Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#1079585
Hoi,

Een vraagje, is er een middeltje tegen vlooien, of wat preventief kan werken wat niet bol staat van de enge chemische goedjes, dat ik veilig aan mijn nieuwe Duitse Herder pup van 9 weken kan geven?

Weet niet zeker of ie vlooitjes heeft,  kan zo niks ontdekken eerlijk gezegd.
maar ik vraag het ook ivm mijn andere twee honden!!
Die overigens altijd vlooi vrij zijn geweest, zonder dat ik daar iets voor heb gebruikt.
Maar het kleine wurm zit toch wel met enige regelmaat te krabbelen!! nu wil dat wel niet zeggen dat ie ze heeft, maar toch.
#1079664
Bij vlooien ben ik toch altijd genoodzaakt om chemische middelen te gebruiken. knoflook en teatree etc helpt gewoon niet en met 4 honden en 4  katten moet het gewoon helaas  :(.
Je zou stronghold of advantage kunnen gebruiken. voor de volwassen honden gebruik ik altijd practic. werkt echt goed maar weet niet of dit er ook voor pups is.
Stel dat de pup vlooien heeft dan hebben de grote het ook, je moet ze dan wel allemaal behandelen
Door Lil
#1079979
Bij mij helpen ook geen alternatieve middelen, ik heb 1 hond en twee katten.
Wat ik wel doe is niets gebruiken en regelmatig met de vlooienkam kammen. Je vindt dan vanzelf vlooienpoepjes en als je het goed kunt ook vlooien. Als ik iets vind dan behandel ik dus met gif, is het enige dat werkt. Vind ik niets, dan behandel ik niet. Dat is het enige natuurlijke dat ik als tip voor je heb  :-\
Bij vlooien zou ik dus chemisch behandelen in overleg met de da. Ik heb mijn hond met vijf weken, onder de vlooien en wormen gekregen en er waren toen al middelen die gewoon veilig zijn voor zulke jonge pupjes.
#1080005
Ik vind dat er maar 1 goede natuurlijke remedie is tegen vlooien: vlo-kammen. Iedere dag. Vlooien die je vangt in een beetje warm water met afwasmiddel verzuipen, veel stofzuigen en eigenlijk het liefst geen vloerbedekking in huis....
#1080248
Lizzy schreef: Ik vind dat er maar 1 goede natuurlijke remedie is tegen vlooien: vlo-kammen. Iedere dag. Vlooien die je vangt in een beetje warm water met afwasmiddel verzuipen, veel stofzuigen en eigenlijk het liefst geen vloerbedekking in huis....
Maar als 5% van de vlooien op je dieren zit en de overige 95% in en rond het huis dan kun je aan de gang blijven......
Maar idd veel stofzuigen en geen vloerbedekking is al het halve werk. Wij hebben een houten vloer met de nodige kieren natuurlijk, maar ik moet zeggen het gaat hier eigenlijk erg goed met zoveel dieren.
#1080279
Ik heb vanochtend even de vlooien- kam, bij alledrie erdoorheen gehaald,, ook bij het pupsel,, en ik heb niks kunnen vinden,
Zelfs geen poepjes!! En ik weet uit ervaring dat als ze iets hebben, je dat duidelijk op het witte kammetje moet kunnen zien.
Zelfs de volwassen vlooien zie je op het kammetje.
Dus het zal wel meevallen denk ik zo.
Even in de gaten blijven houden!!
#1080324
Bullmastiff gek schreef: Ik heb vanochtend even de vlooien- kam, bij alledrie erdoorheen gehaald,, ook bij het pupsel,, en ik heb niks kunnen vinden,
Zelfs geen poepjes!! En ik weet uit ervaring dat als ze iets hebben, je dat duidelijk op het witte kammetje moet kunnen zien.
Zelfs de volwassen vlooien zie je op het kammetje.
Dus het zal wel meevallen denk ik zo.
Even in de gaten blijven houden!!
Guus had ze ook maar heb ze nooit kunnen vinden met een kammetje :-\. Het is dat ik er ineens 1 zag lopen maar vlooienpoepjes heb ik nooit gevonden ???. Ik heb Guusje behandeld met Practic, de poezen met Advantage en mijn huis/mandjes met omgevingsspray en wassen/stofzuigen. Die omgevingsspray gebruik ik preventief ook eens in de zoveel tijd. Maar meneertje is nu weer zo aan het krabben dus volgens mij.... :-\
Mijn fokker adviseert overigens Defencare Shampoo. Ik weet niet of dat wat is.
Door Lil
#1086049
bloemetje schreef: Guus had ze ook maar heb ze nooit kunnen vinden met een kammetje :-\. Het is dat ik er ineens 1 zag lopen maar vlooienpoepjes heb ik nooit gevonden ???. Ik heb Guusje behandeld met Practic, de poezen met Advantage en mijn huis/mandjes met omgevingsspray en wassen/stofzuigen. Die omgevingsspray gebruik ik preventief ook eens in de zoveel tijd. Maar meneertje is nu weer zo aan het krabben dus volgens mij.... :-\
Mijn fokker adviseert overigens Defencare Shampoo. Ik weet niet of dat wat is.
Ik vind ze wel inderdaad. Ik heb zo'n ouderwetse metalenkam, vind die beter werken dan de plastic dingetjes. Mijn voordeel is dat ik met de vlooienkam wat onderwol eruit haal, ook als ze niet ruien. Hierdoor kan ik die vacht controleren op poepjes (eventueel op een watje met wat water, als het rood wordt is het raak).
Practic, advantage, defencare, frontline.... het is allemaal hetzelfde.
Maar sinds ik mijn omgeving beter verzorg (ik moet verplicht vloerbedekking van de woningvereniging ivm geluidsoverlast in de flat) merk ik dat ik ook op de dieren niets meer vind. Dus zou zeggen veel stofzuigen (vlooienbandje of stukje ervan in de stofzak doen) en vaak genoeg met omgevingsspray, dan houd je de dieren ook vrij.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door