Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#617038
Netty schreef: dat zijn de dingen die ik graag lees..... ::) ;) :D
ik heb in mijn andere huis, in de tuin, ladingen Aloe Vera staan.
ik had het plan gevat om er een boel uit te rukken en weg te mikken, ze verdienen niet echt een schoonheidsprijs.
de maid van mijn dochter had ze allemaal uit de pot in de volle grond gepland, waar ik dus niet echt blij mee was.
maar nu ik lees dat ze helpen tegen teken en vlooien, gaan ze lekker terug in potjes, en krijgen ze een nieuwe kans, aardig toch?
Als je maar verslag doe van de sucess, ik was van plan om aanstaande jaar ook een van de Aloe planten als teken/vlooien preventie te gaan gebruiken, in de drink water en over de vacht, het is natuurlijk helemaal leuk als andere het ook proberen dan kunnen we beter zien of het wel of niet werkt. Niet alle Aloe planten zijn even bitter van smaak en of hebben dezelfde samenstelling, dus of ze allemaal werken weet ik niet, maar ik weet dat de sap van de Aloe ferox wel werkt (van vroegah).
Over de poeder van de sap van de Aloe wordt geschreven:
"Bitter Powder has been successfully used for the relief of hay fever and sinus problems, combatting parasites in animals by giving it to them to drink (in a solution) and also by adding it to their bath water."
En deze Aloe poeder aan een Aloe gel toevoegen dan kan je het ook gebruiken voor huid aandoeningen........
"Excellent for fungal infections, skin abrasions and to dry out open wounds. This product can be used on animals."
Ik ga het in iedere geval proberen....... wie weet hebben we straks nog een goede alternatief voor de teken en vlooien bestrijding. ;)
Door herder_lover
#617402
aloe niet weggooien hoor  ???

zonde.....

en tegen teken, nah ik neem het risico niet dat het werkt, dus blijf frontline gebruiken... maar voor de rest is het een topplant. Ook tegen muggenbeten, brandplekken, verbrandingen, ontstekingen...zo van de plant op het lichaam van mens en dier! En dat gewoon uit eigen tuin  ;)
Door Twiz
#617536
Ik heb er gisteren twee gekocht. Verdienen idd niet direkt de schoonheidsprijs maar dat kan mij niets schelen, als ze maar werken voor het doel waar ik ze voor heb gekocht nl. huidproblemen.
Het schijnt ook doeltreffend te zijn bij eczeem.

Twizzle heeft zo vaak een branderige huid op buik en liezen, dus daar ga ik het zeker proberen. Jullie horen nog van het resultaat ;)
Door conleeuw
#617558
Twiz schreef: Ik heb er gisteren twee gekocht. Verdienen idd niet direkt de schoonheidsprijs maar dat kan mij niets schelen, als ze maar werken voor het doel waar ik ze voor heb gekocht nl. huidproblemen.
Het schijnt ook doeltreffend te zijn bij eczeem.

Twizzle heeft zo vaak een branderige huid op buik en liezen, dus daar ga ik het zeker proberen. Jullie horen nog van het resultaat ;)
wel eerst een kleine proef stukje smeren !! ;)
Door Twiz
#617710
conleeuw schreef: wel eerst een kleine proef stukje smeren !! ;)
Oeps :o.........ik heb vanmorgen de buik en liezen lekker in de gel gezet.

Zoals met alle dingen die ik erop smeer, moet het eraf gelikt worden, dus dat Aloé Vera heel erg bitter zou smaken is voor mij nog niet bewezen..........of ik heb een hond die bittere dingen lekker vindt.
Gelukkig heb ik (omdat ik weet dat ze het aflikt) nog even gevraagd of het ook inwendig gebruikt mag worden.
Ik was al blij dat het niet te pruimen zou zijn, dan zou het tenminste op de plaats van bestemming blijven........maar ja, te vroeg gejuigd.........Twizzle vindt nu eenmaal alles lekker.

Zal ik dan toch maar verder gaan op een klein stukje?
Om te kijken hoe de huid erop reageert, of gewoon doorgaan? :-\
Door herder_lover
#617834
tsja dat is een keus, ik ken zelf niets of niemand die allergisch reageert op pure Aloe. Dus rechtstreeks uit de plant he, niet het verwerkte spul waar sommige mensen nog allerlei spullen bij gooien...
Ik gebruik het hier zelfs voor brandwonden  ::) (maar dan wel steriel uit de plant zo op de wond....) en bijna geen litteken over eraan hoor. Ik ben een overtuigd Aloe gebruiker  ;D
Door conleeuw
#617879
herder_lover schreef: tsja dat is een keus, ik ken zelf niets of niemand die allergisch reageert op pure Aloe. Dus rechtstreeks uit de plant he, niet het verwerkte spul waar sommige mensen nog allerlei spullen bij gooien...
Ik gebruik het hier zelfs voor brandwonden ::) (maar dan wel steriel uit de plant zo op de wond....) en bijna geen litteken over eraan hoor. Ik ben een overtuigd Aloe gebruiker ;D
;D ik ken wel iemand die allergisch reageert op Aloe Vera, daarom dat ik voorstelde om een proefstukje te smeren, maar het is goed gegaan. Niet alle Aloe planten zijn bitter, ten minste niet gal bitter, wel de Aloe ferox..... maar dat wil niet zeggen dat Aloe Vera niet zou helpen bij de genezings process, een Aloe plant hoef niet bitter te zijn om genezende kracht te hebben, al likken ze er heelwat van af, moet je maar hopen dat er genoeg op blijf om nog een genezende effect te hebben. Aloe Ferox is wel bitter, en juist daarom zou het effectief zijn bij vlo en teken bestrijding, maar ik loop nu vooruit op de zaken, want ik ga het eerst proberen, pas dan kan ik zeggen of het echt zo is ;)
Door 202Spots
#618020
Twiz schreef: Oeps :o.........ik heb vanmorgen de buik en liezen lekker in de gel gezet.

Zoals met alle dingen die ik erop smeer, moet het eraf gelikt worden, dus dat Aloé Vera heel erg bitter zou smaken is voor mij nog niet bewezen..........of ik heb een hond die bittere dingen lekker vindt.
Gelukkig heb ik (omdat ik weet dat ze het aflikt) nog even gevraagd of het ook inwendig gebruikt mag worden.
Ik was al blij dat het niet te pruimen zou zijn, dan zou het tenminste op de plaats van bestemming blijven........maar ja, te vroeg gejuigd.........Twizzle vindt nu eenmaal alles lekker.
TEveel kan 'n laxerend werking hebben...... :-\
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door