Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#1018887
spreeuwtje schreef: nope.. voornamelijk!
niet volledig..

ik ben shambhala master.. maar kan wel degelijk anderen energie geven en ondersteunen zoals reiki doet..
bovendien wordt shambhala gezien als een veel sterkere energie..
veel reiki masters gaan verder met shambhala.. puur omdat dat sterker is en om ook dat gevoel van energie te ervaren.. het is dezelfde energie.. universele energie dus..
alleen de een wat krachtiger dan de ander..

zeg maar.. energie van een plastic tafel.. is anders dan energie van een lichaam.. maar toch ook weer niet..
moleculen zijn moleculen.. :)
Oh ja, goed, beter, nog beter, best.... Waarschijnlijk weet je inmiddels dat sinds de herondekking van Reiki, "men" bezig is met nieuwe/betere Reiki's of Reiki-achtige te verzinnen.

Weet je wat een interessante site is? http://www.light-reiki.co.uk/contents.htm (jammer dat Vinny zijn eigen site niet meer heeft maar hier de archives). Sommige links moet je twee keer aanklikken. In eerste instantie lijkt het of ze niet meer gearchiveerd zijn, maar klik je er nogmaals op: zijn ze er wel.
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 02 aug 2008, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1018892
202 Spots schreef: Hmm...ik zal 't wel verkeerd hebben hoor,maar voor zover ik het kan voelen
aan een van de links.. kan je reiki en die sham niet echte vergelijken :-\
http://www.joans-reiki.nl/SHAMBHALA.htm staat:
Terwijl bij Reiki de aandacht vooral ligt bij de mogelijkheden tot genezen, is Shambhala vooral een manier om je eigen spirituele groei en ontwikkeling te versnellen en te optimaliseren. Het grootste verschil is dus dat de focus anders ligt, daarnaast zul je de energie daadwerkelijk als verschillend of anders ervaren.

Dus is Reiki voor de energy en genezing van 'n ander...en die shambhala voor je eigen genezing...
me thunk.. :-\
Ik heb zowel Reiki als Shambhala bij Joan gedaan en dit is gewoon een beetje ongelukkige manier van uitdrukken. Zowel Reiki als Shambhala kun je voor jezelf en voor anderen gebruiken.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1018893
Lizzy schreef: Oh ja, goed, beter, nog beter, best.... Waarschijnlijk weet je inmiddels dat sinds de herondekking van Reiki, "men" bezig is met nieuwe/betere Reiki's of Reiki-achtige te verzinnen.

Weet je wat een interessante site is? http://web.archive.org/web/200202022030 ... .nu/reiki/ (jammer dat Vinny zijn eigen site niet meer heeft maar hier de archives).
nee wist ik niet.. :)

ik ben al een tijd niet meer bezig met shambhala..
ik hou me vooralsnog vast aan wat ik geleerd heb..
maar vind het dus wel prettig om samen met anderen weirdo en misschien andere mensen en diertjes te ondersteunen..
volgens mij maakt het niet zoveel uit welke reiki of shambhala je dan pakt..
het gaat om de goede intentie denk ik dan maar.. :)

maar ik zal me eens inlezen in jouw link..
thanks.. :)
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1018894
Hitam schreef: Ik heb zowel Reiki als Shambhala bij Joan gedaan en dit is gewoon een beetje ongelukkige manier van uitdrukken. Zowel Reiki als Shambhala kun je voor jezelf en voor anderen gebruiken.
idd.. de prioriteit ligt anders denk ik..
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1019020
ok!!
super.. :)

zullen we een tijd afspreken om met zijn alle aan de gang te gaan?
bijv rond een uur of half 9? (volgens mij waren er gister en eergister veel mensen rond die tijd voor weirdo bezig).. weet alleen niet of ik er vanavond ben..
natuurlijk kunnen we ook ieder apart.. maar met zijn alle is toch sterker..

en dan qua lengte doen wat je aankunt..
langer dan een half uur red ik niet heb ik gemerkt..
Gebruikersavatar
Door Joss
#1019031
Ik moet vanavond optreden, maar ik hoef pas om half 10 te beginnen. Dus het wordt wat provisorisch, maar om half 9 zit ik er klaar voor.

Oja en ik kan ook ong. max. een half uur.
Laatst gewijzigd door Joss op za 02 aug 2008, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anthraciet
#1019057
Eindelijk ook alles weer een beetje bijgelezen, dus hier ben ik! ;D

Hier natuurlijk ook nog een medestander, al ben ik nog niet echt bewust met Reiki of Shambala bezig geweest. Het is voor mij nog steeds iets wat soms wel en soms niet uit zichzelf gebeurd. Ik kan het wel indien nodig oproepen, maar meestal 'overkomt' het me gewoon als iets me raakt.

Wel moet ik er bij zeggen dat het bij mij meestal om dieren gaat, waarschijnlijk omdat ik over het algemeen met dieren een sterkere band heb als met mensen ::)


Maar ik ga me zeker wat meer in Reiki en Shambala verdiepen, misschien kan het me ook helpen mijn 'beelden' te verklaren of te sturen :)
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1019096
fijn!!

sja.. toeval bestaat niet..
energie aan en uit zetten is een kwestie van oefenen..
hoe vaker je het doet.. hoe makkelijker het gaat..
maar de juiste manier is hierin wel belangrijk.. als je het vaker gaat doen iig..
bovendien is het ook goed voor jezelf..
Door 202Spots
#1019165
Lizzy schreef: Denk alleen dat je uit moet kijken dit soort zaken op te dringen aan andere mensen. Niet iedereen is er van gediend. Dus terughoudendheid lijkt me op z'n plaats.
Thanks Lizzy! ;)
Sja.... sjucht..Uhh..Ik ben geen Boedist en geloof niet in Rain Dance Indians.
Ik geloof ook niet in hocus pocus, helderzienden en tarot kaarten, steentjes, koperen armbanden of Vood-Doo Dolls
Sjorrie...geen medestander hier,want ik geef er de voorkeur aan om mijn energy aan iets te geven waar ik
WEL in Geloof.
En zolang dat voor mij de enige en de juiste manier is waarin ik geloof,
dan is dat dus mijn prioriteit sal ik maar denke dan. ;)

Niet als negatieve vibes bedoeld hoor mensjes. alleen maar mijn meningkjuh :D
Gebruikersavatar
Door Joss
#1019197
202 Spots schreef: Thanks Lizzy! ;)
Sja.... sjucht..Uhh..Ik ben geen Boedist en geloof niet in Rain Dance Indians.
Ik geloof ook niet in hocus pocus, helderzienden en tarot kaarten, steentjes, koperen armbanden of Vood-Doo Dolls
Sjorrie...geen medestander hier,want ik geef er de voorkeur aan om mijn energy aan iets te geven waar ik
WEL in Geloof.
En zolang dat voor mij de enige en de juiste manier is waarin ik geloof,
dan is dat dus mijn prioriteit sal ik maar denke dan. ;)

Niet als negatieve vibes bedoeld hoor mensjes. alleen maar mijn meningkjuh :D
Geeft niets Dory hoor, ik vat het ook niet als negatief op. Deel zelfs voor een groot deel jouw mening.

Echter beschik ik sinds mijn kindertijd al over de mogelijkheid om dieren die ziek zijn en pijn hebben, rustig te krijgen en trekken zulke dieren vaak naar mij toe en andersom ook. Ik kan gewoon niet ontkennen dat mijn hele lijf aan het werk is op het moment dat ik zo'n dier aanraak en me op hem concentreer. Vooral mijn handen koken dan de pan uit. En de beloning van het (sneller) opknappen van zo'n dier heeft me gesterkt om dit toch maar te blijven doen (onder het mom baat het niet, dan schaadt het ook niet).

Ik doe het ook compleet belangeloos voor zowel mens als dier, omdat ik ergens nog steeds niet geloof dat ik daadwerkelijk bijdraag. Misschien voelt wat ik doe gewoon fijn aan voor de zieke en spreekt ie daardoor weer zijn eigen energie aan wat op zijn beurt weer zorgt voor verlichting. Ik ben daar nog niet uit. Maar zolang er resultaten zijn, doe ik maar gewoon wat ik doe. ;)
Door Frummel
#1019348
Nu pas echt tijd op t gemakkie alles  te lezen (ff tijd voor vriendlief vandaag).
Dus helaas deze gezamelijke gemist, maar zo ga nog wel even 'bij Weirdo zitten'.

Verder denk ik dat dit topic inderdaad handig is om mensen te laten weten dat dit ook een optie is.
Geinteresseerden kunnen dan hier een berichtje achterlaten.
En wat ook handig is om dingen als tijden enzo met elkaar af te spreken,
dan hoef je het orginele topic daar niet mee te 'vervuilen'

En Dory, no hard feelings ;)
Ik heb geen idee of en hoe het werkt maar ik merk wel, net als Joss, dat zieke dieren positief reageren en rustig worden.
En of dit nu gewoon komt omdat je ze aandacht geeft, of zelf ontspannen bent geen idee.
Dus sluit me qua mening bij jouw en Joss aan  :D
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door