Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#936132
Ik zo twijfel over het steriliseren van Babs. Je weer immers niet wat er met haar gedrag en met haar (pluk)vacht gebeurd. Het is niet meer terug te draaien als het eenmaal is gebeurd......
Over 2 weken is de afspraak. Maar ik heb er gewoon slapeloze nachten van... :-\

Wat kan je gebruiken qua homeopathie tijdens en na de loopsheid om de hormonen in "bedwang" te houden. En heeft dit altijd effect?
Laatst gewijzigd door Boefies op vr 04 apr 2008, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
#936752
Dat kun je wel proberen op te lossen met homeoapthie maar dat werkt niet altijd. Bovendien moet je het dan doorgaans elke keer weer geven. Als ze er echt veel last van heeft is sterilisatie toch ook echt een oplossing.
#936920
Jet en Babs schreef: Ze wil dan niet meer eten, wil niet graag uit, is zeer gewillig en wordt agressief naar andere honden terwijl ze dit buiten haar loopsheid absoluut niet is..... :-\
Ze is gewoon loops dus ;D Oké, ik begrijp dat dit vervelend is. Wat is Babs voor hond?
Je zou het kunnen zoeken binnen die middelen die bij vrouwen ook tegen stemmingswisselingen tijdens menstruatie worden gebruikt.

Plukvachten veranderen in de regel niet echt na een castratie.
#936980
Angelique schreef: Ze is gewoon loops dus ;D
Nou, zo gewoon vind ik het niet. :-\ Of heb ik het mis?
Onze vorige honden zijn "compleet" 14 en 15 geworden, dus zonder sterilistatie. Daar merkte je nooit wat aan behalve de vloeing. Dus daarom was ik in principe niet voor sterilisatie.

Maar Babs, een Basset Fauve de Bretagne is gewoon haar zelf niet meer! Een maand erna had ze nog last van haar hormonen. Ze heeft ook hangtietjes, dus misschien is ze ook schijnzwanger geweest. Als ze daar gevoelig voor is ben ik ook weer een klein beetje bang voor de mamatumoren.
Ik vind dat toch zielig als ze zo in de knoei zit met haar "gevoelens".
#936984
bloemetje schreef: Ik denk dat je haar dan moet gaan drogeren of zoiets :-\.
;D Nee, het is ook weer niet te bedoeling om haar te drogeren!
Maar ik had al wat gelezen over homeapatie, maar kan dat niet meer terug vinden.
#937518
Dank je wel. Ik heb even gekeken, dus ga me even goed erin verdiepen.
Nu ben ik ook weer "bang" gemaakt met de kans op incontinentie en blaasonstekingen... :-[
Maar heb weer ergens gelezen dat dat meestal bij grote honden voorkomt..

Maar zijn die symptomen van Babs dan ook tekenen van schijndracht? Ze heeft nooit pluche knuffels e.d. als pups gebombardeert en dat ze daar mee in de weer was...
Laatst gewijzigd door Boefies op zo 23 mar 2008, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
#944263
Vandaag is Babs gesteriliseerd. Ze bleek zelfs schijnwanger te zijn ivm een opgezette tepels. Dus ze is in januari loops geweest, had er een maand aan vast nog last van en nu april is ze schijnzwanger en over 2 maanden wordt ze weer loops....
Dus ik ben blij dat ik het heb doorgezet, ze wordt zo lang door haar hormonen beheerst.
Nu is ze heel zielig....
Hopenlijk is ze morgen weer een beetje opgeknapt.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door