Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door oebaya
#109186
Mijn teefje kreeg 9 weken geleden pups. Ze heeft ze geweldig bemoederd, geen klagen over. Maar ze kan er niet mee ophouden. Er is nog één pup onverkocht, dus die loopt hier rond en ze is nog constant bezig met de pup te verzorgen. Ze geeft ook nog steeds melk en vindt het prima als de pup nog een paar keer per dag komt drinken. De pup doet dat drinken nog wel graag, maar dat gemoeder ziet hij niet zitten. Gevolg dikke ruzie tussen moeder en zoon, want zoonlief wil de wereld ontdekken en niet door mama betutteld worden.
Nu vraag ik me af: weet één van jullie een homeopatisch middeltje dat ik kan geven om de teef te geven, zodat de hormonen weer in evenwicht komen.
gr.
Nicolette
Gebruikersavatar
Door Hitam
#110313
Pulsatilla of Cocculus voor de moeder en Chamomilla voor de zoon.
Pulsatilla als het overdreven moederlijke zorg is en Cocculus als het ook nog eens ten koste van haarzelf gaat.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#110321
Nicolette, dat is voor een hoop teven normaal gedrag,mijn teven laten dat vaak nog twee keer per dag toe met 9 weken. Als je zelf niets gaat houden bouw je het af zodat het dan over is .
Als het echt nog veel is dat ze mag drinken moet je ze uit elkaar gaan zetten dan is het zo over.
Het kan ook nog een beetje troost zijn dat ze nog mag drinken. Ik heb met mijn eigen pup wel gehad dat die nog 1 x per dag even mocht lebberen tot 14 weken.
Door oebaya
#111344
Dank voor de tips, maar het was ineens over, van de ene dag op de andere. Maar voor een volgende keer hou ik de middelen die Tannetje noemde achter de hand.
Op zich ben ik er groot voorstander van het de teef zelf uit te laten zoeken, maar ik ben bezig haar weer op te kweken. Ze was broodmager geworden, ondanks de hoeveelheid extra voer die ik er in stopte en nog stop, komt ze maar langzaam weer op gewicht.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door