Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Anneke V
#738518
Sinds een 3-tal weken krijgt Pluto (onze Beagle-20kg zwaar) echinacea force met vit C van Dr.Vogel om zijn immuunsysteem te versterken omdat hij vaak ziek geweest was, altijd moe was en zijn pootjes stonken. Een idee dat ik op deze site via Lizzy heb opgedaan  ;)

Maar nu was mijn vraag hoelang hij dit mag nemen...de dosis voor volwassenen was 1à2 tabletten per dag, kinderdosis was er niet omdat je daarvoor blijkbaar de "junior"versie moet kopen.
Ik heb hem de eerste dag een volledige tablet gegeven en daarna een half tablet per dag.

Voor een volwassene raden ze aan om dit 3 weken  te nemen en dan een week te stoppen.

Doe ik dit voor Pluto ook?

Hij is totnu toe (hout vasthouden) niet meer ziek geweest, hij is minder vermoeid en zijn pootjes stinken niet meer!!!!  ;D
Hopelijk ligt het niet enkel aan het goede weer.
Door ZsaZSa
#745701
Was eigenlijk heeeel benieuwd naar het antwoord.
heb van Leida Visée van praktijk Chiron in Zeist gehoord 3 weken geven en dan 2 weken niet....
iemand nog meer informatie???
Ik wil het aan ZsaZsa geven ivm 1x positief getest op leishmania.
In spanje en daarna hier in NL negatief...Een aantal maanden na de enting opeens postief, misschien onder invloed van enting??
Door Anneke V
#747449
ja, ik was ook benieuwd naar een antwoord... ik ga het riskeren van hem een weekje niets te geven, maar probleem is dat zijn ogen ontstoken blijven..
hij heeft zo'n beetje hangogen en die zijn bijna altijd bloeddoorlopen en zitten altijd vol met viezigheid ( slijmen en vastgekoekte slijmen)... dus 'smorgens en 's avonds kuis ik zijn oogjes uit met boorzuurwater.
de dierenarts zegt dat dit komt omdat zijn ogen zo "hangen" en dat ik regelmatig een tijd oogzalf met antibiotica (terramicine of zoiets) mag gebruiken, maar ik durf het niet zo vaak te gebruiken, er zit toch antibiotica in!
Door Boefke
#747808
Boef krijgt nu ook echinaforce. Ik geef hem de kinderdosis, nl:
Kinderen van 2-6 jaar: 2-5x daags 3-6 druppels.
Kinderen van 6-12 jaar: 2-5x daags 5-10 druppels. (deze voor Boef, hij is 20kg) Hij krijgt dit nu een week of 3, 4 en ik stop er eind van de week mee.
Door Anneke V
#749084
Ja, want ik weet niet wat Pluto zijn probleem is, maar hij eet ook altijd maar gras, net een koe, overall waar hij komt gras eten, tijdens de wandeling, in de tuin!!!! Soms ruikt zijn poep naar rottend gras!!!!!!!!!!!
En ik wil niet dat hij tijdens een wandeling overal gras zit te vreten, het kan gespoten zijn enzo!
Onze buurman was aan de omheining (draad)aan het sproeien met Roundup en Pluto at het bespoten gras op!!!! Hij stak zijn neus door de draad om aan het lange gras te kunnen!!! Mijn vriend zag dit en onze buurman zei “ sorry, maar ik sproei toch verder want mijn haag ( hij heeft er mini plantjes geplant voor een beukenhaag) heeft veel geld gekost en anders gaat deze stuk door het woekerend onkruid” mijn vriend heeft hier niet op gereageerd waardoor ik natuurlijk pissed off ben, was ik het geweest dan had ik gezegd dat als mijn hond zou ziek worden of erger nog sterven door zijn vergif dat ik persoonlijk zijn “dure” haag zou uittrekken en dat dan nog maar het minste van zijn zorgen zou zijn!” en natuurlijk, onze buurman kent mij ondertussen al, ik ben degene thuis die zijn mond durft opentrekken ( wel alleen maar als het om mijn beestjes gaat) als hij mij in de tuin ziet loopt hij algauw naar binnen en laat hij zijn kop niet meer zien!
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door