Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#836969
Ik denk dat je je geld beter kunt besteden aan een goede gedragstherapeut of cursus. Ik vermoed dat dit verhaal niet goedkoop zal zijn, en ook ik heb er grote twijfels bij.
Door margreet
#836976
Angelique schreef: Oké en gelezen :angel2:
Ik heb tenminste nog netjes de hele site bekeken,jij hebt er twee minuten over gedaan ;D ;D ;D
Door margreet
#836978
Nog even voor de duidelijkheid,ik heb ook vanmiddag gelijk tegen die vriendin gezegd dat ik het een erg groot Jomandagehalte vond hebben en me er niet goed bij voelde. 8)
Ze bleef maar volhouden dat ik toch eens moest bellen want die collega kon aan de hand van een foto en een vragenlijst precies vertellen wat er mis was,nou eigenlijk is er niks mis ;D ;D ;D ik heb gewoon een reu die niet van andere reuen houdt ;)
Door Jolly
#836979
margreet schreef: Nog even voor de duidelijkheid,ik heb ook vanmiddag gelijk tegen die vriendin gezegd dat ik het een erg groot Jomandagehalte vond hebben en me er niet goed bij voelde. 8)
Ze bleef maar volhouden dat ik toch eens moest bellen want die collega kon aan de hand van een foto en een vragenlijst precies vertellen wat er mis was,nou eigenlijk is er niks mis ;D ;D ;D ik heb gewoon een reu die niet van andere reuen houdt ;)
zal wel een beetje in de genen zitten denk :D
Door 202Spots
#836983
Yup ...
Afbeelding

ik zie de jassen vliegen ..... .....
::)
Laatst gewijzigd door mahuni op ma 08 okt 2007, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#836987
margreet schreef: Nog even voor de duidelijkheid,ik heb ook vanmiddag gelijk tegen die vriendin gezegd dat ik het een erg groot Jomandagehalte vond hebben en me er niet goed bij voelde. 8)
Ze bleef maar volhouden dat ik toch eens moest bellen want die collega kon aan de hand van een foto en een vragenlijst precies vertellen wat er mis was,nou eigenlijk is er niks mis ;D ;D ;D ik heb gewoon een reu die niet van andere reuen houdt ;)
Nou nou nou, das wel een heel aparte reu dan. ;D ;D
Door margreet
#837005
Angelique schreef: Nou nou nou, das wel een heel aparte reu dan. ;D ;D
Dat is het idd en ik ben er reuze blij mee ;D
Door Ine
#837014
margreet schreef: Nog even voor de duidelijkheid,ik heb ook vanmiddag gelijk tegen die vriendin gezegd dat ik het een erg groot Jomandagehalte vond hebben en me er niet goed bij voelde. 8)
Ze bleef maar volhouden dat ik toch eens moest bellen want die collega kon aan de hand van een foto en een vragenlijst precies vertellen wat er mis was,nou eigenlijk is er niks mis ;D ;D ;D ik heb gewoon een reu die niet van andere reuen houdt ;)
Even voor de duidelijkheid, dit keer was ik dus NIET die vriendin! ::)
Door margreet
#837024
Ine schreef: Even voor de duidelijkheid, dit keer was ik dus NIET die vriendin! ::)
Nee dat is waar,daar was je niet mee gekomen denk ik 8)
Door roefus
#837093
margreet schreef: Nee dat is waar,daar was je niet mee gekomen denk ik 8)
Zou me ook tegenvallen, als Ine daarmee kwam ::) :P
Ik kan het niet eens lezen, Margreet, duizend keer sorry....maar daar krijg ik uitslag van (wegens enorme allergie hiervoor) :P :P :P
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#837181
margreet schreef: Nog even voor de duidelijkheid,ik heb ook vanmiddag gelijk tegen die vriendin gezegd dat ik het een erg groot Jomandagehalte vond hebben en me er niet goed bij voelde. 8)
Ze bleef maar volhouden dat ik toch eens moest bellen want die collega kon aan de hand van een foto en een vragenlijst precies vertellen wat er mis was,nou eigenlijk is er niks mis ;D ;D ;D ik heb gewoon een reu die niet van andere reuen houdt ;)
Zou die man niet erg vinden, als alle eigenaren met zo'n reu naar hem toe kwamen..... ;D
Hij is dan binnen de kortste keren schatrijk! ::)

Ik vind het ook nogal vaag. Misschien dat het bij mensen prima kan werken omdat er dan een gedeelte "tussen de oren" meespeelt. Bij dieren zou het probleem dus in één sessie over moeten zijn? Ik vind dit toch altijd moeilijk te geloven. :-\
Door Femke
#838936
Margreet, ik zou het als vraag in je huiswerkopdracht zetten voor de workshop van Nicky. Zij heeft namelijk Royal Canin-Rex en een betonnen Rambo.
Wij hebben tijdens de workshop heel duidelijk de eerste reactie van honden op een andere 'hond' gezien die heeeeel veel kan verklaren mbt de grondslag van het gedrag van je hond.
Was werkelijk een eye-opener, juist omdat je alleen de eerste reactie van je hond ziet (en daarna niks meer, want er is geen interactie met een andere hond)

oh ja! nog een tip: vraag of iemand het wil filmen. Zelf zie je het gedrag van je hond vaak niet, omdat je er pal naast loopt.
Door irmaa
#838943
Femke schreef: Wij hebben tijdens de workshop heel duidelijk de eerste reactie van honden op een andere 'hond' gezien die heeeeel veel kan verklaren mbt de grondslag van het gedrag van je hond.
Was werkelijk een eye-opener, juist omdat je alleen de eerste reactie van je hond ziet (en daarna niks meer, want er is geen interactie met een andere hond)

oh ja! nog een tip: vraag of iemand het wil filmen. Zelf zie je het gedrag van je hond vaak niet, omdat je er pal naast loopt.
Vind dit wel interessant item, "hoe we kijken"
Bedoel je omdat we altijd dan op onze eigen hond letten en niet zien wat voor signalen de andere hond afgeeft, voordat er iets gebeurd? En daarom we dingen niet goed interpreteren en daarom ook vaak niet goed inspelen op het gedrag?
Door Mevroi Kruim
#838948
Nee, de grap is dat de interacties tussen honden zo snel gaan dat je niet meer ziet wat wat uitlokt. Bij de kartonnen/polyester honden is er geen reactie van de andere hond, je ziet dus heel goed de eerste reactie van je eigen hond op het spotten van een vreemde hond.
Als baas zie je je eigen hond vaak helemala niet omdat je ernaast loopt, je ziet de andere hond.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door