Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Anna Penta
#96856
[quote="Lizzy"]
Als ik er ben, dan doe ik dat zeker!
[/quote]

Lizzy ik neem aan dat jij snel gaat bellen? Dan wacht ik even jouw reactie af anders krijgt ze twee telefoontjes achter elkaar over een en hetzelfde ;)
Door Lizzy
#97042
[quote="Anna Penta"]
Ik heb gebeld en ingesproken :D

ieeekkk spaaannnneeend :P 8) :o
[/quote]
Zie dat je niet kon wachten ;D. Nou, ik ben benieuwd! (ik was niet van plan om op heel korte termijn te gaan bellen trouwens).
Door Anna Penta
#97201
Lizzy schreef:
Zie dat je niet kon wachten ;D. Nou, ik ben benieuwd! (ik was niet van plan om op heel korte termijn te gaan bellen trouwens).
nou dan kun jij mooi op mijn ervaring wachten ;)
de reden dat ik niet kon wachten is dat pon vergaat van de jeuk (haar tepels zijn rood, gezwollen en bloederig). Ze is allergisch met zo nu en dan een uitbarsting en het is nu echt OF de kinesi-test OF een prednisonspuit. Ik hoop daarom echt heel snel wat te horen en ook meteen een afspraak te kunnen maken want de tijd dringt...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#97246
Anna Penta schreef:

nou dan kun jij mooi op mijn ervaring wachten ;)
de reden dat ik niet kon wachten is dat pon vergaat van de jeuk (haar tepels zijn rood, gezwollen en bloederig). Ze is allergisch met zo nu en dan een uitbarsting en het is nu echt OF de kinesi-test OF een prednisonspuit. Ik hoop daarom echt heel snel wat te horen en ook meteen een afspraak te kunnen maken want de tijd dringt...
Anders zou je toch ook nog bij Stella terecht kunnen. Die is ook heel goed en woont in Rozenburg, ook niet echt een wereldreis natuurlijk
Door Anna Penta
#98954
Ik ga a.s. dinsdag naar Linda in Pijnacker. Ik moet Poncho meenemen én een beetje van haar voer. Ook heb ik vooraf moeten vertellen wat ze mankeert. Ik ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#98974
Anna Penta schreef: Ik ga a.s. dinsdag naar Linda in Pijnacker. Ik moet Poncho meenemen én een beetje van haar voer. Ook heb ik vooraf moeten vertellen wat ze mankeert. Ik ben benieuwd.
Oww, dat is al snel. Ben erg benieuwd hoe het gaat.
Door Anna Penta
#101317
Ben net terug van Linda. Het was hoogst opmerkelijk, en tegelijkertijd zo simpel en ergens ook wel logisch.

Poncho is via mij getest en eruit kwam: ze is allergisch voor granen en voor berkenpollen. Dat was erg duidelijk. Ze krijgt al voornamelijk Bibi, volgens mij zitten daar geen granen in. In elk geval is de natuur- en de fytomix goed bevonden (zijn ook getest). Maar nu dus ook niet meer af en toe een stukje brood.

Ze heeft bach bloesem (Haagbeuk) gekregen en mocht ze ooit weer erge jeuk krijgen dan kan ik Allerga DNH Research geven. Omdat ze vorige week toch prednison heeft gekregen (ze was door de jeuk echt ziek) zal ik niet snel resultaat zien. Maar ik heb er wel een goed gevoel over.
Door Lizzy
#102852
Jeetje Anna! Ik lees dit dus NU pas :-[! Hoe is het nu met Poncho? Kun je er meer over vertellen, over jouw bezoek? Met wat voor soort klachten kun je bij Linda terecht?
Door Anna Penta
#102931
Het ging zo: ik moest gaan zitten en mijn armen uitstrekken. Linda ging op een arm duwen en ik moest tegendruk geven. Hierdoor kon ze mijn arm niet omlaag duwen. Toen moest ik Pon op schoot nemen en hield ze een buisje met stoffen naast haar. Tegelijkertijd duwde ze mijn arm naar beneden. Bij stoffen waar Pon allergisch voor was kon ze mijn arm ondanks de tegendruk heel makkelijk omlaag duwen. Bij stoffen waar ze niet allergisch voor was lukte haar dat niet. Ik had er zelf echt geen enkele invloed op. Ze heeft het nog toegelicht, kan ik echter niet meer herhalen. Ze heeft bijvoorbeeld graspollen tegen Pon aan gehouden en daar was ze niet allergisch voor. Wel voor berkenpollen, niet voor rijst, wel voor granen en brood. Nu ik dit topic teruglees zie ik dat ook de natuurmix gunstig eruitkwam, ondanks de granen, dus zal dat wellicht te weinig zijn om allergische reacties te geven.

Ik vond het heel bijzonder, als je bedenkt wat een enorm verschil het is als je naar een arts moet en zo'n beest allerlei stoffen ingespoten krijgt. Geef mij dan maar kinesi!

Wat betreft de spondylose oid daar is niet zoveel uit gekomen. Ik denk erover misschien nog naar ... hoe heet ze ook weer... te gaan, over wie ik het hiervoor heb, die kinesiologe. Die had wat uitgebreidere behandelingsmethoden, o.a. apparaten (heb ik in dit topic verteld maar kan het even niet zo snel nazoeken). Wellicht heeft die wat meer ervaring met hernia e.d. klachten want volgens mij zijn zeer veel klachten te behandelen met kinesi. Ik had de indruk dat Linda zich meer verdiepte in voedingsleer en allergie. Maar ze was erg geinteresseerd in dit forum dus wellicht meldt ze zich zelf nog met uitleg.

Hoe het nu met Pon is... welnu de prednisonprik zal nu wel uitgewerkt zijn maar ik moet zeggen dat ongeveer een halfjaar geleden prednison voor maandenlange rust heeft gezorgd doordat die cirkel van jeuk en krabben even werd doorbroken. Wel heb ik deze week tweemaal gemerkt dat Pon weer jeuk kreeg en dat was toevallig nadat ze twee keer zelf had gezorgd dat ze graan binnenkreeg (door in dierenwinkels naar gevallen brokjes te lopen schooien). Dus ik ben wel erg blij dat ik nu weet dat er verband is tussen de jeuk en granen. Wellicht kan ik er zo uitkomen. De Haagbeuk geef ik trouw, die had Linda uitgekozen omdat Pon zo ellendig en slap werd van de jeuk.
Door Lizzy
#102938
Hoi Anna, bedankt voor jouw uitleg! Ik koos (toen ik nog in de halfedelstenen zat) op exact deze manier de juist edelsteen uit. Grappig!

Het zou enig zijn wanneer Linda zich aanmeldt! Ik hoop het!

Groetjes, Lizzy
Door SHIVA
#103313
Afgelopen vrijdagavond zijn wij ook bij linda op bezoek geweest met de hond van mijn schoonzus
de hond was te groot om op schoot te nemen maar staand ging het ook goed ze heeft crab aeppel gekregen en msm kapcules ook mag deze hond geen brokken meer en ze mocht doorgaan met het geven van de chineese kruiden
nu hoop ok zo dat het goed komt met hem want dit was echt de laatste keer op alternatiefgebied om iets te proberen dus als het niet helpt dan gaat ze terug naar dr,Crama en moet waarschijnlijk de hond gespoten worden met alle gevolgen van dien
Hij heeft ee chronische slijmbeursontsteking in zijn schouderblad
heeft een half jaar op ontstekingremmers gestaan en pijnstillers geen resultaat
toen hom.middelen geen resultaat toen chineese kruiden iets verbetering maar niet genoeg dus nu al de brokken weg en alleen vers vlees hij kreeg al bibi maar nog met brokken erbij
Linda vond het wel leuk dat ze op de bp genoemd werd
en ze zou zeker eens een kijkje nemen
tot zover ons verhaal gr shiva
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door