Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door charmed
#1433422
Er werd eens ooit als tip gegeven Solidago te geven i.v.m. nierproblemen. Maar nu was ik benieuwd of je het ook gewoon aan een hartpatientje kan geven die last heeft van vocht in de longen.

Eén van onze oudjes die heb ik de laatste tijd afgebouwd met Furosemide, afgelopen zomer was ze heel veel nodig, nu krijgt ze een combinatietherapie van hartmedicatie. Fortekor 5 en Vetmedin 1,25. En dit gaat zo goed dat ik van de maximum dosering naar een lage dosering Furosemide ben gegaan met haar. Ze hoest amper meer, deze week heeft ze er nog wat homeopatisch bij gekregen voor het hart, en nu hoest ze helemaal niet meer. IK was dus vergeten haar voor de nacht furosemide te geven en tot mijn grote verbazing had ze helemaal niet gehoest, of andere symptomen van vocht. Dus ik heb dit laatste stukje furosemide ook weggelaten.

Maar toch heb ik wel een beetje angst dat ze weer last van vocht kan krijgen, dus dacht ik aan Solidago en volgens mij is Solidago niet zo schadelijk als furosemide? Kan je Solidago ook preventief gebruiken? Ik bedoel, als ik het haar geef en ze heeft op dat moment niet te veel vocht, dan drijft het ook niet af, maar zou ze wel te veel vocht hebben, dan drijft het wel af?

Barfplaats wordt gesponsord door