Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door ~Joke~
#461363
Vermijd ook nekken en maagjes van graangevoerde dieren. Ze kunnen graankorrels of sporen van graan bevatten. Vorig jaar had ik kalkoen voor de honden ontdekte ik kalkoenpoep aan het stuitje. De poep van graangevoerde dieren bevat ook gluten dus ook kalkoen is geschrapt. Spike krijgt helemaal geen gevogelte meer. Alleen nog wilde eend. De fazant is nu ook van het menu geschrapt omdat ik er een handjevol graankorrels afhaalde. Ook met pens is het uitkijken. Vooral koeien eten veel veekoeken[graan] Ik gebruik hoofdzakelijk geiten en schapenpens voor hem. Het is een gok maar tot nu toe gaat dat goed.
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op vr 06 jan 2006, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
#461472
Bedankt voor al jullie reakties. Ik schrik me de pleuris van die Prednison. Als ik dat geweten had, had ik het nooit gedaan. Gelukkig gaat het nu wel een stuk beter met hem. Alles is weer rustig. Ik denk dat het ook een probleem van sneeuw is geweest. Iedere keer natte pootjes. Ondanks dat ik ze steeds afdroogde met een handdoek, zal dit ongetwijfeld meegespeeld hebben. Maar ik houd hem in de gaten. Tevens hangt mijn huis nu vol met bakjes water aan de verwarming. Ik heb het idee dat dit ook helpt.
Door DIB
#478746
Jeuk en huidproblemen kunnen heel goed komen door de verwarming. Het komt zelfs heel veel voor. De verwarming droogt de huid uit en dit kan irritaties geven. Zorg in elk geval dat je hond een koele slaapplaats heeft en niet vlak bij de verwarming ligt.

Bij een droge huid wil het ook helpen om plantaardige olie over het voer te doen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door