Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Nynke
#744073
Beste allemaal,

mijn zus heeft een zesjarig Groenendaeler teefje met reumatische arthritis. Ze heeft voornamelijk last van haar schouders en kan geen lange wandelingen maken. Ze is al een tijd onder behandeling van een acupuncturist, maar dit werkt na een behandeling nu nog maar twee dagen, daarna komt de pijn terug.
De hond (Yoshe) is waarschijnlijk ook allergisch voor tarwe. Ze eet speciale brokken voor die allergie. Ik heb haar gisteren aangeraden om over te stappen op Bar of KVV, maar ze denkt dat ze in Frankrijk, waar ze woont, geen KVV kan krijgen.
Nu wilde ik vragen of iemand een goed middel weet voor de reuma. Alvast bedankt !!
Laatst gewijzigd door Nynke op vr 17 aug 2007, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#744110
Hmmm, ik zou willen zeggen dat Frankrijk een barf-walhalla is!
In elke supermarkt een grote vleesafdeling, op elke markt ook, super juist. ::)

En: in bijna iedere supermarkt liggen kant en klare pakketten voor honden: " Viande pour Animeaux". Niet duur en superlekker en gezond!

Voor de reuma zou ik wat glucosamine, evt in combi met chondroitine geven. Dat zou jij zo bij de Kruidvat oid kunnen kopen en haar toesturen ofzo. Dat soort dingen zijn in Frankrijk helaas vaak nogal prijzig.
Laatst gewijzigd door Peet op di 17 apr 2007, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Michelle Vrolijk
#744348
Wat de Gluco/Chondro betreft: ik heb goede ervaringen met De Groene Os (=t merk). Te kopen/bestellen via de meeste dierenwinkels en ook via internet te bestellen.

En naast inderdaad VV evt een andere acupuncturist ?

Sterkte en beterschap aan de hond !
Door Michelle Vrolijk
#744445
Nop, ik heb alleen dat van de Groene Os gebruikt en was daar zeer tevreden over. Buren van me hebben weer hele goede ervaringen met sashasblend (www.sashasblend.nl). Moeilijk kiezen he ?!?

Misschien dat Tannetje je nog kan adviseren ? Die heeft in haar winkel ook vrij veel spullen van de groene os....
Door Nynke
#744491
Hoi Michelle, ik heb net mijn zusje gebeld en zij had net de medicijnen van de arts binnen, bestaande uit ........................  Glucosamine en Chondroitine, dus het gaat vast goed komen met Yoshe !! In elk geval betaalde zij voor 100 of 120 pillen  30 euro en het lijkt mij en haar dus handiger om het poeder te gebruiken wat over het voer gestrooid wordt, dat scheelt een dagelijkse worsteling ::) Ik heb even mijn Carnibestleverancier gebeld en zij kan de Glucobest meenemen als ze haar voorraad gaat aanvullen, dus kan ik het meenemen naar Frankrijk in mei, opgelost !!!
Door Nynke
#769081
We zijn dus alweer twee weken terug uit Frankrijk en vanavond belde mijn zusje.
Het gaat veel beter met Yoshe door het Glucobestpoeder en daarnaast heeft ze via een vriendin een slager gevonden die vlees voor honden maalt :), ze kan het per 5 of 10 kilo kopen en het is maar een half uurtje rijden voor haar, dus goed te doen.
Toen we bij de Leclercs waren daar zagen we inderdaad ook vlees voor honden liggen, verpakt, en dat heeft ze toen ook wel gekocht en gevoerd, maar Yoshe is een mienemeut en at altijd blikvlees en is dus niet gewend om te kauwen op het vlees, ze vond er dus niets aan :o. Mijn zus mengt nu het vlees van de slager met wat rijst en zaden en gaat morgen een groentemix maken op mijn aanraden, dus het komt helemaal goed !! Ze gaat de slager ook vragen botten mee te malen, doen slagers dat? Want botten vindt Yoshe ook niets aan, zoals ik al zei, het is een muts :P
Maar Yoshe hinkt veel minder en ziet er hardstikke goed uit, heerlijk !! Weer een tevreden Barfer !!
Door Lil
#769692
Bij een granenallergie nooit rijst voeren!!! In de meest brok zit rijst geen tarwe. Zou lekker gewoon zelf gaan samenstellen met groentes en de juiste verhouding vlees en organen (desnoods gemalen). Laat de granen maar weg, daar heeft een hond helmaal niets aan.
Door pallas
#769699
Nynke F schreef: We zijn dus alweer twee weken terug uit Frankrijk en vanavond belde mijn zusje.
Het gaat veel beter met Yoshe door het Glucobestpoeder en daarnaast heeft ze via een vriendin een slager gevonden die vlees voor honden maalt :), ze kan het per 5 of 10 kilo kopen en het is maar een half uurtje rijden voor haar, dus goed te doen.
Toen we bij de Leclercs waren daar zagen we inderdaad ook vlees voor honden liggen, verpakt, en dat heeft ze toen ook wel gekocht en gevoerd, maar Yoshe is een mienemeut en at altijd blikvlees en is dus niet gewend om te kauwen op het vlees, ze vond er dus niets aan :o. Mijn zus mengt nu het vlees van de slager met wat rijst en zaden en gaat morgen een groentemix maken op mijn aanraden, dus het komt helemaal goed !! Ze gaat de slager ook vragen botten mee te malen, doen slagers dat? Want botten vindt Yoshe ook niets aan, zoals ik al zei, het is een muts :P
Maar Yoshe hinkt veel minder en ziet er hardstikke goed uit, heerlijk !! Weer een tevreden Barfer !!
Als ik jou was zou ik nog maar eens heel goed gaan lezen op barfplaats. Het kom bij mij niet over dat je al genoeg weet over vers voeren , met barf heeft dit dan ook niet veel te maken. Granen / rijst zou ik niet meer voeren. Lees je goed in over wat en hoeveel je moet voeren anders ruil je het ene probleem nog in voor een ander (bv tekorten!)
Gelukkig heb je barfplaats gevonden en iedereen helpt je graag als je wat wilt weten!
Dus vooral veel lezen en veel vragen , want zo is iedereen hier begonnen ;)

In de tussen tijd denk ik dat je beter voor een goede kvv kan kiezen. Natuurlijk kan je daarbij de glucobest geven.
#769813
Nynke F schreef: We zijn dus alweer twee weken terug uit Frankrijk en vanavond belde mijn zusje.
Het gaat veel beter met Yoshe door het Glucobestpoeder en daarnaast heeft ze via een vriendin een slager gevonden die vlees voor honden maalt :), ze kan het per 5 of 10 kilo kopen en het is maar een half uurtje rijden voor haar, dus goed te doen.
Toen we bij de Leclercs waren daar zagen we inderdaad ook vlees voor honden liggen, verpakt, en dat heeft ze toen ook wel gekocht en gevoerd, maar Yoshe is een mienemeut en at altijd blikvlees en is dus niet gewend om te kauwen op het vlees, ze vond er dus niets aan :o. Mijn zus mengt nu het vlees van de slager met wat rijst en zaden en gaat morgen een groentemix maken op mijn aanraden, dus het komt helemaal goed !! Ze gaat de slager ook vragen botten mee te malen, doen slagers dat? Want botten vindt Yoshe ook niets aan, zoals ik al zei, het is een muts :P
Maar Yoshe hinkt veel minder en ziet er hardstikke goed uit, heerlijk !! Weer een tevreden Barfer !!
Wat fijn dat Yoshe beter gaat lopen !
Door Nynke
#770469
Bedankt voor jullie adviezen, Pallas en Lil, maar mijn zusje kan in Frankrijk nergens kvv vinden. Weten jullie daar adressen voor? Ik had haar al verteld dat ze volgens mij beter geen rijst kan geven ???, maar zij denkt dat ze het zo in elk geval bbeter doet dan alleen maar blikvlees te geven, wat ze al jaren deed. Dat denk ik dus zelf ook, vers vlees, groente, zaden en rijst is naar mijn idee in elk geval beter dan blikvlees. Toch??

Zelf lees ik me rot op BP, maar tot zover voer ik voornamelijk Carnibest en dat bevalt mij en de hondjes uitstekend.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door