Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door 202spots
#38850
[quote="sylvia"]
oooo ja das echt amerikaans zelf oorcleaners maken ;D
[/quote]
Niks verkeerds mee toch? ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#38884
[quote="202spots"]
[quote="sylvia"]
oooo ja das echt amerikaans zelf oorcleaners maken ;D
[/quote]
Niks verkeerds mee toch? ;)
[/quote]
voor mij niet hoor,ik vindt het alleen hel veel werk terwijl je hier een oorcleaner kan kopen die gegarandeerd goed werkt.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#39009
Lizzy schreef: Ik vind de Prodier oordruppels van VSM ook niet verkeerd.
Bij cockers en andere rassen met dik behaarde en dicht vallende oren is bijna geen oorcleaner goed genoeg,de meeste zijn veel te mild.Vandaar dat ik dat recept van Dorit zo herkenbaar vondt,de email lijst van de amerikaanse ami's (showcockers) daar gaan er af en toe 20 mails over het maken van de oorcleaner die gewoon zorgt dat er geen ooronsteking onstaat.
Gelukkig hebben mijn amerikanen nog nooit een ooronsteking gehad,want het is echt heel zielig.
Door jolly64
#39067
Ik heb een engelse cocker gehad en die had ook steeds oorontsteking door die hangoren
Zat ook eens een keer een oorkruiper in (zo'n stuk strohalm die langs de weg staan soms)
Ze is ruim 13 jaar geworden en ik mis haar nog steeds
Zij zat altijd op CD voer omdat ze blaasstenen had gehad
Maar had toen nog geen ervaringen met vers vlees :'(
Had ze vast en zeker lekkerder gevonden
Maar gelukkig vond ze het voer heerlijk
Gr Jolanda
Door jolly64
#39068
O ja de naam schiet me ineens te binnen
Het is een korenaar(die trohalm)
Zijn echt rotdingen
Ze heeft er ook is een in haar oog gehad en die wilde er echt achter kruipen
Gelukkig kon de da hem eruit halen
Maar was wel erg pijnlijk voor mijn hond :'(
Gr Jolanda
Door Lizzy
#39213
Hoi Jolanda, ja, die korenaren zijn verschrikkelijke pest dingen! Onze Basset heeft er ook twee keer een in haar oor gehad... Ze moest 1 maal zelfs onder narcose gebracht worden om het ding te verwijderen (het deed te veel pijn).

Oh Syl, ik ben met je eens dat Prodier Oordruppels geen oorreiniger is. Maar, met deze druppels schijn je te kunnen voorkomen dat er veel oorsmeer ontstaat. Ik pluk dit even van puurnatuur.nl:

Indicaties
Bij overmatige oorsmeerproductie, oormijt en oorpijn of oorjeuk door oorontsteking. Met oorontsteking wordt hier uitsluitend bedoeld een ontsteking van de huid aan de binnenkant van de oorschelp en de uitwendige gehoorgang tot aan het trommelvlies.

Eigenschappen
Door reiniging van de uitwendige gehoorgang verbetert Prodier Oordruppels de bereikbaarheid van de zieke huid voor de werkzame bestanddelen. Een geringe oormijtbesmetting wordt in de kiem gesmoord.
Cardiospermum en Ledum werken jeukstillend.
Mentholum heeft een verkoelend effect, daardoor wordt de jeukstillende werking nog verhoogd. Chamomilla en Echinacea angustfolia weren infecties en bevorderen de genezing van ontstekingen.

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 11 jan 2004, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#39219
Ik wil eigenlijk ook wel weten waar je die Leo Specicare kan kopen!

Groetjes, Lizzy
Door Helen
#39233
Hallo, weet je wat pas lastig is een muis in het oor van je hond.....Maar jullie weten nu de oplossing: verdrinken met zilverwater!! ;D ;D
Door oebaya
#39273
[quote="Lizzy"]
Ik wil eigenlijk ook wel weten waar je die Leo Specicare kan kopen!

Bij de dierenarts.
gr.
Nicolette
Groetjes, Lizzy
[/quote]
Gebruikersavatar
Door sylvia
#39589
[quote="Lizzy"]
Ik wil eigenlijk ook wel weten waar je die Leo Specicare kan kopen!

Groetjes, Lizzy
[/quote]

Nicolette zei het al ,bij de da.
Leo is met alle producten alleen verkrijgbaar bij de da,ze hebben ook een hele goeie voorhuidcleaner.
Door oebaya
#39653
[quote="Karin & Pyrs"]
[quote="Lizzy"]
Ik wil eigenlijk ook wel weten waar je die Leo Specicare kan kopen!

Groetjes, Lizzy
[/quote]

Ook via de site van SanaVesta te bestellen:
http://www.sanavesta.nl/
[/quote]

Dank voor dit adres. In België is nl. geen Leo verkrijgbaar.
gr.
Nicolette
Gebruikersavatar
Door sylvia
#39849
[quote="oebaya"]
[quote="Karin & Pyrs"]
[quote="Lizzy"]
Ik wil eigenlijk ook wel weten waar je die Leo Specicare kan kopen!

Groetjes, Lizzy
[/quote]

Ook via de site van SanaVesta te bestellen:
http://www.sanavesta.nl/
[/quote]

Dank voor dit adres. In België is nl. geen Leo verkrijgbaar.
gr.
Nicolette
[/quote]

Wat grappig Nicolette,want hier is het een tijd niet verkrijgbaar geweest en toen kon je het in belgie wel halen ;D
Gebruikersavatar
Door Hitam
#39877
Ik heb een keer de oorcleaner van Leo in mijn eigen oren gedaan, om te voelen hoe dat was. Sindsdien gebruik ik hem nooit meer!!!!
AAAUUUW! :o :o :o
Ik durf ze niet meer zelf uit te proberen, maar eigenlijk zou je het wel moeten doen. Dan weet je wat je er in stopt.

In de praktijk maak ik een cleaner van een flesje Aloe Verasap en 10 druppels Tea Tree er in. Werkt voortreffelijk, heb ook dat nog niet in mijn eigen oor gedaan, durf echt niet meer. ::) ::)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door