Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#1133458
Voor vuurwerkangst heb ik voor Borke Telizen (sinds 4 weken) en DAP band en als er een knal is geef ik hem een spray Bach rescue. Zo gaat het best aardig, vooral ook omdat hier niet zoveel geknald wordt.

Sinds gisteravond heeft hij het moeilijker, volgt ons door het huis waar hij kan.
Ik wil hem graag iets rustgevends geven en vond nog "nachtrusttabletten" van Lucovitaal, dosering 1-3 tabletten voor de nacht. Kinderdosering staat er niet bij.

Samenstelling per tablet:
100 mg goudpapaver
75 mg haverstro
75 mg hop
50 mg valeriaanextract
25 mg citroenmelisse
0,8 mg laveldelolie

Dit zijn allemaal wel zaken die je aan je hond kan geven, maar ik heb geen idee over de doseringen?

Zelf heb ik ze geslikt als ik wakker werd en niet meer kon inslapen toen mijn vader net was overleden en voor mij deed het helemaal niets, dus ik denk niet dat het sterk is.

Mijn vraag kan ik het aan Borke geven en zo ja hoeveel en wanneer?
#1133470
Borke schreef: Voor vuurwerkangst heb ik voor Borke Telizen (sinds 4 weken) en DAP band en als er een knal is geef ik hem een spray Bach rescue. Zo gaat het best aardig, vooral ook omdat hier niet zoveel geknald wordt.

Sinds gisteravond heeft hij het moeilijker, volgt ons door het huis waar hij kan.
Ik wil hem graag iets rustgevends geven en vond nog "nachtrusttabletten" van Lucovitaal, dosering 1-3 tabletten voor de nacht. Kinderdosering staat er niet bij.

Samenstelling per tablet:
100 mg goudpapaver
75 mg haverstro
75 mg hop
50 mg valeriaanextract
25 mg citroenmelisse
0,8 mg laveldelolie

Dit zijn allemaal wel zaken die je aan je hond kan geven, maar ik heb geen idee over de doseringen?

Zelf heb ik ze geslikt als ik wakker werd en niet meer kon inslapen toen mijn vader net was overleden en voor mij deed het helemaal niets, dus ik denk niet dat het sterk is.

Mijn vraag kan ik het aan Borke geven en zo ja hoeveel en wanneer?
Ik zou zelf 2 tabletten per dag geven. Eentje 's morgens en eentje 's avonds. Meestal duurt het wat langer voor dit soort middelen gaan werken, dus gelijk nu beginnen. Op zich zitten er wel goede ingredienten in. Maar ja, niet iedereen reageert hier op. Valeriaan bijv.... dat vind ik zo'n lastige. Ik ken echt mensen en honden die daar gewoon helemaaaaal niet rustgevend op reageren. Dus niet op reageren, zeg maar. Maar ik ken ook mensen die er half van in een coma raken. Dus tja, kwestie van uitproberen.
#1134469
Uiteindelijk heb ik Borke oudejaarsdag 10.00 uur een tablet gegeven en om 22.00 uur 2 tabletten, omdat ik niet vond dat hij sterk reageerde op 1 tablet.

Daarbij kreeg hij dus Telizen, DAP band en 2x 4 scullcap tabletten (daar zit ook wat valeriaan in).
Ik ben wel tevreden over de aanpak zo, dit is de eerste oudejaarsnacht dat wij om 02.30 in ons eigen bed zijn gaan slapen en hem zoals altijd alleen gelaten hebben in de kamer (met Sofi in de bench).

Ik ben er dus wel tevreden over, want gisteravond was het hier heel erg druk met vuurwerk op het plein waar wij wonen.
Volgend jaar ga ik het weer zo doen  ;)
#1140389
Ik zal mijn ervaringen van oudejaarsavond even vertellen : Ik heb Zingaro een paar druppels lavendel olie op z'n neusrug gedaan en hem een medical pet t-shirt aangedaan. (vergelijk bandages T-.Thouch). Hij was heel erg rustig, hij lag om half 1 's nachts op oudjaarsavond rustig, languit. Hij is niet heel erg bang, maar normaal wel heel hijgerig. Misschien een tip voor volgend jaar.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door