Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Truus
#491241
Ja hoor, probiotica is een goede bacterie. Ik heb even een mooie uitleg van Lizzy opgezocht.Zo mooi kan ik het niet verwoorden ;) ;D

Probiotica zijn goede bacterieen die in de darmflora kunnen leven. Ze scheiden een melkzuur uit dat er voor zorgt dat slechte bacterieen niet overleven. Wanneer ze in grote getalen aanwezig zijn in de darm, dan zorgen ze ervoor dat slechte bacterieen niet eens de kans krijgen om zich te vermenigvuldigen. Ze stimuleren het afweersysteem, ze helpen bij de vertering en daarnaast zorgen ze er ook nog eens voor dat de afvalstoffen van slechte bacterieen onschadelijk worden gemaakt. Antibiotica, wormmiddelen, veel andere medicijnen: zorgen ervoor dat deze goede bacterieen gedood worden of het aantal van de goede bacterieen in de darm (om bovenstaande te kunnen doen) niet meer genoeg is.

Probiotica kun je inzetten wanneer de darmflora niet sterk genoeg is. Door bijv. de inname van AB en wormmiddelen of stress. Het kan ook gebruikt worden bij diarree, door voedselveranderingen, invasie van slechte bacterieen en ook bij het versterken van het immuunsysteem.

Mag ik ook vragen waarom jij het gaat geven?
Door Lette
#491545
Ik wil haar weerstand een beetje opschroeven, ze is ten eerste net ontwotmt, toen ze net loops werd en straks moet ze natuurlijk ook ontwormt worden met de pups mee.
Door Lizzy
#491618
Je kunt daar inderdaad wel probiotica voor gebruiken hoor. En het is ook veilig bij zwangere mensen en ik zie echt geen enkele reden waarom het bij zwangere honden niet veilig zou zijn. Ik heb ook bij Protexin gekeken (die maken een probiotica, speciaal voor de verkoop bij dierenartsen), en daar wordt niks gezegd dat het bij zwangere honden niet gebruikt mag worden. Ergo, het mag zelfs bij net geboren pups gebruikt worden: http://www.whgdierenartsen.nl/html/vest ... e_vet.html en dan probiotica kiezen).
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door