Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door qyan
#55268
Hitam schreef: Het trekt inderdaad wat beter als het heel heet is. Verder maakt het voor de effectiviteit niet zo heel veel uit.

Het is een goed idee om als die brandnetelthee goed gaat over te gaan op groene leem. Dan heb je kans dat hij daar minder heftig op reageert.
de brandnetelthee werkt super ::)
meneer blieft het niet ;D
vandaag was de eerste dag.
eerst dat halve kopje door zijn eten gegooid.
snuf, snuf, een voorzichtig likje en een kop van: vergiftig jezelf maar ;D
eten weg gehaald en pas weer eten gegeven op het volgende eetmoment.
weer bovenstaand ritueel toegepast: nee ;D eet het zelf maar, dacht qyan.

kan ik die brandnetelthee na of voor zijn eten niet gewoon met een spuitje in zijn bek spuiten ??? ;D
Door oebaya
#55371
qyan schreef:

de brandnetelthee werkt super ::)
meneer blieft het niet ;D
vandaag was de eerste dag.
eerst dat halve kopje door zijn eten gegooid.
snuf, snuf, een voorzichtig likje en een kop van: vergiftig jezelf maar ;D
eten weg gehaald en pas weer eten gegeven op het volgende eetmoment.
weer bovenstaand ritueel toegepast: nee ;D eet het zelf maar, dacht qyan.

kan ik die brandnetelthee na of voor zijn eten niet gewoon met een spuitje in zijn bek spuiten ??? ;D
Tuurlijk, alleen is het de vraag of je Qyan die stress aan wil doen.
Zou toch eens chlorofyl proberen, dat is ook een mild middel en is in capsules te koop, een capsule in zijn vlees heeft hij waarschijnlijk weggeslikt voor hij iets ruikt.
gr.
Nicolette
Door qyan
#55378
oebaya schreef:

Tuurlijk, alleen is het de vraag of je Qyan die stress aan wil doen.
Zou toch eens chlorofyl proberen, dat is ook een mild middel en is in capsules te koop, een capsule in zijn vlees heeft hij waarschijnlijk weggeslikt voor hij iets ruikt.
gr.
Nicolette
ja, is misschien een beter plan, heb het vandaag weer geprobeerd door zijn voer, maar hij doet net of ik hem wil vergiftigen ;D
heb hem lang niet meer zo beledigd zien doen :P
waar kan ik chlorofyl kopen: reform/ apaotheek, etc?
Door oebaya
#56388
qyan schreef:

ja, is misschien een beter plan, heb het vandaag weer geprobeerd door zijn voer, maar hij doet net of ik hem wil vergiftigen ;D
heb hem lang niet meer zo beledigd zien doen :P
waar kan ik chlorofyl kopen: reform/ apaotheek, etc?
Was gisteren even druk met een dinertje koken, dus zie je vraag nu pas. Maar een goede reformwinkel of zo'n winkel die in kruiden en andere voedingssupplementen handelt moet je er mee kunnen helpen. Ik heb hier een pot staan van het merk NOW en het werkt prima.
gr.
Nicolette
Gebruikersavatar
Door Hitam
#57803
Er zijn heel veel verschillende methoden om te ontgiften. Gewoon proberen tot je een middel gevonden hebt dat hij wel lust. Stress door toedienen is iets wat je zoveel mogelijk moet voorkomen, zeker als er alternatieven zijn.

Ontgiften kan door: tea tree olie, Crab apple, Aloe vera, groene leem, brandnetel, paardebloem, weegbree, mariadistel, berk, solidago (guldenroede), chlorofyllum, ribes nigrum, vasten, veel drinken en er zijn er vast nog veel meer die ik even vergeten ben.
De een werkt wat meer op de nieren en de ander meer op de lever of het bloed.
Door crutz
#58832
qyan schreef: ok, dan moet ik ff op zoek dus.
zoveel heb je hier niet ;)
niet zo gek ver van je zit wel een soort van reform winkeltje waar ze je denk ik wel kunnen helpen

in de Herenstraat in Voorburg (is toch best dichtbij) en dan aan de kant van Leidschendam (begin/eind van de winkelstraat) daar zat vroeger een soort van drogist/reform winkel waar best veel te krijgen was (tegenover de kappersschool, als die daar nog zit)
Door qyan
#59237
crutz schreef:

niet zo gek ver van je zit wel een soort van reform winkeltje waar ze je denk ik wel kunnen helpen

in de Herenstraat in Voorburg (is toch best dichtbij) en dan aan de kant van Leidschendam (begin/eind van de winkelstraat) daar zat vroeger een soort van drogist/reform winkel waar best veel te krijgen was (tegenover de kappersschool, als die daar nog zit)
daar ben ik weleens geweest, maar zo gek veel vond ik ze niet hebben
Door qyan
#59238
crutz schreef:

niet zo gek ver van je zit wel een soort van reform winkeltje waar ze je denk ik wel kunnen helpen

in de Herenstraat in Voorburg (is toch best dichtbij) en dan aan de kant van Leidschendam (begin/eind van de winkelstraat) daar zat vroeger een soort van drogist/reform winkel waar best veel te krijgen was (tegenover de kappersschool, als die daar nog zit)
daar ben ik weleens geweest, maar zo gek veel vond ik ze niet hebben
Door crutz
#59242
qyan schreef:

daar ben ik weleens geweest, maar zo gek veel vond ik ze niet hebben
oke, heb ben daar ook na mn middelbare school tijd niet echt meer veel geweest en in die tijd was ik niet echt met dit soort zaken bezig ;)
Door oebaya
#59274
Maar je kan wel vragen of ze het kunnen bestellen. De winkel in Maastricht waar ik de chlorofyl capsules haal, moet het ook bestellen.
gr.
Nicolette
Door nienke_p
#83078
Hitam schreef: Er zijn heel veel verschillende methoden om te ontgiften. Gewoon proberen tot je een middel gevonden hebt dat hij wel lust. Stress door toedienen is iets wat je zoveel mogelijk moet voorkomen, zeker als er alternatieven zijn.

Ontgiften kan door: tea tree olie, Crab apple, Aloe vera, groene leem, brandnetel, paardebloem, weegbree, mariadistel, berk, solidago (guldenroede), chlorofyllum, ribes nigrum, vasten, veel drinken en er zijn er vast nog veel meer die ik even vergeten ben.
De een werkt wat meer op de nieren en de ander meer op de lever of het bloed.
Hi mensen,

M'n eerste berichtje/reactie op de barfplaats :)

Ik heb namelijk een Duitse Herder reu van 2 1/4 jaar oud. Die heeft al geruime tijd huid problemen: jeuk, hotspots en een ietsje te droge huid. Ik heb al eerder over hem geschreven op andere lijsten en om adviezen gevraagd. Voorheen dacht ik dat hij een allergie tegen kip had, maar dat lijkt toch niet zo te zijn. En ik ben nu wer terug naar af, heb nl geen idee wat die klachten veroorzaakt ??? Wat nu erg opvalt is dat afgelopen koude seizoen de klachten verdwenen en hij vrij mooi in de vacht terug kwam. Helaas met de hitte (temp oplopend tot over de 40 graden celcius) zijn de klachten terug en wel zo erg dat hij in ene met 5 fikse hotspots rond liep en er ook zichtbaar last van had. Hij prefereert koel plekken.
Ik heb de vacht erom heen weggeknipt en de spots eerst schoongemaakt met hydrogen peroxide, daarna heb ik aloe vera erop gewreven. Dat hielp. Maar ik neem er niet de oorzaak mee weg.

Ik zit nu te denken in de richting van een fikse schoonmaak dmv vasten (maar hoe lang?) en middelen waarvan ik weet dat die hier te krijgen zijn zoals aloe vera , TTO (helaas wel minder goed dan wat je in NL kunt krijgen), Crab Apple, Ribus Nigrem.

Hoeveel kan ik van wat geven en kan ik dingen samen geven? Bijv Crab apple EN Ribes Nigrem EN aloe vera? Of wordt dat teveel van het goeie?

MVG, Nienke
Door oebaya
#83081
Heeft je hond geen pollen allergie? Je koppelt het aan warmer weer, maar sinds de Lente is losgebroken met mooie dagen zijn er ook weer pollen in de lucht. Ga eens naar een homeopatische dierenarts, wellicht kan die je helpen.
gr.
Nicolette
Door nienke_p
#83089
oebaya schreef: Heeft je hond geen pollen allergie? Je koppelt het aan warmer weer, maar sinds de Lente is losgebroken met mooie dagen zijn er ook weer pollen in de lucht. Ga eens naar een homeopatische dierenarts, wellicht kan die je helpen.
gr.
Nicolette
Hoi Nicolette,

Bedankt voor je reactie. Helaas ben ik dom geweest en niet in m'n mail vermeld dat ik dat ik niet in Nederland woon maar in Chiang Mai Thailand. Daar zijn de weersomstandigheden anders. Het koele seizoen betekent minimum temp van tussen de 5 en 10 graden en max temp 25 en 30. Zodra het kwik onder de 20 komt loop ik al met een winterjas aan en lopen de honden hyperblij te dollen. Dit jaar bleef het 'snachts vrij lang lekkerkoel, maar in een week vlogen de temp omhoog met een van min temp die niet onder de 20 komt en max temp van 41 graden (dag en nacht verschillen van 20 graden dus en ik heb geen aircon :-\). De vochtigheids graad is ook vaak erg hoog (boven de 70%).

Tijdens het winter seizoen zijn erg erg veel bloemen, dus ik zit niet in die richting te denken.

Sorry, dat ik niet dudielijker ben geweest,

MVG, Nienke
Door oebaya
#83511
Geen idee waar het is waar je in Thailand woont, maar Azië kennend, is de luchtvervuiling er vaak nogal fors. Kan zoiets niet spelen en reageert de hond dan soms daar op? Bij hogere, aanhoudend hoge temperaturen neemt smog nl. toe.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door