Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door jbont1
#129386
Hallo,
Wie kan me vertellen wat ik moet doen als mijn hond (Schipperke) 2 1/2 jaar zo bang is van onweer, hij zit dan helemaal te trillen en te hijgen met de tong uit zijn bek.
Alvast dank hiervoor

Jan de Bont
Door gonny
#129393
Je kunt bach rescue proberen, ik heb zelf 3 honden waarvan er 1 ook erg bang is zij is 5 jaar en is pas bang sinds haar 2e (ong) heb nu 2 pups en ben als de dood dat ze haar gedrag gaan kopiëren! dus heb laatst rescue geprobeerd en ik dach zelf dat ze iets rustiger er van werd! ik blijf het in ieder geval proberen! weet trouwens iemand of ik daar idd "bang"voor moet zijn? (dat de 2 pups de oudere nadoen?)
Door Peet
#129395
...mijn stoere, in het verleden schot-vaste Herder, is dus ook bang van onweer.... :'(..trouwens ook van vuurwerk...dan ligt er ineens een Bibber-Beautje op bed....
Bach Rescue Remedy wil wel eens helpen...en anders, nou ja, geen aandacht op vestigen...in ieder geval niet zielig vinden, dan beloon je het gedrag.
Ik weet niet of andere honden dit kopieren, Tunja heeft er geen last van en kijkt Beau altijd aan met een blik van "wat loop jij nou raar te doen, man..." ;D
Door gonny
#129430
vuurwerk ook zo'n ramp ja! maar ik hoop echt dat de andere honden niet met d'r mee gaan doen!!!
Door Francisca
#129442
Hoeft niet hoor.Onze oudste hond was gek op vuurwerk en onweer?wat is dat?moet ik daar wakker van liggen? ;D Sunny was bang voor allebei. :-X
Door laura
#129443
onze hond is gek op vuurwerk, maar als de dood voor onweer...... snap jij t nog??????????!!!!!!!????
Door Francisca
#129446
laura schreef: onze hond is gek op vuurwerk, maar als de dood voor onweer...... snap jij t nog??????????!!!!!!!????
Nu je het zegt; Mika is (denk ik) bang voor vuurwerk.En onweer daar ligt hij echt niet wakker van. ::)
Ik snap er niks van. ;D ;D ;D
Door oebaya
#129458
Bij onweer reageren honden volgens mij eerder op de veranderde luchtdruk, dan op het kabaal.
Maar is je hond bang, dan kan je hem/haar het beste negeren. Kruipt ie weg, laat maar gaan. Eén van mijn teefjes had het ook en die heb ik ook gewoon laten wegkruipen, en ze ging ver, de kelder in en dan in eeh hoekje achter een rijtje klapstoelen. Nu, een paar jaar later, is een groot deel van de angst verdwenen.
gr.
Nicolette
Door Lizzy
#129469
Hoi Jan, als ik jou was zou ik mijn vraag ook op http://www.yalla.nl stellen. Ze kunnen je daar advies geven hoe je om moet gaan met een bange hond.

Verder zou je heel goed Bach Bloesems kunnen proberen.

Zo is er een Bach Bloesem dat angst met bekende oorzaak bestrijdt (Mimulus). Dit middel past vooral bij honden die ook voldoen aan het type.

Er zijn ook homeopathische middelen die succesvol gebruikt kunnen worden. Misschien kun je wat meer over jouw hond vertellen? Is zij bijvoorbeeld verlegen en timide? Of juist niet?
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 20 jul 2004, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jbont1
#129485
Hallo,

Mijn hond is normaal nergens bang van gaat naar iedereen toe. Alleen als hij maar een donderslag hoort is hij helemaal in de war.

Jan de Bont
Door ~Joke~
#129490
Bij mijn Border Terrier Kyra heeft rescue van Bachremedies goed geholpen. Dat en het advies om te hond te negeren te negeren ;)
Ze zat altijd ontzettend te bibberen en te hijgen tijdens onweer en vuurwerk. Op een gegeven ogenblik heb ik haar gewoon op schoot genomen en gezegd dat ze braaf was. Langzamerhand is ze rustiger geworden. Tijdens het zware weer van afgelopen weekeind heb ik overal de stekkers uitgetrokken en ben met een boek en de beesten op bed gaan liggen [heel kalmerend signaal [Turid Rudgaas] besefte ik pas later]. Kyra zat wel naar buiten te kijken maar van paniek en bibberen was geen sprake!
Door Wil
#129594
hoi,

Onze oudste hond is ook bang voor vuurwerk en sinds een jaar of 2 ook voor onweer (zij het in mindere mate). We hebben het altijd genegeerd maar ondanks dat werd het ieder jaar erger.

Het eerste jaar vond ze het alleen maar eng en ging ze boven in een hoekje liggen waar we haar met rust hebben gelaten maar tijdens het laatste oud-en-nieuw was ze precies zo als jouw hond, Jan, en ze ging liggen bibberen op een traptree.

Toen hebben we besloten dat het genoeg was en hebben haar maar gewoon tussen in op de bank genomen en uiteindelijk lag ze rustig, nog wel een beetje bibberend en met haar kop ver weggestopt. Dus eerlijk gezegd weet ik niet of negeren bij iedere hond de oplossing is.

En, Missy, de jongste heeft nergens last van. Ze reageert er totaal niet op en ook niet op Sally's angst dus ik denk niet dat ze die angst van elkaar overnemen.

Wil
Door Nelly
#129658
Soms toch wel hoor. Ashley, mijn oudste, was nooit bang voor vuurwerk en/of onweer. Totdat Angel in huis kwam op 2-jarigeleeftijd en zich verschrikkelijk aanstelde. Sindsdien is Ashley banger dan Angel.... :( Enne rustig op de bank of op bed gaan lezen met hondjes erbij kan idd helpen :D
Door Lupa
#129887
volgens mijn heeft met trillingen te maken.
iedere geluid heeft een bepaalde hoogte maar omdat geluid heen zitten nog tig trillingen eraan vast die we niet horen.
bv een noot bestaat uit de noot en tig resonantie erboven en boven tonen, die boventonen zijn onhoorbaar.
maar niet voor honden,sommige honden kunnen meer boventonen horen dan andere, dus sommige honden zijn gevoeliger voor lagere resonanties(onweer) EN ANDERE HONDEN ZIJN GEVOELIGER VOOR HOGERE RESONANTIES(VUURWERK),(soory capslock).
Maar het kan ook de combinatie zijn voor het licht effect, dus het is niet automatisch dat als je hond niet bang is voor onweer dat hij ook niet bang is voor vuurwerk.
Door Francisca
#130121
Dat vindt ik een hele goeie verklaring Lupa.Zo had ik het niet bekeken.Thanks. ;)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door