Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door K@rin
#115286
Heeft iemand ervaringen met Bach Bloesem en dan bedoel ik eigenlijk niet hetgene bij angst voor onweer of vuurwerk.
Ik bedoel dus andere gedragsproblemen (zoals bijv. dominantie, bezitterigheid, etc.), die verminderd zijn door deze remedie ........
Gebruikersavatar
Door Angelique
#115289
Karin & Pyrs schreef: Heeft iemand ervaringen met Bach Bloesem en dan bedoel ik eigenlijk niet hetgene bij angst voor onweer of vuurwerk.
Ik bedoel dus andere gedragsproblemen (zoals bijv. dominantie, bezitterigheid, etc.), die verminderd zijn door deze remedie ........
Praten we morgen bij de koffie ook even over goed? ;D
Door oebaya
#115683
Heb bij een angstige hond (bedoel geen onweer of zo, maar wel voor alles wat flapperde en klapperde doordat hij daar onbedoeld een slechte ervaring mee had opgedaan) goede ervaringen opgedaan met Bach-remedie. Toen mijn teefje haar nestje pups had was ze erg gestresst, heb toen ook Bach ingezet, goede resultaten. Maar, alleen helpt het nooit, het ondersteunt. Dus je moet bij b.v. angst wel ook trainen om de hond van zijn angst af te krijgen.
gr.
Nicolette
Door Peet
#116914
Bij Beau (dominante reu) hielp het echt totaal niet...... >:(...het enige wat hielp was...ouder worden......(ouwe macho... ;D)....
Door Lizzy
#117109
Wij hebben bloesems geprobeerd bij Pinkel, maar hebben helaas geen resultaat gehad. Toch denk ik dat we of de verkeerde bach hebben gekregen of dat we niet lang genoeg zijn doorgegaan met toedienen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#117178
Heel vaak wordt er een verkeerd beeld gegeven bij BBR. Men jubelt het de hemel in en komt met de meest sterke verhalen, waarmee alleen maar teleurstellingen in de hand gewerkt worden.
De meest voor de hand liggende redenen dat BBR niet werkt is omdat men er valse verwachtingen van heeft, omdat men niet weet (of wel weet maar niet doet) dat BBR een ondersteunend middel is en dat bij gedragsproblemen er meer inzet nodig is dan alleen wat druppels ingeven. Dan kun je nog de simpele redenhebben dat je de foute bloesem (s) hebt, of dat je te snel bent gestopt, of te lang doorgegaan met 1 remedie terwijl er een aanpassing nodig was enz.
Omdat er nogal wat jubelverhalen rondgaan over problemen die met 1 week opgelost waren is de meest voorkomende stopreden, dat de remedies niet snel genoeg werken. Problemen die lang bestaan hebben ook een lange behandeltijd nodig, dit in tegenstelling tot problemen die pas een paar weken/maanden oud zijn.
Bloesemremedies werken, bij de één wat sneller als bij de ander en soms is het even zoeken naar de juiste remedie, maar vooral dieren staan er erg open voor en het blijft een gemiste kans als je de bloesemremedies niet goed geprobeerd hebt.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#117373
Ik gebruik het zeer regelmatig voor allerlei gedragsproblemen met Angelique´s kanttekeningen erbij.
Dus verwacht niet dat je een paar keer bach bloesems geeft en het probleem verdwijnt als sneeuw voor de zon. Je moet ervoor werken!
Door Pipelotje
#126242
Sorry voor mijn late reactie....Ik heb een zeer goede ervaring met Bachbloesemtherapie bij gedragsproblemen (bezitsdrang, dominatie). Dit heb ik wel gebruikt bij Pipo (mijn hond) onder begeleiding van een gedragsdeskundige, zij stelde ook zelf de Bachbloesem samen. Naast de Bachbloesem kreeg ik ook begeleiding hoe om te gaan met Pipo's gedrag. Na intensief trainen en de ondersteuning van de Bachbloesem was het resultaat erg goed!!!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#126408
Pipelotje schreef: Sorry voor mijn late reactie....Ik heb een zeer goede ervaring met Bachbloesemtherapie bij gedragsproblemen (bezitsdrang, dominatie). Dit heb ik wel gebruikt bij Pipo (mijn hond) onder begeleiding van een gedragsdeskundige, zij stelde ook zelf de Bachbloesem samen. Naast de Bachbloesem kreeg ik ook begeleiding hoe om te gaan met Pipo's gedrag. Na intensief trainen en de ondersteuning van de Bachbloesem was het resultaat erg goed!!!
Zulke reacties komen nooit te laat ;) :D
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door