Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door "inge"
#741523
Een hond van een vriendin loopt al behoorlijk lang kreupel met een voorpoot. Soms gaat het wat beter maar het komt ook steeds weer terug. Ze heeft de nodige potten met pillen van Maarten Kappen al leeg gemaakt. De diagnose is artrose. Het wordt er allemaal niet beter van. Weet er iemand nog een andere behandel methode? De hond is ruim 6 jaar (bijna 7) en het is een labrador/herder kruising.
Door Lizzy
#741524
Misschien acupunctuur?

Mag ik vragen wat ze haar hond allemaal al heeft gegeven?
Door "inge"
#741905
Iets onstekingsremmend en pijnstillend. De naam weet ze even niet,maar daar zal ze de DA voor bellen. Wordt vervolgd dus......
Door ~Joke~
#742378
Spike was vaak kreupel rechtsvoor [schouder/elleboog] ook atrose. Op aanraden van Penny's homeopaat geeft ik hem Osteo Cure van VSM. Na drie weken merkte ik resultaat, hij kreupelt [practisch] niet meer en is veel minder humeurig.
Door Michelle Vrolijk
#743047
Acupunctuur klinkt goed of het plaatsen van een goudkorrel op een bepaald ac'tuurpunt. Dat geeft ook vaak hele goede resultaten !
Door Truus2
#752676
ik heb hier een labje van 8 jaar die geopereerd is aan OCD met 8 maanden .
hij loopt altijd mank .
ik heb ook acupunctuur met hem gedaan maar dat was voor tijdelijk .
Door Spiegeltje
#780285
Je kunt de hond glucosamine geven door zijn voer, ik heb zelf een hondje met artrose en geef hem dit, ik koop ze bij de tuinen in capsulevorm, breek de capsule en strooi het poeder door zijn vlees, werkt perfect, hij weegt 8 kilo en krijgt 1 capsule per dag. Een zwaardere hond zal iets meer nodig hebben. Er is overigens ook (is wel duurder) glucosamine speciaal voor dieren te koop in poedervorm, meestal weet de da hier meer over.


Groetjes,
Anja
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door