Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door sharpie
#80745
Ik snap niet zo goed waarom jullie dit onderwerp nou zo graag willen verzieken, hebben jullie niks beters te doen ofzo?
Als het je niet boeit, waarom moet je je er dan zo nodig mee bemoeien?

Zeker ook nog nooit gehoord van andere mensen in hun waarde laten?

Jullie hebben je mening hier al eens eerder kenbaar over gemaakt en het lijkt me overbodig om dat nu weer te doen.
Daar zal Callas in ieder geval zeker niks mee opschieten.
En ik begin het een beetje vervelend te vinden, dat negatieve gedoe hierover, ik laat jullie het lekker bullshit vinden en laten jullie mij dan aub ook in mijn waarde.

Dan hoeven we elkaar niet verder in de weg te zitten.
Door Ordell
#80747
sharpie schreef: O, ja
begrijp ik het goed dat 1 van jou honden Grumpy heet??
Zo'n naam kan namelijk ook een slechte invloed hebben (leerde ik op de cursus), dus misschien een andere naam geven?
Nou ja jammer dat je het zo opvat maar ik kon mijn oogjes toch echt niet droog houden bij bovenstaande opmerking.... ;)
Maar goed, ik weet dus dat zoiets niet bestaat. Mocht iemand denken met honden te kunnen communiceren zijn ze van harte uitgenodigd.... ;D.
Laatst gewijzigd door Ordell op wo 14 apr 2004, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sharpie
#80750
Ja, ik vind het ook grappig klinken en ik heb me af en toe ook slap gelachen op die cursus, maar ik heb ook voor mezelf genoeg bewijs gezien om te weten dat het geen onzin is.
Kijk een geintje kan ik ook wel hebben, maar geen respect voor andermans denken vind ik wel wat te ver gaan, zeker als het nu voor de tweede keer is. ;)

Ik heb ook helemaal geen zin om over dit onderwerp in een welles nietes discussie te gaan, dus ik hoop dat het we het daar in ieder geval over eens kunnen worden. ;)
Door Helen
#80753
sharpie schreef: Ik snap niet zo goed waarom jullie dit onderwerp nou zo graag willen verzieken, hebben jullie niks beters te doen ofzo?
Als het je niet boeit, waarom moet je je er dan zo nodig mee bemoeien?

Zeker ook nog nooit gehoord van andere mensen in hun waarde laten?

Jullie hebben je mening hier al eens eerder kenbaar over gemaakt en het lijkt me overbodig om dat nu weer te doen.
Daar zal Callas in ieder geval zeker niks mee opschieten.
En ik begin het een beetje vervelend te vinden, dat negatieve gedoe hierover, ik laat jullie het lekker bullshit vinden en laten jullie mij dan aub ook in mijn waarde.

Dan hoeven we elkaar niet verder in de weg te zitten.
Ik denk dat Calles hier zeker wat mee opschiet namelijk dat ze haar geld niet over de balk gooit. Hoe kan je in godsnaam denken dat je met een dier kan communiceren op manieren die veel verder reiken dan de ontwikkeling van de betreffende diersoort????
Gebruikersavatar
Door Sonja
#80756
Ordell schreef:

Nou ja jammer dat je het zo opvat maar ik kon mijn oogjes toch echt niet droog houden bij bovenstaande opmerking.... ;)
Maar goed, ik weet dus dat zoiets niet bestaat. Mocht iemand denken met honden te kunnen communiceren zijn ze van harte uitgenodigd.... ;D.
Ik denk dat we allemaal communiceren met onze honden. Het gaat alleen om de manier waarop. Ik persoonlijk beperk me tot het observeren van de hondse signalen die een hond je geeft en ik denk dat dat mij genoeg vertelt. Wat ik van zo'n paragnost moet denken weet ik niet. Iedereen moet zelf maar weten welke waarde hij of zij daaraan hecht.
Het zou wel leuk zijn als ik eens een goed gesprek met Boefje zou kunnen hebben, hoor. Ik zou haar best een aantal dingen over haar verleden willen vragen. ;)Maar ik ben toch een beetje te nuchter om naar zo iemand toe te stappen.
Door Lupa
#80792
hoe kun je met een dier telephatisch comuniceren?????
het is weer het vermenselijk van een dier, aan het dier menselijk gevoelens toeschuiven.

Voor mij is het heel simpel een hond kan geen nederlands, geen italiaans geen engels hij praat een hele andere taal dan de onse, waaronder lichamstaal, en die kun je verstaan door te zien.

Ik kan mijn hond proberen te begrijpen omdat ik haar ken, ik kan vermoeden wat ze wilt of niet of wat ze voelt.

laat aub de hond niet verlagen tot menselijk gevoelens.
het mooie van een hond of dier in het algemeen, is het dat ze juist geen rancunes of menselijk gevoelens hebben.
Door jill
#80798
Dieren 'praten' met gevoelens dus niet met woorden.
Het is aan jezelf hoe jij ze 'vertaald'.
Wat ik niet begrijp is dat mensen elkaar heel goed verstaan..........als hun intuitie laat weten dat ze snel naar huis moeten omdat er mis is.........omdat ze hun partner heel goed aanvoelen en weten dat er iets is zonder dat ze woorden gebruiken....toevallig net iemand belt aan wie ze zitten te denken en ga maar door. Telepatisch communiceren heet dat.
Het kan allemaal maar als iemand dan die intuitie/telepathie gebruikt om met dieren te communiceren ???
ben je onderhand een nerd.
Gelukkig zitten we allemaal anders in elkaar. ::)
En nee je moet de dieren niet vermenselijken..........
Dieren doen alles op hun gevoel/instinct.
zuiverder dan dat kan je niet hebben.
Door Lizzy
#80836
Callas vraagt toch zelf of wij een dierenparagnost weten?! Dus als zij zich daar prettig bij voelt en daar in gelooft (of weet dat het zo is), wie zijn wij dan om daar een oordeel over te hebben?

Ik kan overigens alleen maar uit eigen ervaring spreken. Ik ben ooit met Snuitje (mijn kat) naar Fokko Huisman geweest. Ik geef toe, het was je reinste zakkenvullerij. Dit is zo'n 15 jaar geleden en ben daar 400 gulden (!!) lichter naar huis gegaan.

Maar daarnaast heb ik wel degelijk ook positieve ervaringen en weet ik uit ervaring dat er veel meer is tussen hemel en aarde. Dat hoeft niemand van mij aan te nemen, nog te geloven, maar laten we elkaar inderdaad in elkaars waarde laten.

Trouwens, om toch even serieus op het probleem van Callas terug te komen: bij mijn weten gaan twee (of meerdere) teefjes vaak helemaal niet goed samen. Kans van slagen dat 2 teefjes leuk met elkaar samen oud kunnen worden is vrij klein zelfs. En als ze eenmaal ruzie hebben gekregen, dan is het helaas niet gezegd dat hier iets aan te doen valt. Maar, wat je WEL zou kunnen doen is deze vraag ook stellen op het YALLA gedragsforum!

http://www.yalla.nl/cgi-bin/YaBB.pl

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 14 apr 2004, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sharpie
#81041
Telepathiesch communiceren met dieren is niet "het vermenselijken van dieren" hoor!!
Laat dat duidelijk zijn.
Ik denk dat bijna iedereen dat al onbewust met zijn eigen huisdier vaak doet.
Op zo'n cursus leer je het alleen wat meer te ontwikkelen, het is ook een soort combinatie van intuitie en telepathie denk ik.
Je leert er om wat meer gevoelig te zijn, open te staan, waardoor je dingen makkelijker opvangt, ook van dieren die je niet kent.

En dan nog, een dierencommunicator en een dierenparagnost is ook niet hetzelfde dacht ik.
Door Lupa
#81051
ik bedoelde de dieren paragnost.

Ik heb ooit gezin zo iemand aan een hond vragen waarom hij zich zo voelde , en de aantwordt van de hond?
"ik wil graag weten waarom ik gekastreerd ben"

nou dit soort dingen gaan me te ver.
Maar ik heb het over mij!!
natuurlijk kan ik komuniceren met mijn hond maar mischin komt het omdat mijn hond met mij kan comuniceren?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#81180
Ok, wie heeft het boek: honden die weten wanneer hun baas thuiskomt van Rupert Sheldrake gelezen?
Over telepathie bij dieren.
Vond het toch wel erg overtuigend.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#81182
Overigens Callas, die dierenarts die ik in mijn antwoord genoemd heb, "praat" ook met dieren. Daar vroeg je toch om?
Door ~anna~
#81214
Met deze dierenarts heb ik toen contact opgenomen en leek mij wel wat.
En daarom vond ik het ook jammer dat Shantie voor de tweede keer weer commentaar kreeg over dit onderwerp.
Het deed mij denken aan vroeger waneer je het over homeopathie had er altijd wel iemand was die dan gelijk begon over het placebo effect.
Door Lupa
#81290
Hitam schreef: Ok, wie heeft het boek: honden die weten wanneer hun baas thuiskomt van Rupert Sheldrake gelezen?
Over telepathie bij dieren.
Vond het toch wel erg overtuigend.
ik heb het gelezen, maar het gaat over telepathie en niet over paragnosten.
telepathie is een hele andere zaak.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door