Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#785442
Spiegeltje schreef: Hier ben ik het dus helemaal mee eens, hulpmiddelen zijn alleen maar laatste redmiddelen hoor, maar omdat ik las dat er al heel wat gesleuteld is aan deze hond opperde ik de suggestie. Tuurlijk begint ALLES bij de basis: de relatie met je hond.

Een wolf zullen wij nooit worden, hihihi, maar als je je er maar van bewust bent dat de hond jou wel als zodanig ziet.

dan wel een wolf die erg veel tekort schiet :o
want wat sta ik er iedere dag weer van te kijken wat onze honden veel pikken en over zich heen laten gaan, zonder in te grijpen ;)
Door Helen
#785460
Ik heb nu geen tijd om te reageren. Maar sorry Spiegeltje, je slaat de plank op alle mogelijk fronten mis.....

Minna, ik ben het geheel met jou eens!
Door Spiegeltje
#785486
Helen schreef: Ik heb nu geen tijd om te reageren. Maar sorry Spiegeltje, je slaat de plank op alle mogelijk fronten mis.....
Helen, dat is JOUW mening, ik heb andere ervaringen en hele lieve vrolijke honden (die voor ze bij mij kwamen bepaald niet blij waren met hun leven!!!). Ik respecteer het als je een andere mening hebt, maar ik vind het niet fair van jou als je beweert dat ik de plank op alle fronten mis zou slaan. Kom een keer kijken bij onze training zou ik zeggen ;) En jij hebt recht op de manier waarop jij denkt over zaken, ik voel het een beetje als aanval van je die opmerking en daar hou ik niet van. We streven allemaal naar hetzelfde vanuit liefde voor de hond. Niemand heeft de waarheid in pacht, en iedereen heeft op zijn/haar manier gelijk mits je de hond geen schade toebrengt. Geloof me, dat is bij mij nooit gebeurd. De koekjesmethode heeft bij geen van mijn honden gewerkt, veel geld gekost en tot niets geleid. Maar daarom zeg ik niet dat het niet zou werken, voor sommige honden is dat misschien wel het geval, ik heb ze nog niet ontmoet...

Ik trek me hier verder uit terug (deze discussie), omdat ik niet had verwacht dat ik aangevallen zou worden, het was goed bedoeld maar wordt kennelijk verkeerd begrepen, ik heb geen zin in bekvechten!!! Ik hoef niemand te overtuigen zolang ik zelf maar weet dat het werkt op een hele fijne manier en zo heeft iedereen (hoop ik) zijn/haar eigen fijne manier.

Dit moest ik ff kwijt!!!

Groetjes,
Anja
Door Minna
#785497
voor sommige honden is dat misschien wel het geval, ik heb ze nog niet ontmoet...
Nou geeft niks hoor, ik onmoet elke week stuk of 90 honden waarbij het wel heeft gewerkt. Voor sommigen wel een balletje of flosje ipv. alleen een koekje...
Wil je een aantal ontmoeten, ben je van harte welkom om kennis te maken met mijn honden die met de koekjesmethode toch goed luisteren, goed opgevoed zijn, en zich in verschillende vormen van sport hebben bewezen. Daarnaast hebben ze geen aggressie of angstproblemen t.o andere dieren of mensen.
Je kan naar mijn inzien geen wolf-wolf relatie vergelijken met een mens-hond relatie, omdat het een totaal andere context is, de structuur is anders, het is meer een afhankelijkheids dan samenwerkingsrelatie, mens is geen wolf en een hond ook niet, ik vind dat hetzelfde als je een relatie tussen een chimpansee en een zebra aan te zien voor een zebra-zebra relatie. (sorry voor een kromme voorbeeld maar kon geen betere bedenken)
Bepaalde gedragspatronen komen voor zowel bij wolf als bij de hond, sommigen zijn totaal verdwenen, sommigen verschillen erg per ras en per individu.
Als je graag leest zou ik je de volgende boeken adviseren:
Jean Donaldson: Hondencultuur
John Fisher: Denken als een hond
En ik denk niet dat Helen dat nou als aanval bedoelt, ik vind het juist fijn dat je tegenwoordig zo via internet meningen kan wisselen en over dingen kan discusseren waar je van kan leren. Ik vind ook van belang als je ergens een mening over hebt dat je ook feiten kan aantonen waarom dat iets zo is. Vaak krijg je dan bvb op dit forum links naar diergeneeskundige artikelen, en op de gedragsforum kom je weleens intressante stukken over training en gedrag tegen.
Door Spiegeltje
#785501
Ben ik met je eens hoor Minna, dat je lekker kunt discusiëren, ik zou alleen nooit beweren over iemand dat ie de plank volledig misslaat omdat iemands mening, ervaring, kennis of whatever me niet aanstaat. Bedankt voor de titels!

Groetjes,
Anja
Door Boefke
#785502
zuster schreef: Hallo allemaal.

Ik heb een mechelse herder van 3 jaar, een teefje.
Als ik met haar buiten loop en ik kom andere mensen tegen (gebeurt bijna altijd) gaat ze keihard blaffen en grommen. Dit doet ze voornamelijk uit angst. Vreemde mensen kunnen haar ook niet aanraken.
Ik heb al op diverse cursussen gezeten, zelfs op 1 van de dierenbescherming voor honden met gedragsproblemen. Niets helpt.
Haar meenemen naar een plek waar veel mensen zijn, iedereen haar wat lekkers laten geven, niets....
Nu mijn vraag aan jullie? Is er iemand die weet wat ik daaraan kan doen?

Groeten Jolanda
Ik zou ook een GT raadplegen. Ben zelf net bij een GT geweest met 1 van mijn honden, was heel nuttig. Kijk anders ook eens op http://www.hondengedragsforum.nl
Door Helen
#785508
Het was niet als aanval bedoeld hoor!Maar ik ben het met werkelijk alles wat jij stelt niet eens. Maar dan ook echt niet eens...Op geen enkel punt zou ik de door jou beschreven aanpak op willen volgen.
Door Spiegeltje
#785672
Helen schreef: Het was niet als aanval bedoeld hoor!Maar ik ben het met werkelijk alles wat jij stelt niet eens. Maar dan ook echt niet eens...Op geen enkel punt zou ik de door jou beschreven aanpak op willen volgen.
Okay Helen, dat is natuurlijk helemaal prima, sorry dat ik wat pinnig reageerde maar het voelde voor mij als een aanval :( Ik ben wel benieuwd hoe JIJ het dan aanpakt natuurlijk! Dat ik het op een bepaalde manier doe wil uiteraard niet zeggen dat ik niet opensta voor andere methodes hoor ;D

Groetjes,
Anja
Door Spiegeltje
#785676
oebaya schreef: Waarom ga je met je vraag niet naar http://www.hondengedragsforum.nl en voor Spiegeltje zou het goed zijn daar ook eens te kijken en vooral te lezen, te beginnen in de bibliotheek.
gr.
Nicolette
Hoi Nicolette,

Ik kende dat forum al wel hoor, ik lees heel veel over honden en hondengedrag, maar het is een tijd geleden en ik zie dat het veranderd is daar, ik ga er eens lekker lezen weer, bedankt voor de tip! :)
Door pallas
#785764
Na een paar dagen afwezigheid heb ik dit topic meteen opgezocht.
Ik had ook veel bedenkingen bij de adviezen die gegeven werden, vooral onder het mom"je kan het toch proberen..."
Vooral met honden waar al veel mee is "uitgeprobeerd" zou ik dus meteen een goede gedragsdeskundige erbij halen en samen met de therapeut een goede strategie uitstippelen!

Het hele dominantie verhaal is al behoorlijk uit gediept. Mijn mening is dat je alleen leider kan zijn als je ook vrienden met je hond bent. Tenslotte ben je ook dé belangrijkste persoon in het leven van je hond.
Ik ben onbetwist leider van mijn honden, ze gaan mee naar boven mogen op de bank en het zijn zeker géén doetjes. Ik geef ze eten ik bescherm hun en hun beschermen mij...het is een samenspel van vertrouwen in elkaar.

Nox is ook een herplaatser en was zéér angstig, het eerste jaar hebben we dan ook samen met een deskundige regelmatig gekeken hoe we haar konden helpen. Het allereerste echte contact met haar heb ik gekregen door me eerst helemaal ontspannen op mijn rug te laten besnuffelen.
Veel werken met rust gevende signalen heeft ook geholpen. Het hele "je moet er boven staan" verhaal kan wat mij betreft de prullebak in!

Ik ben zelf niet perfect en mijn honden ook niet, maar we werken er samen aan! :)
Door Ziviaantje
#799609
Heeft de hond wel aandacht voor je buiten ? En heb je wel eens met een clicker gewerkt ? Misschien kun je een gedragstherapeut / hondentrainer vinden die met de clicker werkt. Ik heb er zelf een goede ervaring mee. Je kunt zo ook sneller de aandacht van je hond krijgen zodat ze op jou let en niet op de voorbijgangers  ;)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door