Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#1162511
He allemaal,

Onze Roxy heeft een zwaar darmprobleem gehad en na een half jaar tobben met kuren en antibiotica, is ze daar nu eindelijk bijna 1,5 jaar zo goed als vanaf. Ze staat nu dan ook al 1,5 jaar op rauw vlees en krijgt nooit antibiotica en zo weinig mogelijk pijnstillers. Laatst had ze een snee in haar voetzool wat gehecht is en waar we expres geen antibiotica voor hebben genomen. Het is uit zichzelf goed genezen.

Nu heeft ze helaas patella luxatie aan beide knieen en haar linker knie wordt maandag 9 februari geopereerd. Waarschijnlijk zal ze dan een antibioticakuur moeten, wat ik dus echt liever weiger. Is er een alternatieve oplossing? En welke pijnstillers zijn er voor wanneer ze het echt even niet aan kan. Ik geef echt maar minimaal pijnstillers, alleen in het ergste geval. Dit zal ik sowieso ook met de da moeten bespreken of hij het goed vindt. Helaas worden homeopatische middelen ook niet vergoed en kost de operatie al erg veel.

En weet er ten slotte iemand of het zin heeft om een supplement te geven na de operatie zoals glucosamine speciaal met teunisbloemolie? Ik geloof er wel in dat het iets kan verbeteren, alleen mijn vriend niet dus ja... Dan is het ook toch nog afwachten of ze het aankan met haar darmen. Ze heeft heel soms toch nog een reactie, zo ook op glucosamine sulfaat ongeveer een half jaar geleden.


Ik hoop snel iets te horen, alvast bedankt.

Groetjes,

Bianca
#1162550
Ik ben 4 dagen voor de operatie bij Norah(gezwel op poot) begonnen met arnica druppels(tegen zwelling)en ook na de operatie.
Ook kreeg ze 3x per dag duivelsklauw tegen de pijn.
Ze heeft dus geen antibiotica gekregen en het was ook niet nodig.
Maar ja de ene hond is de andere niet.
Jopie mijn andere hond met EPI krijgt ook duivelsklauw voor haar heupen
#1162752
Het hangt een beetje af van wat er precies gedaan wordt. Normaal gesproken wordt het gewricht zelf niet geopend, dan zou het eventueel zonder antibiotica kunnen. Als het gewricht wel geopend wordt tijdens de operatie dan zou ik niet zonder antibiotica durven. Een ontsteking in een gewricht heeft wel heel erg anre gevolgen.
De meeste dierenartsen geven tegenwoordig een injectie met antibiotica vlak voor de operatie die nog een poosje doorwerkt. Dat is minder schadelijk voor de darmen dan tabletten, dus dat zou ook nog een optie kunnen zijn.

Ik zou gewoon traumeel geven, je kunt eventueel al voor de operatie beginnen. En dan erna wat vaker geven.

Als alles goed geheeld is zou ik een ontgiftigingskuur doen. Om alle rotzooi van de narcose er uit te krijgen.

En visolie helpt ook goed voor een snelle genezing.
Glucosamine is meer preventief.
#1163403
JoNoMo schreef: Ik ben 4 dagen voor de operatie bij Norah(gezwel op poot) begonnen met arnica druppels(tegen zwelling)en ook na de operatie.
Ook kreeg ze 3x per dag duivelsklauw tegen de pijn.
Ze heeft dus geen antibiotica gekregen en het was ook niet nodig.
Maar ja de ene hond is de andere niet.
Jopie mijn andere hond met EPI krijgt ook duivelsklauw voor haar heupen
Duivelsklauw in welke vorm (en merk??) ??
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door