Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Anna Penta
#941799
Lizzy schreef: Zie 'm nu pas Anna. Wat een narigheid joh.... Weet je dat ik geen paar dagen kan stoppen met Puur Spondy? Het is bij Brutus direct erger.
Ik heb mijn hoop nu ook op Puur Spondy gevestigd. Ben het nu ruim een week aan het geven en gister klapten Bambi's pootjes weg, na een (misschien wat te lange) wandeling. Of een beginverergering... dat zou mooi zijn. Goed te horen dat het bij Brutus aanslaat, volgens mij is het echt krachtig spul. Als het bij Bambi gaat aanslaan, ga ik het combineren met SpierSupport, dat is nu nog echt het laatste wat ik kan doen.
Door Anna Penta
#941803
Femke schreef: wat gek, dat je die Puur Spondy niet mocht geven icm met de osteopathie. Weet je ook de reden daarvoor?
(waarom ik het vraag: ik ben zelf onder behandeling bij een osteopaat, en ik slik een heel regiment pijnmedicatie. Sterker nog, hij heeft mij geadviseerd om terug te gaan naar de huisarts en een ander type medicatie te vragen!)
De osteopate waar ik bij liep, is heel erg tegen voedingssupplementen en toevoegingen, zelfs tegen visoliecapsules, omdat dat alles volgens haar door de lever moet worden afgebroken. Dat zal de belangrijkste reden zijn geweest, maar verder doet zij nog veel meer dan alleen osteopathie, combineert ze een hele reeks van alternatieve geneeswijzen, allerlei soorten reiniging en zuivering (edelstenen, wierook om de geest te zuiveren, kleurentherapie etc.) naast de massage. Het is mij een compleet raadsel waarom het bij Bambi niets heeft gedaan. Het enige dat ik gemerkt heb is dat ze een paar dagen enorm veel begon te plassen, soms een paar keer per uur, binnenshuis. Volgens de osteopate was haar lichaam zich na de eerste behandeling aan het reinigen, dus dat klonk hoopvol. Helaas heb ik verder geen enkel resultaat bemerkt, ik begrijp er echt niets van. Het lijkt er alleen maar erger door te zijn geworden, haar achterpootjes hangen nu zowat los aan haar lichaam.
Door Mevroi Kruim
#942478
TJa, ik denk dat je dus kunt constateren dat de behandeling van de osteopate niet de goede is voor jouw hond. En het verhaal over de lever die alles moet afbreken volg ik eerlijk gezegd niet. De lever breekt gifstoffen af en verwijdert afvalstoffen uit het lichaam. Mar de supplementen die je geeft zijn nou juist geen gifstoffen of afvalstoffen maar stoffen die je hond tekort komt. Die worden dus in het lichaam opgenomen om daar belangrijke functies te vervullen en komen helemaal niet in de lever terecht.
Ik wens je iig veel sterkte met Bambi, het klinkt echt niet fijn.
Door Anna Penta
#942828
Nynke F schreef: Wat ontzettend jammer dat het niet geholpen heeft en zelfs verergerd lijkt te zijn Anna !!!

Sterkte met Bambi :-*
Dankjewel Nynke. Het lijkt weer wat beter te gaan, al laat ik haar niet langer dan een kwartier of zo lopen. Maar in elk geval gaat ze weer wat makkelijker door de achterpootjes om te plassen, en dat vind ik het allerbelangrijkst. Ik denk zelf dat het toch de Puur Spondy is die gaat werken.
Door Anna Penta
#942832
Kruimel schreef: TJa, ik denk dat je dus kunt constateren dat de behandeling van de osteopate niet de goede is voor jouw hond. En het verhaal over de lever die alles moet afbreken volg ik eerlijk gezegd niet. De lever breekt gifstoffen af en verwijdert afvalstoffen uit het lichaam. Mar de supplementen die je geeft zijn nou juist geen gifstoffen of afvalstoffen maar stoffen die je hond tekort komt. Die worden dus in het lichaam opgenomen om daar belangrijke functies te vervullen en komen helemaal niet in de lever terecht.
Ik wens je iig veel sterkte met Bambi, het klinkt echt niet fijn.
Nee, osteopathie heeft niets gedaan maar eerder ook fysio/hydrotherapie niet en acupunctuur niet. Ik denk eigenlijk dat wat zij heeft niet meer te behandelen is, helaas, en dat ik alleen verergering kan voorkomen met homeopathie en evt. SpierSupport.

Wat betreft dat verhaal van de lever en voedingssupplementen, dat vind ik zelf eigenlijk ook wat ver gaan. Maar omdat deze osteopate zoveel therapieën combineert, moest Bambi's lichaam vrij zijn van alle medicijnen en supplementen en mocht ik haar gedurende de behandeling alleen biologisch licht voer geven. Hoe het precies werkt weet ik niet maar daar kan ik me wel wat bij voorstellen als ik zie op wat voor niveau ze werkt.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#943195
Het kan best zijn dat deze ostheopathe te energetisch werkt terwijl het bij Bambi meer echt lichamelijk is. Maar zo te horen hebben al meerdere mensen hun tanden stukgebeten op haar.
Ik hoop dat het met de Spondy en Spiersupport een beetje gaat werken!
Door Anna Penta
#943577
Hitam schreef: Het kan best zijn dat deze ostheopathe te energetisch werkt terwijl het bij Bambi meer echt lichamelijk is. Maar zo te horen hebben al meerdere mensen hun tanden stukgebeten op haar.
Ik hoop dat het met de Spondy en Spiersupport een beetje gaat werken!
Dankjewel Tannetje, ik hoop het ook. Ben in elk geval blij dat ik die optie nog heb.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door