Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door ginny
#485935
even weer een vraagje, zoals jullie misschien gelezen hebben, wordt volgende week woensdag mijn pup geopereerd aan haar PL, nu moet ze een aantal weken erg rustig blijven veel benchrust etc, nu is onze doortje een adhdtje, en ik zit me nu al te bedenken wat ik haar kan geven dat ze rustig blijft, ik geloof dat ze de eerste dagen na de operatie wel zichzelf rustig houd ivm pijn aan de wond, maar de weken daarna ???

ik weet dat ik calmivet of valium etc kan geven, maar dat is toch eigenlijk mijn laatste optie, hebben jullie tips met betrekking op homeopathie wat ik zou kunnen proberen, om haar wat rustig te houden, ben zo bang dat ze zich zelf zo gaat opwinden dat ze in de bench zit dat ze de wond beschadigd.

groetjes simone
#485971
Er is een plantaardig middel wat geen kwaad kan n.l.
Rustcompositum van Groene Os of Rescue Remedy .
Vraag ook even raad aan de Dierenarts maar een erg straf middel als b.v. Valium zou ik niet geven.
Succes straks met het kleintje!
#485979
heb net even gelezen over rustcompositum mag langdurig gebruikt worden maar dan wel na elke drie weken een stopweek.

heb ook dogcalmer gevonden dat is ook allemaal gebaseerd op kruiden, dat zou misschien ook iets kunnen zijn, wordt gebruikt voor drukke onrustige honden, ik ga even daarover opzoeken of het voor puppen gebruikt mag worden.

bedankt alvast voor de tip..

groetjes simone
#486108
Canistress van Biodynamics/Animamed is misschien ook nog iets om te overwegen:

Samenstelling:
Voedingssupplement in vloeibare vorm, rustgevend voor honden op, op basis van magnesium, selenium en plantenextracten van Crataegus oxyacantha, Lotus corniculatus, Humulus lupulus, Eschscholtzia californica, Valeriana officinalis, Ballota nigra.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door