Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Irm-Joh
#449738
Hoi Sas,
Heel fijn om te horen dat je hond dusdanig opgeknapt is na de behandeling bij Schulze.
Als je ziet hoe minimaal de ingreep eigenlijk was, vergeleken met b.v. bekkenkanteling wat Nederlandse DA's vaak adviseren, dan is dit eigenlijk te gek voor woorden.
Ik heb hetzelfde meegemaakt en elke dag opnieuw staan wij verbaasd van onze hond.
Ik hoop dat Schulze blijft werken tot dat onze 2. hond artrose begint te krijgen... Bij de eerste symptomen staan wij direct bij hem op het matje.

Groetjes en fijne kerst. Je mooiste cadeau heb je al.
Irm

:)
Door Sas
#452147
Hoi Lizzy,

ik ben inderdaad bij Schulze geweest. Aardige en bekwame man! Ben niet zo' n fan van dierenartsen... te veel meegemaakt, denk ik. Hij is heel reeël en zegt wat hij denkt dat het beste is voor je hond.
EN hij is heel lief voor je hond :)

Hoi Irm,

hij vertelde mij dat hij een kliniek in Nederland wilde beginnen, alleen voor goudacupunctuur (in de buurt van Texel, daar heeft hij een vakantiehuis)
Misschien dichterbij dan Kamen??
Laten we er maar op hopen dat je het gewoon niet nodig hebt, toch ;)

Gisteren heeft Amber zich vergallopeerd op het strand, ze was lekker aan het rennen en spelen, zoals ze nog nooit heeft gedaan. Hopelijk is het van tijdelijke aard... toch maar weer even pijnstillers

groetjes saskia
Laatst gewijzigd door Sas op ma 26 dec 2005, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Irm-Joh
#452250
Hoi Saskia, Goh wat vervelend voor Amber. Ze heeft natuurlijk heel wat in te halen ... Hoop dat dit gauw over gaat zo dat ze weer heerlijk kan genieten van het hollen en spelen.

Ik weet inderdaad dat Schulze bijna elk weekend op Texel zit - denk dat de afstand voor ons niet veel verschil is. Maar wat maakt het uit - alles wat binnen 2 - 3 uur te bereiken is, is gemakkelijk om te doen.
Natuurlijk hopen we dat we hem niet nodig hebben bij onze 2. hond, maar het is gewoon een geruststelling om te weten dat er een prima (minimaal-invasieve) methode is die goed helpt bij HD/arthrose/spondylose.

Vertel het in ieder geval door, Saskia, voor de dieren is het zo belangrijk dat deze methode ook in Nederland bekend wordt.
Ik heb dit jaar 6 hondenbazen overtuigd om naar Schulze te gaan. Alle 6 beesten zijn na de behandeling binnen 1 maand ongelofelijk opgeknapt. Als ik deze honden nu zie lopen, word ik er gewoon vrolijk van.

Groetjes,
Irm

:)
Door Sas
#452596
Hi,
allemaal overtuigd via barfplaats???
Ik ben hier pas gaan lezen toen mijn andere hond voedingsproblemen had. Via Cindy kwam ik toen bij deze site EN bijkomend voordeel een goede behandeling voor Amber!

Ze heeft net heerlijk een uur gerend in de sneew.... 1 dag rust en ze kon weer :) :)

groetjes saskia
Door Irm-Joh
#452630
Goed om te horen, Saskia, dat Amber nu al weer kan hollen!!
Nee, ik heb de mensen niet via Barfplaats overtuigd - maar omdat mensen die we regelmatig tegen komen de verandering aan onze hond zo opmerkelijk vonden, zijn ze op een gegeven moment vragen gaan stellen.
... tja en dan hoor je ineens hoeveel honden al lange tijd aan de Rimadyl zitten ....
Ik heb dus die mensen die serieus geinteresseerd waren naar de website van Schulze gewezen. 4 vrienden uit mijn directe omgeving en 2 mensen die ik regelmatig in het bos tegenkom zijn op deze wijze bij Schulze belandt - en allemaal zijn de honden er veel beter van geworden.

Als ik nou zie wat ik 2 jaar lang heb uitgegeven voor pijnstillers en voedingssupplementen zoals glucosamine, visolie, vitamines, etc., dan hebben wij de kosten van de ingreep er al lang terugverdiend.

Grappig dat je hier komt voor een voedingsadvies en dan uiteindelijk bij de GA belandt! Je zou kunnen zeggen: wat een toeval... maar daar geloof ik al lang niet meer in.

Succes verder en knuffel voor Amber.
Irm
;)
Door Lizzy
#457110
Ik loop er ook hard over te denken om met Brutus naar hem toe te gaan. Hij gaat op dit moment eigenlijk best wel lekker, maar het speelt wel in mijn achterhoofd. Ik zou trouwens wel blij zijn met een praktijk in Texel!!!
Door Irm-Joh
#457125
Afhankelijk van waar je woont, is Texel wel interessant.
Wij wonen vlak bij Arnhem en rijden dus in 1,5 uur naar Kamen. Om naar Texel te gaan zijn wij, denk ik, langer op pad. Maar dan nog, als een van mijn honden zo'n probleem had, zou een wat langere rit geen reden zijn om niet te gaan.

Lizzy, als het bij je honden om HD, ED, arthrose, spondylose of iets dergelijks gaat, dan is Schulze zeker de moeite waard.
GA werkt alleen niet bij neurologische afwijkingen (dus b.v. tumor in de rug, hernia, CES, etc.). Daar is hij heel open over en eerlijk over.

Groetjes,
Irm
Door Lizzy
#457130
Irm-Joh schreef: Afhankelijk van waar je woont, is Texel wel interessant.
Wij wonen vlak bij Arnhem en rijden dus in 1,5 uur naar Kamen. Om naar Texel te gaan zijn wij, denk ik, langer op pad. Maar dan nog, als een van mijn honden zo'n probleem had, zou een wat langere rit geen reden zijn om niet te gaan.
Ik woon in westen van NL (Zoetermeer) en voor mij zou het praktische zijn! Maar ik neem aan dat als hij ooit in Texel een praktijk zou beginnen dat dat de 2de vestiging zou zijn?
Lizzy, als het bij je honden om HD, ED, arthrose, spondylose of iets dergelijks gaat, dan is Schulze zeker de moeite waard.
GA werkt alleen niet bij neurologische afwijkingen (dus b.v. tumor in de rug, hernia, CES, etc.). Daar is hij heel open over en eerlijk over.

Groetjes,
Irm
Het zou voor de artrose in Brutus z'n voorpoot zijn. Mijn probleem is alleen dat ik Brutus niet onder narcose wil hebben (en daarom loop ik zo te trutten). Hij is er de vorige keer bijna in gebleven en nu is hij 9,5 jaar oud (jong ;D!) dus ik durf niet meer.....
Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 02 jan 2006, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Irm-Joh
#457136
Ik kan natuurlijk niet in het koppie van Schulze kijken, maar ik zou me kunnen voorstellen dat hij gewoon lekker op Texel wil gaan zitten...
Hij is behalve in diergeneeskunde ook afgestudeerd in filosofie en politologie (daarom ook de verdieping in oosterse filosofie en geneeswijzen). Dus hij is echt niet de type van: "Even een filiaal op Texel, want dan verdien ik nog meer geld...") Vorige keer vertelde hij me dat hij op T. de rust vindt om lekker te lezen en te studeren...
Hij is nu 55 en ik kan me voorstellen dat hij zegt: Ik ga wat rustiger aan doen. Prima om op dat eiland te zitten en elke dag een paar hondjes behandelen. Maar niet meer de stress van een grote praktijk.
We zullen zien... Het zou voor ons allemaal geweldig zijn... want een ander zou op Ibiza of Gran Canaria gaan zitten... en dat is dan echt niet meer even om de hoek...

Groetjes,
Irm
Door Lizzy
#457141
Aha, druk bezet man dus! Kan hij niet naar opvolgers gaan zoeken? Er zijn de afgelopen tijd best een aantal dierenartsen op de holistische toer gegaan (klinkt zo lullig maar zo bedoel ik het niet ;D) en misschien dat zij maar eens bij hem in de leer moeten! Tannetje: hint ;D!
Door Irm-Joh
#457151
Hij heeft een dierenarts in dienst voor de "normale klussen".
Zelf doet hij voornamelijk GA. Hij behandelt max. 4 honden per dag - moet je nagaan, hij neemt dus echt de tijd voor elke hond.

Maar in Duitsland zitten wel een heel aantal artsen die GA doen - alleen zitten ze allemaal wat verder weg - en eerlijk gezegd denk ik dat Schulze de beste is.
Ik heb herhaaldelijk op andere fora gelezen van mensen die hun honden elders hebben laten behandelen (GA) maar waar de staafjes gewoon niet op de goed plek gezet zijn en daarom ook het effect niet hetzelfde was.
Het is dus heel belangrijk dat je bij een uitstekend gekwalificeerde en uiterst ervaren DA terecht komt. De combinatie kwalificatie/ ervaring is hier essentieel.

Groetjes,
Irm
Door Sas
#459048
hoi lizzy,

ze krijgen een roesje, geen volledige narcose... maar goed ik weet natuurlijk niet waar je je laatste vervelende ervaring mee op hebt gedaan!!
Als je hem belt weet ik zeker dat hij je te woord wil staan, ik had ook zo mijn bedenkingen, de meeste vragen kon zijn vrouw beantwoorden. Maar toen ik een hele specifiek vraag had, heeft hij mij nog wel een half uurtje "onderhouden" over zijn theorie. Totale gespreksduur 1 1/2 uur, dus verbaas je vooral niet als ze in gesprek zijn!
Door donna
#459183
Hoi Sas,
Hoe gaat het nu met Amber??
Ik heb nl ook een hond met atrose in beide ellebogen en dat gaat nog steeds niet goed.Ze is een jaar geleden geopereerd aan beide ellebogen(lpc) en toen kreeg ik ook direct te horen dat er zo goed als geen kraakbeen meer aanwezig was.Ze krijgt ook de voedingssupplementen met glucosemine (Stride) de vis olie de groenlipmossel vitamine-c en als het nodig is meteacam maar ik vind dit niet voldoende...ze kan gewoon niet dat doen wat ze wil zonder het de volgende dag verschrikkelijk te moeite bezuren.
Mijn vraag is eigenlijk of je echt duidelijk verschil kan zien nu zij behandeld is met GA,of had ze voor de behandeling ook wel eens van deze goede momenten?Ik denk dat dit dan misschien ook nog iets voor mn hond zal zijn.Met haar gaat het bijna altijd slecht,soms een beetje beter en heel soms goed.
Ik heb er alles voor over om dit om te draaien!!
Groetjes Hilda
Door Irm-Joh
#459313
De boxer van een vriend van ons is geopereerd aan 1 elleboog. De operatie had helemaal geen verbetering gebracht. Ca. 8 maanden geleden lieten zij GA doen. Binnen 1 maand was er een duidelijke en permanente verbetering te zien. Nu loopt en holt dat beest de hele dag. Hij is pas 5 jaar oud.

Groetjes,
Irm
Door donna
#459326
Irm-Joh schreef: De boxer van een vriend van ons is geopereerd aan 1 elleboog. De operatie had helemaal geen verbetering gebracht. Ca. 8 maanden geleden lieten zij GA doen. Binnen 1 maand was er een duidelijke en permanente verbetering te zien. Nu loopt en holt dat beest de hele dag. Hij is pas 5 jaar oud.

Groetjes,
Irm

Hoi Irm
Hoe oud was de boxer toen hij geopereerd werd en loopt hij nu zonder pijnstillers?Ben nl bang dat ik mn hond te laat heb laten opereren en dat hierdoor de atrose zo erg is.Kan GA ook helpen als er op sommige plaatsen al geen kraakbeen meer is?
Hoop echt dat het iets is wat ook bij mn hond werkt!
Groetjes Hilda
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door