Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#661016
Hee, grappig dat je er naar vraagt want gisteren dacht ik "even dat topic bijwerken". Ik vind Pinkel een andere hond. Ja OK, de verschillen zijn heel subtiel en ik denk eigenlijk dat alleen ik ze echt zie. Ze is veel opener geworden naar mij. Ze vraagt aandacht, ze laat merken wat ze vindt, we hebben gewoon echt heel veel meer contact. En dat is echt geweldig. Ze is ook veel minder onzeker en bang in het contact met mij maar ook met Leo (ik weet niet eens of Leo het door heeft. Zal het vanavond eens vragen). Eigenlijk zou ik morgen weer naar Edwin gaan maar omdat ik me nog zo slap als een vaatdoek voel, heb ik het uitgesteld naar de week erop. Ze heeft overigens nog steeds geen rust. Ze is nog steeds super-alert. En ik vind te. Dus op dat vlak is er nog niks veranderd, maar dat wist ik. We moesten immers beginnen bij de bodem. En dat is in mijn ogen heel goed gelukt. Ik vind Pinkel gewoon simpelweg niet meer dat zielige hondje.
Door conleeuw
#661059
oh wat goed zeg, kijk, of andere het zien of niet is niet eens zo belangrijk, als jij het maar zie, jij moet ten slotte met Pinkel samenwonen ....nu weet jij in iedere geval dat het werkt, en geeft het weer moed om door te gaan ;)
Door macgirlie
#661176
Fijn dat ze toch vooruit gaat. En iets wat in veel jaren is opgebouwd kan natuurlijk niet in een paar maanden opgelost worden. Maar zo te lezen is Pinkel op de goede weg.
Door Lizzy
#666097
Pinkel is gisteren weer bij Edwin geweest. Pinkel liep behoorlijk parmantig naar binnen. En ze was, voor haar doen, zeer toegankelijk naar Edwin. Al snel ging ze in de praktijk liggen zo van "ja, kletsen jullie maar over mij, ik ga ff tukken". Zeer op haar gemakje dus.

Edwin vroeg aan mij hoe het ging, ik vertelde hem dat ik een andere hond heb en logischerwijs kwamen we op de vraag "hoe nu verder". Aangezien Pinkel nog steeds een hyperdepieperhond in huis is, alles wil controleren, alsmaar blaft als ze denkt dat 'iets' haar huis nadert, vond Edwin het een goed idee om verder te werken aan vertrouwen. Maar nu vertrouwen in de aarde, in haar huis, in haar omgeving, in haar basis. Ik begreep direct wat Edwin bedoelde toen hij uitlegde dat zij bij gebrek aan vertrouwen dit bovenmatige controlerende gedrag toonde. Ik kreeg in iedere hand twee druppels van de "wilde bloesem essence", de Turkse Lelie, en daar mocht ik Pinkel weer mee aanraken.

Ja, wat er toen gebeurde was wel erg bijzonder. Ik raakte Pinkel aan (legde mijn handen op haar) en vrijwel direct ging zij op haar rug liggen. En ik mocht haar buik aanraken. Ik weet dat honden met regelmaat op hun rug gaan liggen, maar niet Pinkel. Pinkel is nog nooit, in alle jaren dat ze nu bij ons woont, op haar rug gaan liggen zodat ik haar op haar buikje kon aanraken. Maar goed, de combinatie van het werken met deze bloesem voor vertrouwen, waarbij je hond zich dan direct om draait en op haar rug gaat liggen: ja, dat kan gewoon niet missen!

Ze heeft deze bloesems gekregen, die gaan we haar dagelijks geven en over twee weken heb ik weer een afspraak. Ben benieuwd, wat de uitwerking van deze druppels verder op Pinkel zullen zijn!
Door Robian
#666130
Het enige wat ik kan zeggen is: WAUW !!!!!!

Wat geweldig dat het zo goed op Pinkel werkt. Ik ben erg nieuwsgierig hoe dit verder verloopt.
Ik hou je topic dus scherp in de gaten.

Super joh... Ik kan me echt voorstellen dat je die kleine stapjes vooruit wel van de daken wilt schreeuwen  ;)
Door conleeuw
#666131
jeetje Lizzy het is wel heftig zo'n reactie, vooral omdat Pinkel eigenlijk helemaal nooit haar buikje aanbiedt. Het beloofd dus wel wat...... ben benieuwd hoe het verder gaat, vindt het wel erg interessant ;)
Door Lizzy
#666174
Ja, ik vond de reactie ook heel erg wauw en heftig! Ik vond de reactie werkelijk heel erg mooi en ik was wel ontroerd. Ik vind het overigens buitengewoon bijzonder om dit bloesem-proces zo mee te maken.
Door Twiz
#666517
Nou Lizzy, het is toch ongelooflijk!!

Het is maar goed dat je er elke keer bij bent, anders zou je straks nog gaan denken dat er een vreemde hond mee is gegeven. Onverstelbaar dat een paar druppels olie op je huid zo'n mega verandering teweeg kunnen brengen.

Pinkeltje wordt misschien nog eens een vrolijke, blije, niet voor alles blaffende dame als je niet oppast ;)

Geweldig dat je toch al zoveel resultaat kunt zien, in toch betrekkelijk korte tijd (een maand of twee, toch?) als je nagaat hoe lang ze getreiterd en geschopt en geslagen is.
Door Jolly
#668131
oww Lizzy, ik kreeg spontaan een rilling en een traan toen ik je stukje las, en metene toen ik las dat ze op der rug ging liggen en der buikje liet kriebelen, dacht ik meteen, dat mocht eerst nooit, wauw wat een ervaring voor Lizzy en promt erna schrijf jij het.

Ik lees over 2 weken weer snel mee, hoe het gegaan is.
Door Dtje
#668145
Ik volg dit al een tijdje. Eerlijk gezegd ben ik zeeer sceptisch over alternatieve geneeswijzen maar ik vind dit wel boeiend en maakt dat ik iets minder sceptisch wordt.
Door Lizzy
#672426
Zo. Wij zijn vandaag weer bij Edwin geweest. Na twee weken Turkse Lelie te hebben gegeven. Pinkel is de afgelopen twee weken heel lastig in de omgang geweest. Ze is nog nooit zo alert en blafferig en springerig geweest.

En ik zei vandaag ook tegen Edwin dat ze heel erg veel stereo-typ gedrag heeft vertoond. Zoals altijd, maar dan nog een beetje meer. Edwin had me twee weken geleden al gewaarschuwd dat bepaald gedrag in hevigere vorm naar boven kon komen enne.... dat klopte dus.

In ieder geval een teken dat er weer veel gebeurd, in dat lijffie/koppie van de Pink!

Edwin vroeg me of Pinkel daarin (als ze zo hysterisch/stereotyp doet) te corrigeren is. En ik vertelde dat ze absoluut niet te corrigeren is. Ze hoort niks en ziet niks en doet gewoon 'haar ding'. Omdat ze het zo gewend is. Zou je haar kunnen vragen "Pinkel, waarom doe je dit nou?" zou ze zeggen "ik heb geen idee!". Als er iemand aan de deur staat, dan veert ze op, blaft ze, rent ze naar de deur, gaat daar als een gek rondjes staan draaien, net zo lang totdat of iemand binnen komt (en die hapt ze dan) of dat iemand vertrekt. Het maakt niet uit wat ik doe om dit gedrag te stoppen: ze stopt en gaat daarna onmiddellijk weer door.

Om deze bovenstaande reden besloot Edwin haar deze keer toch wederom Turkse Lelie te geven en om haar een nieuwe bach bloesem te geven, namelijk de kastanjeknop. We gaan daar de komende weken mee aan de slag.

Wat wel wederom een wonder was: de afgelopen keren dat we bij Edwin zijn geweest was Pinkel haar eeuwige gereserveerde zelf. De eerste sessies heeft ze lekker met haar rug naar Edwin toegelegen, zo van "nou, als ik jou niet zie zie jij mij vast ook niet". Typisch Pinkel. Gewoon moeilijk/geen contact mee te krijgen. Ze wilde in eerste instantie ook niet te dichtbij komen (de eerste sessies). Typisch Pinkel. Twee weken geleden was ze al heel ontspannen en liep ze uit zichzelf naar binnen en liet ze zich aaien.

Deze keer liep rende ze uit zichzelf richting de praktijk, maar nu opgetogen. Ze liep naar binnen alsof ze daar woont en ze ging vervolgens lekker onder het buro liggen pitten. Tijdens ons gesprek stond ze ineens op, liep naar Edwin toe, liet zich aaien, ging voor zijn voeten liggen, knorde wat en draaide zich op haar rug met een blik "joeeeehooeeee, houd eens op met babbelen en geef mij eens aandacht". Voor wie Pinkel een beetje kent: die weet dat dit echt niks voor Pinkel is. Dat ze vorige week op haar rug ging liggen toen ik met haar bezig was: dat was een wonder. Maar dat ze dit nu deed voor een relatief 'vreemde meneer', dat is echt niet normaal. Dus ook dit was weer een zeer bijzonder en wonderlijk moment! Ik geloof dat Edwin het ook wel erg leuk vond, om te zien hoe ze haar reserves totaal over boord gooide! En hem eigenlijk toonde "ik vertrouw je helemaal". Ik vond het erg lief en schattig om te zien. Ja, het raakte me echt.

De kastanjeknop.
Afbeelding
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door