Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door donna
#472279
Bedankt voor de duimen!

De kosten zijn 200 euro per gewricht en 100 euro voor de roes.Dit zijn de bedragen die ik deze week doorkreeg van mw.Schulze.
Is dus eigenlijk het zelfde als 300 voor het eerste gewricht en daarna elk volgend gewricht 200 :P
groetjes Hilda
Door Irm-Joh
#472335
Hoi Donna,
Dat zijn dus dezelfde prijzen als voor de heupen.
Per HD-heup vraagt hij Euro 200,00 + 100 Euro voor de "bijkomende werkzaamheden" (onderzoek, rontgen, narcose etc.).
Is goed om te weten.

Groetjes,
Irm
Door ard
#476068
hoi ik zou graag een sdres of tel nr hebben van dr schulze ..kan m nergens vinden ??? ???
Door donna
#485869
De afspraak staat!
28 februari worden Donna haar ellebogen behandeld met goudacupunctuur.Er worden dan ook foto's van rug en heupen genomen om te kijken waarom ze rechts achter zo mankt.Mocht dit ook artrhose zijn dan neemt hij dit ook mee met goudacupunctuur.

Hoi Sas hoe gaat het inmiddels met jouw hond z'n ellebogen?Volgens Schulze was de behandeling aan de ellebogen niet zo erfolgreich...92%....heb hem gezegd dat we het dan toch maar moesten proberen!!! ;D

Ik houdt jullie op de hoogte.

groetjes Hilda
Door Mevroi Kruim
#487334
Hartstikke goed joh! Dit vind ik nou echt een behandeling van baat het niet dan schaadt het vermoedelijk ook niet, en in geval van een hond met pijn zou ik het zeker doen.
Ben benieuwd!
Door Irm-Joh
#487411
En trouwens, 92 % is weliswaar minder dan 95 %, maar
ik zou eens willen weten wat de succesquota bij reguliere elleboog-operaties is...

Succes verder.
Irm
Door Sas
#487643
Hoi Hilda,

ik zal voor je duimen dat het net zo goed helpt als bij Amber..... en om eerlijk te zijn die percentage's heb ik me nooit iets van aangetrokken. Sterker nog toen ik het voor het eerst las dacht ik "ZOOO hoog, dat moet een oplichter zijn"
Een hond met klachten, een baasje dat dol op hem/haar is en dat alles doet om de pijn te verlichten, DE ideale combinatie om een hoop geld te verdienen.
Ondertussen heb ik mijn mening wel bijgesteld hoor ;D ;D
Blijkbaar is er toch "iets" wat doorbroken wordt door deze behandeling, ik heb het levende bewijs thuis lopen :D :D

Na een hele goede start heeft ze nu weer wat meer moeite om mee te komen in het bos.... maar goed ze is de laatste 2 maanden van 20 min per dag naar 1 1/2 uur per dag gegaan (dus misschien wil het baasje wel te veel ;))
Enne.... ze moet ook een beetje afvallen... na 3 jaar metacam is ze een pietsie te dik geworden, dus tsja, vandaar dat we waarschijnlijk even niet verder komen.
Een lange wandeling met een kilo of 4 overgewicht .....een soort body pump zullen we maar zeggen....
Ze krijgt nu ook fysiotherapie ter ondersteuning, ik heb namelijk het idee dat ze momenteel meer last van haar schouders heeft dan van haar ellebogen

Succes en laat nog eens horen hoe het gaat

groetjes saskia
Door Irm-Joh
#487953
Met onze hond die zijn rug, zijn heupen en zijn poten vol goudstaafjes heeft, loop ik per keer niet meer dan 45 min - 1 uur. Dit kan hij goed aan. Als ik een keer meer doe merk ik dat hij de volgende dag minder goed loopt. Natuurlijk is ook deze methode geen absoluut tovermiddel - er zijn grenzen.
Als hij vrolijk en pijnloos door een "normale" dag heen komt met 3 wandelingen à 20 - 30 min. en 1 wandeling à 45 min. dan is dat prima, dan ben ik een gelukkige baas en zou ik niet meer willen eisen.

Groetjes,
Irm
:) :)
Door donna
#494335
:'( :'( :'(
De afspraak is eerst weer afgezegd!!
Deze week had Donna zoveel pijn aan haar rechter achterpoot dat we naar de dierenarts zijn gegaan en niet hebben gewacht op onze afspraak bij Schulze.
Ik was bang voor haar rug of heupen...maar het is de knie!
Er zit flink wat speling in de knie en het boven en onderbeen staan niet goed ten opzichte van elkaar....gescheurde knieband!
Maandag om 12:00 wordt ze hier aan geopereerd.
Ik heb met Schulze afgesproken ze te bellen voor een nieuwe afspraak zodra Donna weer een beetje normaal ter been is.(kan hij ook direct d'r knietje meenemen waar dan ook wel arthrose in zal zitten!!! :'( :'( :'(
Groetjes Hilda.
Door donna
#501839
Sas schreef: Hoi Hilda,

Getver, balen zeg! Hoe is het nu met Donna?

groetjes Saskia

Hoi Sas,
Het gaat stukken beter dan vorige week rond deze tijd!!!Wat was ze zielig....voorpootjes gleden alle kanten op,achterpoot zeer pijnlijk.Ze heeft ook behoorlijk lang nodig gehad om weer een beetje uit de narcose te komen.
Nu loopt ze op 3 poten,gaat haar veel beter af dan ik verwacht had.Vanmiddag is ze bij de fysio geweest en nu moet ze langzaam aan haar geopereerde poot weer gaan gebruiken.Als we heel langzaam lopen doet ze dat maar zodra ze de pas dr in zet gaat ze over op 3 poten.
Haar niet geopereerde achterpoot was overbelast,spieren waren keihard en opgezet,'kheb dus een hoop masage huiswerk meegekregen.Ook voor de voorpoten ivm de ellebogen die nu ook extra belast worden.
Verder lopen we weer 5 minuten per keer en wat vaker op de dag.Het is nu nog even afwachten hoe het verder verloopt.Met een week of drie zal blijken of de operatie geslaagd is en in hoeverre ze extra last heeft van de voorpoten.
Groetjes Hilda
Door Sas
#502670
Hoi donna,

ik ben blij om te horen dat het naar omstandigheden goed gaat! Heb je enig idee waarom de banden gescheurd zijn? Want als ik zo je laatste berichtje lees heeft Donna een flink stabiliteits probleem!
Op zich niet vreemd met LPC beiderzijds, maar misschien wel iets wat de fysiotherapeut moet ondersteunen voordat je allerlei massages gaat toepassen! Heeft hij/zij daar uberhaupt naar gekeken ??? De meeste fysiotheapeuten (en ik kan het ze niet kwalijk nemen) kijken seq naar de "kwaal" en niet hoe het veroorzaakt is!

Succes ermee...
groetjes Saskia
Door donna
#505933
Sas schreef: Hoi donna,

ik ben blij om te horen dat het naar omstandigheden goed gaat! Heb je enig idee waarom de banden gescheurd zijn? Want als ik zo je laatste berichtje lees heeft Donna een flink stabiliteits probleem!
Op zich niet vreemd met LPC beiderzijds, maar misschien wel iets wat de fysiotherapeut moet ondersteunen voordat je allerlei massages gaat toepassen! Heeft hij/zij daar uberhaupt naar gekeken ??? De meeste fysiotheapeuten (en ik kan het ze niet kwalijk nemen) kijken seq naar de "kwaal" en niet hoe het veroorzaakt is!

Succes ermee...
groetjes Saskia
Hoi Sas,
Ik heb niet het idee dat Donna een stabiliteits probleem heeft.Ondanks haar voorpoten staat ze erg stevig en loopt verder goed.Ze trok alleen veel met haar rechter voorpoot (mankte er mee) na enige inspanning.Iets wat aangaf dat ze hier pijn aan had.Vandaar de goudaccupunctuur.
Op dit moment is ze is ze niet zo stabiel,ze begint voorzichtig haar geopereerde poot te gebruiken maar dit gaat nog erg wiebelig en ze zakt er nog een beetje door.Er is ook nog maar weinig van het pootje over helemaal in vergelijking met de goede poot.(spieren).
De voorpoten lijken nu vrij goed te gaan maar dit is nu natuurlijk ook een erg vertekend beeld!
Haar kruisband is gescheurd toen ze een maand of 2 geleden in een dolle bui over een wildrooster is gesprongen.Voorpoten haalden het maar achterpoten gleden er in.Ze gilde en zat direct met rechtsvoor omhoog.Daarna heeft ze een dagje voor gemankt maar dat trok ook weer weg.Na een sprintje later die week liep ze met de achterpoot erg mank en dat is alleen maar erger geworden.Vandaar ons dierenarts bezoekje.
Groetjes Hilda
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door