Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1424136
Heeft de maagcompositum van Groene Os voor de hond/kat 100gr. dezelfde ingrediënten als die van het paard 750gr?

Kan ik die van de paard dus ook gebruiken voor Luna mijn Berner?
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1427465
Dit kreeg ik als antwoord van de Groene Os en eigenlijk weet ik nu dus nog weinig. Was handig geweest als ik percentages had gekregen.

"Beide zijn niet geheel gelijk van samenstelling. Maagcompositum paard/pony bevat namelijk calcium carbonaat, en dat zit niet in de hond/kat versie. Calciumcarbonaat werkt maagzuurbindend; vergelijk het een beetje met een Rennie.

Ik weet niet, of de hoeveelheid calciumcarbonaat in de paard/pony versie wel goed wordt verdragen door honden en katten. het zal niet zonder reden zijn, dat dit component in de hond/kat versie is weggelaten." 
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1427619
Volgens mij kan een beetje calciumcarbonaat geen kwaad bij een volwassen hond. Zolang ze maar niet in de groei zijn.
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1428060
Dus Tannetje jij zegt/denkt dat de maagcompositum voor paard/pony ook aan een hond gegeven kan worden

Luna doet het momenteel heel goed op die voor een hond ivm haar reactie soms op KVV met maagzuur. Ze is al van de Barf af omdat ze daar altijd een maagzuur reactie op heeft. Dus ben al blij dat ik eindelijk een aantal KVVen heb gevonden die ze accepteert. Ze doet het ook goed zonder de maagcompositum maar nu heeft ze toch minder reacties op rauw vlees als zonder.
Calcium carbonaat bindt de zuren in de maag lees ik op sites over maagcompositum en daar gebruik ik het juist voor. Maar ik zie geen persentages van hoeveelheid.
Het is ook geen probleem om die wel voor de hond te kopen maar die is 100gr voor €15,26 en die voor een paard is 750gr voor €35,96, dat scheelt nogal wat en zo een potje van 100gr is zo op
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door