Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#662954
Ik heb al eens vaker gepost over de jeuk van mijn hond, bovenop zijn rug, maar met name onder en tussen zijn tenen. Dit levert regelmatig ontstekingen op, waar weer anti-biotica voor gegeven moet worden. Ik was het zat en heb dus nu een homeopatisch consult voor mijn hond gehad. Advies was, van de KVV af (Duck lam rijst) en nu aan de ZD van Hills. Als traktatie mag hij wel rauwe groenten en bijvoorbeeld een stukje appel. Maar de komende zes weken niets anders. Bovendien wordt er nu een constitutiemiddel gemaakt, naar aanleiding van alle gegevens. Wie van jullie heeft ervaring met ZD van Hills? Het is overigens de bedoeling wel terug te keren naar KVV als het aan de DA ligt. Wel een verademing zo'n DA zeg, die ook kritiek op mijn eigen vaste DA durfde te geven, naar aanleiding van een symptoom wat ik noemde. En een DA die de hond helemaal heeft nagekeken. Van top tot teen. Ook nog nooit meegemaakt. Wonderbaarlijk. Enfin wie o wie?
#663906
Mijn hond heeft dat ook, is al vanaf pup aan de kvv (voornamelijk Duck, alle soorten) Maar tijdens mijn vakantie gaf mijn vader haar nogal eens "slechte" traktaties toen zij bij mn ouders logeerde. Ze kreeg erg last van haar pootjes, haar kin, en kale oograndjes...Hierdoor zijn we erachter gekomen dat ze een voedselallergie heeft. Mijn moeder is met haar, nog tijdens mn vakantie, naar de DA geweest, en kwam terug met een 10 kilozak H/D van Hills...Mooi dat mijn hond dat niet eet...Toen ben ik gaan zoeken naar een Carnibest adres in de buurt, en die adviseerden mij om een eliminatie dieet van eend/rijst te geven...Ze krijgt dat nu zo'n 10 dagen, en ik heb nog geen verbetering gemerkt, maar ze moet natuurlijk ook eerst al die troep kwijt die nog in dr lijfje zit...

Als dat niet werkt dan gaan we weer een stapje verder...Maar ik heb goede hoop :)

Barfplaats wordt gesponsord door