Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Ollie
#656295
Weet iemand mischien wat goed werkt tegen kennelhoest?

Ik geef al bisolvon afgewisseld met thijmsiroop en cat's claw van Bloem..Ollie knapt aardig op en nu begint Belfi dus wat benauwd te worden. :-\

Ik moet straks de dierenarts ook nog terug bellen..maar ik dacht mischien hebben jullie nog een goeie tip :-\

Heeft iemand mischien ook ervaring met het middel kalium bichromicum?
Laatst gewijzigd door Ollie op vr 03 nov 2006, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ollie
#656334
Ik moet zeggen dat Belfi alweer een stuk minder benauwd is..dus het slijm lost wat op.
Door Audrina
#656336
Ollie schreef: Van de DA drogist.
Daar zit denk ik alleen maar tijm in en nog wat chemische toevoegingen he? Je zou anders als die op is misschien beter die van bijvoorbeeld Jacob Hooy kunnen halen. Daar zit naast tijm ook venkel, vlier, dennenknop, rozemarijn, sarsaparilla en heemswortel in, allemaal kruiden die een gunstig effect hebben op keel en luchtwegen. ;)
Door Ollie
#656337
Audrina schreef: Daar zit denk ik alleen maar tijm in en nog wat chemische toevoegingen he? Je zou anders als die op is misschien beter die van bijvoorbeeld Jacob Hooy kunnen halen. Daar zit naast tijm ook venkel, vlier, dennenknop, rozemarijn, sarsaparilla en heemswortel in, allemaal kruiden die een gunstig effect hebben op keel en luchtwegen. ;)
Er staat op met echinacea-extract weerstandverhogend.

Jacob Hooy ken ik niet, hebben ze die ook bij de DA drogist?

De bisolvon werkt ook goed trouwens..maar ja voor je gevoel doe je nooit genoeg :-\
Door Audrina
#656609
Ollie schreef: Er staat op met echinacea-extract weerstandverhogend.

Jacob Hooy ken ik niet, hebben ze die ook bij de DA drogist?

De bisolvon werkt ook goed trouwens..maar ja voor je gevoel doe je nooit genoeg :-\
In Bisolvon zit broomhexine en dat kan aardig wat bijwerkingen geven. :-\

Ik denk niet dat ze bij de DA-drogist producten van Jacob Hooy verkopen en dat je het bij de wat "alternatievere" drogisten moet zoeken. ;)
Door Ollie
#656732
Audrina schreef: In Bisolvon zit broomhexine en dat kan aardig wat bijwerkingen geven. :-\

Ik denk niet dat ze bij de DA-drogist producten van Jacob Hooy verkopen en dat je het bij de wat "alternatievere" drogisten moet zoeken. ;)
Ja dat zit er idd in..maar bisolvon is ons destijds aangeraden door een bulldogarts, aangezien Belfi haar strotteskelet verkalkt.

Wat voor bijwerkingen kan broomhexine geven dan?
Door Mevroi Kruim
#656782
Voor bijwerkingen zie hier http://www.efarma.nl/pages/winap.asp?ID ... =infotekst

" Op welke bijwerkingen moet ik letten?

Behalve de gewenste effecten kan dit middel ook bijwerkingen geven. De belangrijkste zijn maagklachten en overgevoeligheid.

Soms
Transpireren, duizeligheid en maagklachten. Heeft u maagklachten of een maagzweer (gehad), houd dan rekening met mogelijke irritatie van het maagslijmvlies.

Zeer zelden
Overgevoeligheid voor dit middel. Dit merkt u aan uitslag, roodheid, jeuk. Raadpleeg bij deze verschijnselen uw arts. Er kan zich ook een ernstige vorm van overgevoeligheid voordoen waarbij een zwelling van het gezicht, lippen, mond en keel optreedt. U kunt hierbij erg benauwd worden. Als dit ontstaat moet u onmiddellijk een arts opzoeken of naar de eerstehulpdienst gaan. Geef aan de apotheek door dat u overgevoelig bent voor broomhexine. Het apotheekteam kan er dan op letten dat u het middel niet opnieuw krijgt.
Krijgt u andere verschijnselen die u in verband brengt met dit middel, raadpleeg dan altijd uw apotheker. 

Heeft dit middel een wisselwerking met andere medicijnen?

U kunt dit middel beter niet gebruiken in combinatie met (vrij verkrijgbare) hoestmiddelen die de hoest onderdrukken. Hoesten is juist nodig om het verdunde slijm af te voeren.  "
Door charmed
#656901
Ik heb altijd honing in huis (dat werkt echt heel goed) en tussitin ;)

Gr. jacqueline

Ollie schreef: Weet iemand mischien wat goed werkt tegen kennelhoest?

Ik geef al bisolvon afgewisseld met thijmsiroop en cat's claw van Bloem..Ollie knapt aardig op en nu begint Belfi dus wat benauwd te worden. :-\

Ik moet straks de dierenarts ook nog terug bellen..maar ik dacht mischien hebben jullie nog een goeie tip :-\

Heeft iemand mischien ook ervaring met het middel kalium bichromicum?
Door dribbeltje
#666461
nou zit in die van de da drogist echt enkel thijm en echinacea,
en jacob hooy kunnen ze vaak wel bestellen als ze het niet hebben staan. Wat je anders kan pakken is die van weleda, dat is thijm siroop met cat's claw, en eveneens zonder chemische toevoegingen. Weleda werkt alleen met natuurlijke stoffen, of inderdaad tussistin van vsm, dan kun je de bisolvon ook laten staan, want die heb je dan niet meer nodig. Vsm is homeopatisch dus ook weer geen chemische stoffen.
Door Klazien
#678183
Op de site van www.huisdierendokter.nl en dan onder kennelhoest. Chinese kruiden 'Respire'. Zelf heb ik hiervan de chinese kruiden tegen blaasontsteking gebruikt en ik moet zeggen...perfect, dus geen Antibiotica nodig gehad  :)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door