Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Truus
#41845
charlie schreef: ja, moet ik nog even kijken of ik dan kan. Vindt het wel heel leuk.
Kijk er ook erg naar uit.
Groetjes
O.K..hou de Topic van Margreet in de gaten ( moet nog komen hoor) dan horen we het wel he ;)
Zien we elkaar weer 8)
Groetjes.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#41872
charlie schreef: ja, ze heeft 2 keer last gehad van jeuk en rode plekken door het krabben. Toen ik die brokken van de dierenarts kreeg was het zo weg. Toen ben ik weer begonnen met gewoon voerenen en vers vlees, daar kreeg ze geen reactie meer op. Dit is een bijna anderhalf jaar geleden. Dus ik vroeg me af of het wel een voedselallergie was. Toen dacht ik dat het van de stress was geweest, omdat ik in die tijd in een hele moeilijke situatie zat.
Omdat ze er nadien al 1 1/2jaar geen last van heeft gehad, heb ik besloten haar toch te laten dekken.
Maar nu heeft ze er toch weer last van gekregen.
Ik begrijp jullie reactie heel goed. Ik hoop dat dit het een en ander verklaard.


Ik zou de pups heel goed volgen want allergie is zeker erfelijk.Ik heb ooit een dekking gedaan van een reu die er goed uitzag niets over bekend ivm allergien, s'middags had hij mijn teef gedekt en s'avonds hoor ik van de fokster dat hij hom. medicijnen slikte omdat hij allergisch was.Hij kreeg er hele lelijke huidplekken van (die hij ten tijde van de dekking niet had) ik krijg toen bekant een beroerte,en heb geduimd dat de dekking niet geslaagd was,helaas drie pups,en alle drie last van allergieen twee ervan ernstig en 1 in mindere mate.
Met de eigenaresse van de reu heb ik nooit een woord meer gewisseld ,zij heeft de reu op al haar teven gebruikt :-\

Vandaar mijn vraag,voor mij is allergie dus een duidelijk punt van uitsluiting voor de fok.
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 18 jan 2004, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Esther&co
#41933
wat een elende, ja ik heb de puppemensen al op de hoogte gebracht. Ze weten ervan. En kunnen als ze problemen hebben bij mij terecht.
Ik weet ook niet zeker of het een voedselallergie is....het heeft duidelijk effect als de hormonen aan het schommelen zijn. Maar ja, ik steek het niet onder stoelen of banken voor de puppenkoper....
Als die huidreactie iets was wat nog staads was, had ik haar niet laten dekken. Laat ik dat voorop stellen.
Voor mij gaat ook de gezondheid van de hond voorop.
Ik hoop gewoon dat het iets tijdelijks is, wat ze niet doorgeeft.
Verder binnen de lijn (en ik ken ze tot 6 generaties terug), is het nog niet voorgekomen.
Maar we houden het in de gaten.
Groetjes Esther
Door Paul_Barte
#41939
Esther....pluim voor jou!!! Je bent een serieuze fokster, waren er maar veel meer van dit soort foksters!!!!!!!

Soms gebeuren er dingen die je niet in de hand hebt.
Zit inderdaad ook aan iets hormonaals te denken maar ook dat heeft een oorzaak.
Zou wel de moederhond wat extra Omega-6 toedienen in de vorm van borageolie!!!! Door het grote percentage GLA's (20 tot 22%) maakt het lichaam extra stoffen aan die dit soort reacties onderdrukken en.....kwaad kan het zeker niet!!!
Door Esther&co
#41965
nou ja die pluim weet ik niet, of ik die verdien.
Ik probeer een ras te verbeteren en niet te vermeerderen. Ik probeer ook alles zo eerlijke en duidelijk mogelijk voor de honden te bekijken.
De puppenmensen zijn op de hoogte, en voor mij is het ook steeds meer duidelijk, dat het samenhangt met een hormoon kwestie...
Maar ja dat kan ik nu niet veranderen, omdat er puppen zijn. Dit heeft de moeder en iedereeen (incl. puppenmensen kunnen dit zien).
Mensen hebben ok recht op dit soort eerlijkheid, je kunt het camoufleren, of de moeder ergens verstoppen, maar dat zou ik zelf helemaal niet willen. Ik probeer het gewoon te doen, zoals het het beste is, Ik hoop dat de puppenmensen hierover tevredern zijn.
Door Paul_Barte
#41967
charlie schreef: nou ja die pluim weet ik niet, of ik die verdien.
Ik probeer een ras te verbeteren en niet te vermeerderen. Ik probeer ook alles zo eerlijke en duidelijk mogelijk voor de honden te bekijken.
De puppenmensen zijn op de hoogte, en voor mij is het ook steeds meer duidelijk, dat het samenhangt met een hormoon kwestie...
Maar ja dat kan ik nu niet veranderen, omdat er puppen zijn. Dit heeft de moeder en iedereeen (incl. puppenmensen kunnen dit zien).
Mensen hebben ok recht op dit soort eerlijkheid, je kunt het camoufleren, of de moeder ergens verstoppen, maar dat zou ik zelf helemaal niet willen. Ik probeer het gewoon te doen, zoals het het beste is, Ik hoop dat de puppenmensen hierover tevredern zijn.
Maar dat is precies wat ik bedoel....duidelijkheid EN eerlijkheid!!
DURVEN vertellen dat het niet helemaal gelopen is zoals je het zou willen, de puppykopers waarschuwen, zeggen dat ze bij je terecht kunnen etc. etc...........

Je moest eens weten hoeveel fokkers en foksters er zijn die NOOIT problemen hebben met hun honden en dan mij opbellen 's-avonds :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#42024
Paul_Barte schreef:

Maar dat is precies wat ik bedoel....duidelijkheid EN eerlijkheid!!
DURVEN vertellen dat het niet helemaal gelopen is zoals je het zou willen, de puppykopers waarschuwen, zeggen dat ze bij je terecht kunnen etc. etc...........

Je moest eens weten hoeveel fokkers en foksters er zijn die NOOIT problemen hebben met hun honden en dan mij opbellen 's-avonds :-\
Het feit dat er meer onverantwoordelijke fokkers bestaan dan verantwoordelijke is altijd al zo geweest,verantwoorde fokkers moet je met een lantaarntje zoeken,en dan heb ik het nog niet eens over broodfokkers.
Door Esther&co
#42027
Ja, ik zit mn hele leven al tussen fokkers van verschillende rassen. En ken het type broodfokker/opkopper.
De fokker wie zn honden nooit iets mankeren.
De fokker die nooit thuis is als je hem/haar nodig hebt. De fokker die boos wordt als je een vraag steld over de gezondheid van de pup. Een fokker die.....
Nou ja, noem maar op.
Ik ben erg blij dat ik mezelf recht in de ogen kan kijken, en de eerlijkheid heb. Mijn moeder doed dit ook, en de vrouw waar ik op pas iun de kennel, doed dat ook. Van alle jaren dat ik er werk, is zij altijd nog eerlijk geweest over de gezondheid van een lijn. Ook wat betrefd HD en ED. De papieren zijn altijd bij de hand om mensen te kunnen tonen hoe het allemaal in elkaar zit.
En dat vind ik zelf een vertrouwd gevoel. Je bent als fokker bezig met de honden, hun welzijn en gezondheid. En niet met het vullen van je zkken. Het is leuk er wat aan over te houden. Maar als je gaat bekijken wat een rekeningen je voor voeding, dierenarts enz. betaald....nou ja, reken maar uit.
En ik zal de laatste zijn die zegt dat je er niets aan overhoud. Maar dat moet niet de rede van het fokken zijn.
Mijn rede is, ik wil wat bijdrage aan de verbetering van het ras. En ik vind het gewoon ontzettend leuk.
Ik denk dat dat de belangrijkste dingen zijn.
En dat er gesproken wordt over een pupoverschot bij de vereniging, .......ik vraag het me af. Van de mensen die mijn puppen krijgen, staan er 2 al meer dan een 1/2jaar op de wachtlijst.
En een ervan heeft via de NLV nog een aanbod gekregen voor een volwassen hond, omdat er geen puppen waren?????????dus........

Nou, het is alweer een aardig verhaal geworden. Ik ga maar weer een stoppen.
Oh eh Ik wil alleen nog weten, waar ik die Borageolie kan kopen.
Het is nu wel aann het minderen, ze krabt niet meer en de haren groeien al terug, maar dan heb ik het in huis, in geval van terugkomst zeg maar..
Groetjes en bedankt voor jullie reacties ;)
Door margreet
#42038
charlie schreef: oké Paul......????

Trutje stuur hem gewoon een pbtje dat gaat denk ik sneller. ;D ;D ;D ;D
Door Esther&co
#42042
kreeg net een mailtje van hem. Heb hem meteen gebeld. Dus morgen is het in huis.
Bedankt voor de tip in iedergeval.
Door Esther&co
#42809
Paul bedankt, heb het vandaag binnen gekregen. Heb het ook maar direkt gegeven. Ik ben heel erg benieuwd.
Je hoort van me wat het met haar doet.
Groetjes Esther
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door