Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Audrina
#712561
Mijn ouwe dibbes Donny van 14 heeft een wratje in zijn oog, aan zijn bovenste ooglid en hij heeft er last van (tranende ogen en prut). De DA durft het niet onder narcose weg te halen omdat Donny al zo oud is, dus die stelde al voor om hem met AB / oogzalf te behandelen, maar AB zie ik niet zo zitten eerlijk gezegd.
Kan ik hem hier Thuja voor geven? En zo ja, kan ik gewoon de volwassenen dosering aanhouden (Donny is ca 28 kilo)? En kan ik het ook van buitenaf met Thuja tinctuur behandelen of is dat schadelijk als dat in het oog komt?
Door Ascha
#712611
Thuja is heel goed te gebruiken bij wratten. Zowel inwendig als uitwendig.
Maar om het uitwendig  te gebruiken voor een wratje in het oog weet ik niet. Het lijkt me erg pijnlijk (alcohol).
Door Audrina
#712799
Okidoki, dan houden we het bij Thuja druppeltjes (van dr Vogel) voor inwendig gebruik. Of misschien hebben ze ze ook als tabletjes van VSM met eem hogere potentie, zal van de week even kijken bij m'n "kruidendrogist".  :)
Door Fynn
#712936
Hoi

Wij hebben een ridgeback van 18 maanden en bij hem zijn al 2x van die wratjes operatief weggehaald.
Nu had hij er ook eentje op zijn bovenste ooglid zitten die nog niet zo groot was.
Die hebben we 2x per dag aangestipt met Thuja en na een paar weken was het weg.
Ik houd hem nu goed in de gaten en als ik weer een wratje zie ga ik gelijk met Thuja beginnen.

Groetjes Rian ,Ijuba en Fynn
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#712942
Fynn schreef: Hoi

Wij hebben een ridgeback van 18 maanden en bij hem zijn al 2x van die wratjes operatief weggehaald.
Nu had hij er ook eentje op zijn bovenste ooglid zitten die nog niet zo groot was.
Die hebben we 2x per dag aangestipt met Thuja en na een paar weken was het weg.
Ik houd hem nu goed in de gaten en als ik weer een wratje zie ga ik gelijk met Thuja beginnen.

Groetjes Rian ,Ijuba en Fynn
Tristan heeft ook al een tijd last van zo'n wratje bij zijn ooghoek. Hij heeft het er een keer zelf (per ongeluk) afgekrabt, wat een bloederige toestand werd. We hebben het wratje (dat een soort steeltje heeft) een keer afgebonden met een flossdraadje. Dat werkte prima, alleen groeit er na verloop van tijd toch weer een wratje terug.
Nu zaten we erover te denken om het weg te laten halen, alleen wil ik dat liever niet als hij daarvoor onder narcose moet. We zoeken nog naar een andere oplossing.

Vandaar mijn vraag aan jou:
Had jij de Thuja D6 of de Tinctuur? En hoe ging dat aanstippen met die hoeveelheid alcohol bij het oog? Gaat dat niet irriteren? En moest jullie hond onder narcose bij het operatief verwijderen?

Alvast bedankt, :)
Annemarie
Door Audrina
#714318
Sinds vandaag krijgt Donny Thuja D6 van Dr Vogel (inwendig gebruik) en ook oogdruppels van Similasan nr 2 omdat Donny's ogen behoorlijk geirriteerd zijn. Kan iemand me vertellen hoe lang het ongeveer duurt voordat het wratje kleiner zou moeten worden / verdwijnt? (er vanuit gaande dat de Thuja gewoon aanslaat)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door