Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door nelb
#984847
Ik ben op zoek naar:

"alternative care An herbal supplement which Cavalier owners report calms dogs suffering from the symptomatic scratching of SM is a product called "Nerve Eight" or "Nerve 8" (manufactured by Nature's Sunshine of Provo, Utah), which consists of white willow bark (salix alba), black cohosh root (cimicifuga racemosa), capsicum fruit (capsicum annuum), valerian root (Valeriana officinalis), gingerroot (zingiber officinale), hops flowers (humulus lupulus), wood betony herb (betonica officinalis), and devil’s claw root (harpagophytum procumbens)"

Het kan natuurlijk gewoon in Amerika besteld worden, maar wellicht is het in NL (makkelijker)  verkrijgbaar onder een andere naam?

Dank vast
Nel
Door Nynke
#984976
hoi Nel, misschien kun je informeren bij Ingrid of zij het kent? of bij De Paardendrogist? Heb je het internet al afgestruind ??
Moet het helpen bij syringoklachten, begrijp ik dat goed ??
Door nelb
#985046
Je begrijpt het goed het zou kalmerend werken tav het krabben.
Het staat ook bij Ingrid op het forum.
Nerve 8 kan ik niet in nl onder deze naam vinden. Wellicht kennen mensen op dit forum het wel onder een nl naam.
Door Femke
#985155
nelb schreef: Je begrijpt het goed het zou kalmerend werken tav het krabben.
Het staat ook bij Ingrid op het forum.
Nerve 8 kan ik niet in nl onder deze naam vinden. Wellicht kennen mensen op dit forum het wel onder een nl naam.

misschien iets van Plantival ofzo?
Door Lizzy
#985240
nelb schreef: Ik ben op zoek naar:

"alternative care An herbal supplement which Cavalier owners report calms dogs suffering from the symptomatic scratching of SM is a product called "Nerve Eight" or "Nerve 8" (manufactured by Nature's Sunshine of Provo, Utah), which consists of white willow bark (salix alba), black cohosh root (cimicifuga racemosa), capsicum fruit (capsicum annuum), valerian root (Valeriana officinalis), gingerroot (zingiber officinale), hops flowers (humulus lupulus), wood betony herb (betonica officinalis), and devil’s claw root (harpagophytum procumbens)"

Het kan natuurlijk gewoon in Amerika besteld worden, maar wellicht is het in NL (makkelijker) verkrijgbaar onder een andere naam?

Dank vast
Nel

Volgens mij is het hier niet in 1 product te krijgen. In Rust Compositum zitten 2 overeenkomstige ingredienten. Ik vraag me af of je dat niet in de plaats van zou kunnen proberen. Rust Comp. zit in:

Samenstelling
Magnesii citras, L-Tryptophan, Niacinamide, Pyridoxine HCl, Menthae piperitiae, Humulus lupulus, Crataegi ox., Valeriana, Melissae, Hyperici, Zincum picolinate, Ginkgo biloba, Inositol.

Toepassingen
Bij onrust, nervositeit, stress, spanning, angsten en zenuwzwakte. Bij zenuwontstekingen.

Salix Alba zit in Salisprin van Vitotaal. Maar daar zitten nog meer ingredienten in, helaas. Gemberwortel (gingerroot) kun je los in capsules kopen. Duivelsklauw (Devil's Claw) ook. Zilverkaars (cimicifuga racemosa) ook. Peper (capsicum annuum) zal lastig worden in capsule/supplementvorm. Denk ik. En ik denk dat betonie of het koortskruid (betonica officinalis) ook heel lastig wordt.

Ik heb alle rustgevende producten van Bloem bekeken. Ze bevatten allemaal wel valeriaan en hop maar daarnaast veel andere middelen. Ook die van VSM bekeken en ook die hebben niks dat alle ingredienten bevat. Plantival bevat Valerianae, Passiflora, Humulus lupulus, Avena sativa.

Ik ben bang dat je in de US moet gaan bestellen als je exact dit middel wil!
Door nelb
#985445
Bedankt Lizzie voor je uitgebreide antwoord en dat je alles aan het kijken en vergelijken bent geweest. Het was niet mijn bedoeling je zo aan het werk te zetten. Ik ging er eigenlijk van uit dat het een bekend middel zou zijn en dat iemand dit zomaar uit zijn mouw zou schudden.
Echt heel hartelijk bedankt!
Nel
Gebruikersavatar
Door Hitam
#985675
Dit is een typisch Amerikaans middel. Ze hebben zo hun eigen methode om kruidenmiddelen samen te stellen, afkomstig uit hun traditionele kruidengeneeskunde.
Ik kan het voor je laten maken als je wilt.
Door Nynke
#985736
daar ben ik ook wel erg nieuwsgierig naar Tannetje !!!  Ik weet zeker dat er meer mensen zijn met een hondje met syringo die er belangstelling voor hebben, Gertruida en ik kennen er wel een paar  :-X :'(
Gebruikersavatar
Door Hitam
#985766
Poeder of tinctuur?
Ik schat zo in dat een poeder ongeveer 40 euro per 100 gram gaat kosten en tinctuur 25 euro per 100 ml.
Laatst gewijzigd door Hitam op di 17 jun 2008, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nynke
#985810
Hitam schreef: Poeder of tinctuur?
Ik schat zo in dat een poeder ongeveer 40 euro per 100 gram gaat kosten en tinctuur 25 euro per 100 ml.
en wat is beter? Wordt beter opgenomen? Werkt langer? Doe je langer mee?

Ik heb vroeger ook wel homeopathische middeltjes gehad en die waren altijd vloeibaar, poeder ken ik niet :-X
Gebruikersavatar
Door Hitam
#985865
Dit is geen homeopathie, dit zijn kruiden.
Tinctuur is viezer en daardoor lastiger toe te dienen. Dat is het enige verschil. Maar je mag het door het eten doen, dus het hoeft niet veel uit te maken.
Poeder is gemakkelijker mengen en smaakt minder vies. Je kunt het ook in capsules doen. Maar dus ook duurder. Het poeder heet trouwens extractum sicca oftewel droog extract.
Door Nynke
#986117
en wat wordt beter opgenomen in het lichaam? en wat werkt langer?  Hoe lang doe je met 100 gram poeder ??
Door nelb
#986244
Nynke, wil jij dit van mij overnemen? Anders moet het even wachten, heb er even geen puf voor.
Nel
Gebruikersavatar
Door Hitam
#986424
Nynke F schreef: en wat wordt beter opgenomen in het lichaam? en wat werkt langer? Hoe lang doe je met 100 gram poeder ??
O jee, effe rekenen. Met de tinctuur doe je ongeveer 200 dagen en met het poeder 100. Het werkt even sterk en even lang. Volgens mij is tinctuur het handigst, tenzij je een hond hebt die erg moeilijk is met innemen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door