Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Loti
#122812
Dit homeopatische middel wordt mij aangeraden voor mijn hond.
Wie weet hoe het precies werkt en of er bij gebruik van 3 weken schadelijke bijwerkingen bekend zijn?
Is de werking wezenlijk anders dan Norit?
Ik ben benieuwd.
Gr. Loti
Door Lizzy
#122817
Voor welk probleem is dit middel jou aangeraden?

Ja, de werking is wezelijk anders, vind ik. Het is niet te vergelijken, norit en dit homeopathische middel. Norit = norit = geactiveerde kool = carbo activatus en carbo vegetabilis = een gepotentieerd middel = homeopathisch = verdund plantaardige kool en werkt tegen/voor:

Stinkende adem, maagcatarre, ziekelijke vermagering, overmatige eetlust, darmverstopping, diarree met gasophoping, winderigheid. hevige winderigheid na operatie, diarree met ernstige zwakte, gasbuik bij konijnen. Kan ook bij huidproblemen ingezet worden waarbij de huid naar seborrhoe. Verbetering van klachten treedt op bij kou en klachten verergeren bij warmte. Het wordt ook gebruikt bij shocktoestand bij maagtorsie (ook na de operatie). En, soms helpt het bij honden die poep van andere honden eten. Heel soms.
Gebruikersavatar
Door Loti
#123284
Bedankt :)
De fokker raadt dit in overleg met een homeopaat aan tegen poep eten van andere honden. Ik kan het hier niet in de goede potentie kopen, maar hij neemt het zaterdag mee als hij de stamboom komt brengen.
Ik ben benieuwd...misschien is dit de gouden tip :-\
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door