Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door jerry
#604660
Weet iemand een vervanger van prednison?
Mijn hond heeft een kaakspierontsteking.
In plaats van prednison wil ik een andere, minder schadelijke middel, gebruiken.
Weet iemand iets?
Door Lizzy
#605260
Heeft je hond echt een kaakspierontsteking of heeft hij een kaakspierverlamming? Waarom krijgt hij eigenlijk prednison? Ik denk niet dat er vervangende middelen zijn voor prednison maar ik denk wel dat veel natuurlijke middelen bij ziektes verbetering/genezing kunnen geven. Alleen vraag ik me af of deze klacht geschikt is voor thuismedicatie... Misschien is het een goed idee om contact op te nemen met een holistisch dierenarts of een homeopathischwerkend dierenarts!
Door evelyn02
#605464
Het is belangrijk te weten dat je prednison nooit zo maar mag stoppen en altijd langzaam afgebouwd moet worden. Prednison onderdrukt nl. de functie van de bijnierschors. Zou je nu plotseling stoppen dan is de bijnierschors niet in staat bijnierschorshormoon aan te maken en dan heb je een heel groot probleem.
Let op:
Ook als een hond ziek is mag je absoluut de prednison niet stoppen. Bij koorts heb je zelfs eerder meer dan minder prednison nodig. Wil je hond niet eten, zorg in ieder geval dat de prednison naar binnen gaat.

Of je in jouw geval de prednison kan vervangen door wat anders lijkt me moeilijk zo te beoordelen. Het lijkt me inderdaad een goed idee om Tannetje te vragen.

Evelyn
Gebruikersavatar
Door Hitam
#605469
Een kauwspiermyositis is een autoimmuunziekte en is lastig te behandelen zonder predison.
Het kan wel met acupuntuur, voeding en kruiden. Maar daarvoor moet je inderdaad naar een holistisch dierenarts.
Door jerry
#607419
Dank jullie wel.

Ik weet eigenlijk niet of Jerry een kaakspierontsteking of een kaakspierverlamming heeft.
Paar maanden geleden was Jerry ongeveer drie/vier weken ziek geweest. Het begon opeens ’s ochtends na de wandeling. Hij lag zo hevig te trillen en daarna drie weken lusteloos, veel afgevallen, en hij kon zijn bek bij niet openmaken, ongeveer 2 cm. Met alle kracht konden we zijn bek ook niet opendoen.
Naar DA geweest. Eerst 10 dagen antibiotica, zonder resultaat. Daarna 5 röntgenfoto’s gemaakt, niks te zien alles in orde. En DA zei dat het alleen een mogelijkheid is dat het een kaakontsteking is.
En dat Jerry moet prednison krijgen. Alleen heeft ze zo hoge dosis voorgeschreven, dat het niet goed met Jerry was- brakken/elke 5 min plassen. En zijn hoofd is zo raar geworden, alsof is alles naar binnen in gezopen.
We zijn naar nachtdienst -dierenarts geweest en die zei dat we veel lagere dosis Prednison moeten geven.
En nu krijgt Jerry ¼ deel van een tabletje ( 20mg).
Zijn kaak is wel geopend, misschien niet 100% maar 90% is zeker.
Hij kauwt boten elke dag, eet goed.
Alleen heb ik veel over Prednison negatieve dingen gehoord en gelezen en ik dacht dat ik iets minder schadelijk ga vinden. Chinese kruiden of zo.
Door AnnemiekenRosco
#2304866
Ik weet sinds vorige week dat mijn hond kauwspiermyositis heeft. Hij heeft geen klachten behalve dat zijn koppie heel smal is geworden. Sinds een paar dagen zit hij aan de prednizon. Heeft iemand ervaring met een hond met deze ziekte zonder dat er verder ziekteveschijnselen zijn?
Door Lizzy
#2305281
AnnemiekenRosco schreef: Ik weet sinds vorige week dat mijn hond kauwspiermyositis heeft. Hij heeft geen klachten behalve dat zijn koppie heel smal is geworden. Sinds een paar dagen zit hij aan de prednizon. Heeft iemand ervaring met een hond met deze ziekte zonder dat er verder ziekteveschijnselen zijn?
Bij mijn weten heeft Tannetje Koning (holistisch dierenarts) ervaring met deze ziekte.
Volgens mij is het een voortschrijdende iets, myositis, toch?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#2305288
AnnemiekenRosco schreef: Ik weet sinds vorige week dat mijn hond kauwspiermyositis heeft. Hij heeft geen klachten behalve dat zijn koppie heel smal is geworden. Sinds een paar dagen zit hij aan de prednizon. Heeft iemand ervaring met een hond met deze ziekte zonder dat er verder ziekteveschijnselen zijn?
Ja, ik heb het al eerder meegemaakt. Dat was een hond die voor wat anders kwam en hij had helemaal geen klachten van kauwspiermyositis, alleen totaal geen kauwspieren meer. Toen ik hem voor die andere klachten ging behandelen kreeg hij wel last met kauwen. Het kan dus wel ineens opkomen.
Door smulpaap
#2317600
AnnemiekenRosco schreef: Ik weet sinds vorige week dat mijn hond kauwspiermyositis heeft. Hij heeft geen klachten behalve dat zijn koppie heel smal is geworden. Sinds een paar dagen zit hij aan de prednizon. Heeft iemand ervaring met een hond met deze ziekte zonder dat er verder ziekteveschijnselen zijn?
Hier een link over de ziekte

http://www.marajuyo.nl/myositis.htm#Inleiding
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door