Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door chrisje
#618406
Ik heb dit in een boek van Dr. Vogel gevonden i/v.m. epilepsie.

epileptici patiënten zouden een verlaagd kalkspiegel vertonen en met de urine veel kalk uitscheiden. Vooral dan aan fosfor gebonden kalk. Daarom vind hij het zeer belangrijk om een kalktherapie in te lassen in de vorm van kalkrijke voeding en Urticalcin.
Een combinatie van Nitaforce Vitamine D en Urticalcin (kalk), kelptabletten en eikemaretak (Loranthus Europaeus) zou helpen bij epileptici. Het gehalte kaliumjodide zou een hele gunstige invloed hebben op de klieren met interne afscheiding.

Heeft er iemand hier ervaring mee?
Laatst gewijzigd door chrisje op ma 21 aug 2006, 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Timmy
#619642
Ik heb er nog nooit van gehoord. Mijn Tim is van top tot teen doorgelicht vroeger, ook op dergelijke mineralen(tekorten) en zijn kalk was gewoon goed.
Het zou ook compleet het tegenovergestelde zijn van mensen die zeggen dat melk epilepsie (toevallen) kan veroorzaken.
Calcium is overigens wel goed  voor het zenuwstelsel; het helpt bij de transmissie van impulsen. Misschien dat Dr. Vogel daarop verder borduurde, maar je kunt natuurlijk nooit stellen dat daardoor de calciumspiegel bij elke epilepsiepatient laag is.

Gr.
Linda
Laatst gewijzigd door Timmy op di 22 aug 2006, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Barfplaats wordt gesponsord door