op het eten.
En de druppels gaan er gewoon met een stukje brood in.

Maar nu heb ik een vraag.
Ik ben nu begonnen met de rust compositum en moet +/- half dec de Puur Nervositeit gaan geven.

Blijf ik die rustcompositum dan ook geven ?
Door Henny V.
#1436128
lauraV schreef: @henny V , stond zo wel aangegeven in de folder..
:-X De folder zat al bij de oude kranten voor ik hem kon lezen.
Gebruikersavatar
Door Dian
#1436194
ik ben nu met Rakker begonnen met stressless van PrimeVal, weet niet of het helpt, is een natuurlijk iets. Heb de DAP-band besteld, die gaat om als ie binnen is. Rakker is niet bang in de zin dat hij wegkruipt, maar hij wordt helemaal hyper, wil wel door het raam springen om goed te kunnen blaffen............ Vorig jaar was dat voor het eerst, maar nu heeft hij er ook last van. Vanavond een paar knallen en Rakker was helemaal over de zeik :-X
Gebruikersavatar
Door pike
#1436359
Ik ben met Pike inmiddels ook begonnen met Rust Compositum. Gewoon door het eten en hij schrokt er niet minder om :biggrin2: Straks dus ook Puur nervositeit erbij en uiteindelijk de Bach druppels. Ik hoop dat het werkt want hij is zo verschrikkelijk bang.
Mevroi Kruim schreef: Ik heb met Kátur hele goeie ervaringen met Rust Compositum. Ik heb de pot alvast uit de kast getrokken want ik begin ruim vantevoren. Daarnaast doe ik wel aan herconditioneren, dwz als er een knal klinkt ga ik gelijk blij juichen YES! KNAL! Da's leuk! Snoepje of wat erbij en feestje :D
Dat vind ik een hele goeie tip Kruim bedankt :D ik ga eens kijken of dat gaat lukken. Meestal is hij zo bang dat hij geen snoepje meer wil aannemen. Misschien dat ik nu hij het poeder krijgt wel binnen kan komen bij hem.
Door Mevroi Kruim
#1436598
De knallen zijn nu nog op redeljke afsand, Kátur reageert daar wel op met sip koppie, staart laag en naast/achter mij gaan lopen maar een lekker snoepje gaat er nog wel in. Tara verklaart mij voor geschuffeld  :uglystupid2: maar dat snoepje wil ze wel  :biggrin2: en dat motiveert Kátur weer om het aan te nemen.

Let overigens wel op: als je alsnog een regulier medicijn wilt gaan gebruiken neem dan geen TCA's (tricyclice antidepressiva) want die gaan niet samen met L-tryptofaan in de RC. En neem vooral ook geen Vetranquil. Dat verlamt wel de spieren maar laat vaak de zintuigen onverlet, wat betekent dat je hond wel alle griezelige knallen waarneemt maar er niet meer op kan reageren met wegkruipen. Dat is pas echt eng  :-\
Benzodiazepinen zijn geschikt om kort van te voren te geven omdat ze snel en kort werken. Valium kan, alprazolam (Xanax) is het meest geschikt. Herbij heb je niet (wat wel eens wordt beweerd) de Vetranquil-achtige reactie, ze dempen echt de angs zelf. Bij extreme angst kan fenobarbital in combinatie met propanolol (beta-blokker). Dat maakt rustig en de beta-blokker zorgt voor vergeten van de stress/angst. Ook goed om direct na een ernstige schrik of trauma te geven trouwens. Maar ja, dat heb je niet altijd op zak ...
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op do 03 dec 2009, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#1436707
Bedankt voor de uitleg. Mijn bedoeling was dit jaar geen chemische pillen te geven maar het echt met enkel alternatieve middelen te proberen. Ook de jaarwisseling. In voorgaande jaren kreeg Pike op oudejaarsdag 's avonds Diazepam, één tabletje, op aanraden van mijn (vorige) dierenarts. En dat werkte voor de jaarwisseling prima. Hij was niet bang laat staan panisch, lag de avond rustig te dutten, en ging om 12 uur eens waggelend naar het raam om te kijken wat daar allemaal loos was. Om vervolgens weer rustig te gaan liggen. Maar ja, de dagen voorafgaand die waren ook een ramp. In huis kroop hij weg en op straat viel al helemaal niet te lopen. Dus telkens maar weer alle honden in de auto en de stad uit rijden. Dus mijn hoop is nu ook daar op gevestigd; dat hij in de aanloop naar nieuwjaar wat minder problemen heeft. En dat wil ik absoluut niet met chemische preparaten doen, daarvoor vind ik die periode gewoon te lang.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door