wat zou ik mijn angstige hond kunnen geven om hem wat relaxter te kunnen laten z

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht
Ellen Els en Nina
4-sterren

Re: wat zou ik mijn angstige hond kunnen geven om hem wat relaxter te kunnen laten z

Berichtdoor Ellen Els en Nina » Wo 28 Nov 2007, 15:48

Honden worden vaak ook rustig van simpelweg kauwen op een bot. Er schijnt dan ook een of ander rustgevend goedje te worden aangemaakt waardoor ze ontspannen.

Fijn om te lezen dat het al wat beter gaat.
Saskia C.
3-sterren

Re: wat zou ik mijn angstige hond kunnen geven om hem wat relaxter te kunnen laten z

Berichtdoor Saskia C. » Wo 28 Nov 2007, 16:14

[quote="Nynke F"]
waar koop je zo'n d.a.p. halsband ??
[/quote]

Ik heb de D.A.P. halsband afgelopen zondag op de Winner gekocht.

Sommige DA verkopen die halsband ook al, maar het is nog moeilijk zoeken.
Billie
3-sterren

Berichtdoor Billie » Wo 28 Nov 2007, 20:09

Online zijn ze te krijgen; de Engelse websites verkopen ze.  Ik heb me allang afgevraagd of ze nou echt helpen.
Saskia C.
3-sterren

Berichtdoor Saskia C. » Do 29 Nov 2007, 09:23

[quote="Billie"]Ik heb me allang afgevraagd of ze nou echt helpen.
[/quote]

Heb ook geen idee of het werkt, maar ga het gewoon uitproberen. Die halsband reageert op lichaamswarmte en geeft dan de hormonale geurstof af.
Tanja_04
1-ster

Berichtdoor Tanja_04 » Wo 26 Dec 2007, 19:43

JEP de halsbanden werken. Heb divserse tryouts gedaan inmiddels.!! Ben er (net als de stekkers) erg positief over. vind de spay minder werken.
Boxer
1-ster

Berichtdoor Boxer » Ma 11 Feb 2008, 01:30

Tip 1 : Valeriaan
Tip 2 : Lichaamsbeweging
Tip 3 : Gedragsterapeut

Elke hond zou dagelijks minstens een uur moeten wandelen, zeker honden met een hoog energie niveau. Lichaams beweging werkt rustgevend, ontspannend en vermindert stres. Het is ook aangeraden om eerst te wandelen, fietsen, skaten, zwemmen, lopen enz.... met je hond en dan je hond dingen aan te leren of je hond zijn angsten te laten overwinnen.

Mooi filmpje hierover: http://nl.youtube.com/watch?v=cz0HFJUuZw4
Alithia
1-ster

Berichtdoor Alithia » Di 12 Feb 2008, 02:41

[quote="Boxer"]
Tip 1 : Valeriaan
Tip 2 : Lichaamsbeweging
Tip 3 : Gedragsterapeut [/quote]

Tip 4: Gedragstherapeut die tevens Bach Bloesemtherapeut is...

:D

Bianca
sem-agility
2-sterren

Berichtdoor sem-agility » Zo 24 Feb 2008, 12:36

Misschien is acupunctuur in combinatie met chinese kruiden en bachdruppels wel iets.
Ik ga met Sem naar iemand in Deventer omdat hij de urine liet lopen in zijn slaap, sem is gebeten als pup en dit zou er allemaal mee te maken hebben, ook heeft hij er moeite mee om alleen thuis te zijn.
We zijn sinds november bezig en sem is niet meer incontinent en ook veel rustiger, de acupunctuur en kruiden brengen zijn geest en lichaam weer in balans
Barfplaats
Gesponsord bericht

Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”