Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door essie74
#1281420
Hallo allemaal, Al sinds de pup tijd van mijn Rhodesian Jesse, gaat hij mee met de auto iedere dag twee maal voor de lange wandelingen. Al die tijd is dat al geen pretje voor hem. Hij stapt wel in maar nooit van harte. Veel hebben we al ondernomen, gedragstherapeute erbij, uren zitten lezen met een goed boek in een stilstaande auto, in de hoop dat ie wel rustig zou worden maar nee. Zelfs in een stilstaande auto al in totale stress. Bandje gekocht aan de achterkant van de auto ( wij hebben nu een VW bus, toen een ford feest) maar bij beide auto's geen succes. We gaan altijd leuke dingen doen na het autoritje maar hij blijft enorm angstig. Hebben jullie wellicht een middel wat zou kunnen werken? Het is zo zielig, hij blijft maar staan, wil niet gaan liggen! ook niet na de narcose van vorig jaar, hij kon niet eens op zijn poten staan...  Mijn man is toen achterin gaan zitten om hem klem te zetten zodat hij zijn poten niet kon breken( daar was ik namelijk zo bang voor, net uit narcose zijnde) Maar hij is werkelijk zo in paniek tijdens het rijden. Kotsen doet ie niet, tis echt alleen maar hijgen. en niet willen gaan liggen. Ook bij de uitlaatdienst zevert hij de schouder van de beste man lekker onder, die rijdt nu 1x in de week met een slabbertje op zijn schouder! ;)  wel lief voor hem!. Maar voor onze Jes nog steeds geen oplossing.. Wie o wie kan ons misschien iets aanbevelen??
Ik vindt het zo sneu voor hem. Helaas geen andere mogelijkheden om in de buurt los te lopen dus zijn we wel afhankelijk van de autoritjes....... :(
Door Eef+Stippels
#1281511
He wat vervelend  :(
Je zou puur reisziekte kunnen proberen, dat is vooral tegen de misselijkheid tijdens het reizen, maar misschien heeft ie daar last van en wil ie daarom niet in de auto... Anders evt rustcompositum van groene os of prodier nervositeit.

En misschien toch naar nog een andere gedragstherapeut om verder te oefenen.
Door petrap
#1315674
Alegra heeft sinds pup al een hekel aan autorijden. Zij braakte en poepte zelfs in het begin van de stress. Een klein stukje verse gember van te voren hielp tegen de misselijkheid, maar ook zij zal nooit gaan liggen en hijgt voortdurend. Pfizer heeft een nieuw middel tegen reisziekte: cerenia. Ik betwijfel echter of  dat de onrust zal wegnemen, ik vermoed dat er toch ook een stuk geconditioneerd gedrag bij komt kijken. Atjo Westerhuis (homeopatisch dierenarts) adviseert Nux vomica 30 voor reiszenuwen of Passiflora incarnata OER, zie http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=226
Door Eef+Stippels
#1315695
petrap schreef: Atjo Westerhuis (homeopatisch dierenarts) adviseert Nux vomica 30 voor reiszenuwen of Passiflora incarnata OER, zie http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=226
Er wordt ook prodier reisziekte genoemd (vergelijkbaar met puur reisziekte, volgens mij is de versie van prodier er ook niet meer).

Passiflora Incarnata zit trouwens ook in Prodier nervositeit.
Door ollybeausteffy
#1315907
Vandaag hebben we dat probleem op het werk ook gehad met een pup.
mn collega's hadden het over zo'n leertje onder de auto, de electrische lading heeft een bepaald effect op het
evenwichtsorgaan van de hond dus als je er zo'n leertje onder de auto hangt gaat die lading weg via de grond
en heeft de hond er geen last van.
en wat eerder al genoemd werd de cyclus doorbreken, de hond denkt ohjee ik moet weer in de auto en maakt zichzelf
daarbij al ziek. als je een paar keer met pillen of druppels oid een auto ritje maakt en dat gaat goed dan is de cyclus
doorbroken en kun je weer zonder pillen of druppels proberen.
zowieso hebben pups en jonge honden vaak last van reisziekte, dat is ook iets waar ze zich over heen moeten zetten.
Door calimero_a
#1315911
wij hebben onze vorige hond het commando down 100% goed geleerd... en in de auto MOEST ze dus gaan liggen.... en door te liggen werd ze rustiger... kwestie van heeeeeeeeeeel veel trainen, en vooral heel veel geduld

:-* :-*
Gebruikersavatar
Door nova
#1325061
Helaas, ik weet hoe moeilijk het kan zijn.
Van mijn 3 honden doet er 1 steeds weer opnieuw moeilijk, als ze in de auto moet.
Ik krijg haar alleen in de auto als ik er een lekkertje inleg, dan gaat ze wel met de voorpoten in de achterbak staan en geef ik haar een hijs om die 50 kg erin te krijgen.
Slapen doet ze niet in de auto,  Nova gaat wel liggen maar haar hoofd blijft ze omhoog houden.
Ze heeft nooit gek*tst in de auto, en ligt niet te slikken. Dus ik denk dat ze niet misselijk is.
Aangezien ik regelmatig met de auto een leuk wandelstekkie opzoek, zal ze het ook niet met onaangename ervaringen associeren , als een DA bezoek.
En eerlijk gezegd, ik hou het erop dat ze een toon hoort, die wij niet horen, maar voor haar heel irritant is, en een andere optie is nog dat ze de trillingen van de auto als onaangenaam ervaart
Mijn andere twee honden verdringen zich om als eerste achterin te kunnen springen, voor hen is een autoritje een tractatie.
Misschien werkt het ook zo voor jouw hond, een ander idee heb ik niet
#1325074
ziva heeft in het begin ook zo'n moeite gehad om in de auto te gaan.
piepe heigen op de rem staan. ik heb zelf geen auto dus heb het niet echt goed kunnen leren.
dus aan mijn moeder gevraagt of zij naar het bos enz wil rijden nu spring ze zelf in de auto.
als ze de auto al hoor of zie woord ze helemaal gek want ze ga weer iets leuks doen..............maar ze gaat nooit lichen alleen maar zitten en dat heigen blijft ze ook doen???
Door Borke
#1325169
Toen Borke net bij ons was, vond hij het ook niks om auto te rijden.
Hij zat te janken en te piepen en te hyperen.
Toen hebben we hem in een Varikennel gedaan in een maat waar hij toen goed inpaste (hadden we toch nog staan van de Maine Coon katten) en toen ging het een stuk beter.
Later hebben we dat weer stapsgewijs afgebouwd, kennel van de achterbank naar de laadruimte van de stationcar, deurtje er uit, later de bovenkant er af en nog later die bak helemaal uit de auto.
Na een maand of 2 was het over en nu is hij dol op autorijden, we kunnen 'naar het einde van de wereld' rijden en hij ligt lekker achterin te slapen  :biggrin2:

Veel honden hebben last van al die passerende beelden die langsflitsen als ze uit het raam kijken.
Je kan de ramen wat blinderen met van die zonneschermpjes voor in de auto.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1325298
Boefje ging in het begin ook vreselijk tekeer in de auto. Ze was 5 toen we haar uit het asiel haalden en tijdens de eerste rit naar huis was ik erg blij met m'n autokennels, want ze dreigde echt de tent af te breken. Vreemd genoeg was ze verder wel dol op stilstaande auto's. Tijdens een blokje om bleef ze ook altijd bij de fordgarage hier om de hoek een tijdje voor de showroom naar binnen staan kijken.  ??? En stond er ergens een autodeur open, dan sprong ze naar binnen. Soms was alleen een open raampje al genoeg. Ook als het de auto van volslagen vreemden was, liefst ook nog met modderpoten natuurlijk.  :-X Uren heeft ze hier in onze auto op de oprit gezeten. Geweldig vond ze dat, tot het moment waarop je de motor startte.
Het gaf wel verbetering toen ik andere autokennels had gekocht en haar een plekje kon geven waarbij ze dwars op de rijrichting stond geparkeerd. Uiteindelijk is het wel steeds minder geworden en kon ze zelfs mee op reisjes naar het buitenland.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1326576
Even denken, je zou bach kunnen proberen: als je hond echt bang is voor autorijden Mimulus, als het echt richting paniek gaat evt samen met Rock Rose en/of Rescue, als het reisziekte is kan Scleranthus (de in een eerdere post genoemde sleutelbloem) helpen.

Daarnaast zou je met methodes als TTouch of SATS (bridge en target) je hond heel langzaam stapje voor stapje kunnen aanleren dat autorijden niet eng is...

Succes ermee!
Groet,
Saille
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door