Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Lil
#1145801
Het gaat weer slecht met de artrose van Boris (rotweer ook met die gladde opgevroren sneeuw  >:().
Ik geef op dit moment glucosamine/chondriotine/msm preparaat (atrimove)
borageoil (1000 mg)
groene os pijn compositum (twee maal daags 1 ml, als mijn pa het niet vergeet drie maal daags....  :-\)
duivelsklauw 2 maal daags 250 mg
salisprin 2 maal daags (weet even niet hoe veel daarin zit).

Nu kreeg ik het advies om Zeel te geven, maar kan dat nog erbij en hoe veel geef je daarvan???

Pijnstillers helpen op dit moment niet  :'( :'( :'(
Hij kan bijna niets verdragen, Previcox hielp niet.
Drie dagen niets gegeven  :'(
Toen metacam en ja hoor, na vijf dagen ging dat mis en dat terwijl hij maar 1 tablet per dag krijgt en dat dus ook niet goed genoeg hielp...

Pffftttt... het is dat hij zo veel levenslust heeft, maar er spoken enge gedachtes door mijn hoofd  :'( :-\
Door RoLa
#1146842
Bah wat vervelend joh!!
Dat de pijnstillers ook niet aanslaan...dacht toch dat dat altijd wel werkt.
Weet niet wat zeel is dus kan je helaas niet adviseren maar dat zullen anderen vast wel kunnen hier...

Heel veel sterkte met je mannetje.
Misschien stom idee maar acupunctuur schijnt ook pijn te kunnen verlichten bij artrose.
Door Lizzy
#1146944
Wat is Zeel?

Acupunctuur helpt inderdaad vaak erg goed bij artrose. Heb je al eens visolie geprobeerd in plaats van Borage olie? En heb je ook geprobeerd om groenlipmossel bij de pijnstillers te geven? Dat beschermt de maagwand...
Door Lil
#1147028
zeel is van de firma heel, die maken de traumeel. Traumeel is voor blessures en zeel is voor reumatische pijnen. Ingrediënten:
Rhus toxicodendron D2 1.00mg; Arnica montana D2  0.50mg; Dulcamara D2 0.30 mg; Sanguinaria canadensis D4 0.45mg Sulphur D6 0.75 mg.
Het is bedoeld voor mensen dosering 3-5 maal daags 1 tablet.

Hij kreeg een half uur voor het eten Zitac dan eten met daardoor dus groene lipmossel 300 mg en na het eten de pijnstiller. Dat dus twee maal daags (dus twee capsules groene lipmossel per dag, dat is heel veel maar wel verantwoord).

Accupunctuur heb ik in het begin inderdaad ook met Boris gedaan, maar het nadeel vond ik dat het heel goed werkte een paar dagen.... maar na die paar dagen was het weer op. Daarbij is het giga duur en komt de accupuncturist alleen overdag en ik kan niet elke week vrij nemen daarvoor. Moet eens vragen wat goudaccupunctuur kost....
Ik heb toevallig een week of twee visolie gegeven ipv borageoil en ik vond de werking dus minder (maar misschien ligt dat aan de potentie).
Door Lil
#1150140
Lizzy schreef: Oh, die Zeel! Ja, daarvan kun je de helft van de mensendosering gewoon aanhouden.

RoLa, meer over goud acupunctuur: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 305.0.html (het zijn kleine gouden staafjes die worden geimplanteerd. Dus een soort permanente acupunctuur.

Dacht al dat je het kende ;)
Ik had zelf al twee per dag gegeven, dus dat had ik goed bedacht. :D
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door